تاریخ انتشاريکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۴۸۵۲۸۰
دادستان مرکز مازندران از تشکیل پرونده قضایی برای مسببان قطع هزاران درخت الیمالات شهرستان نور خبر داد و گفت: قصور مدیران منابع طبیعی مشهود است.
۲
plusresetminus
تشکیل پرونده قضایی برای مسببان قطع هزاران درخت الیمالات نور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، طی روزهای گذشته موضوع قطع بیش از ۴ هزار اصله درخت به منظور ساخت پارکینگ طرح گردشگری سد الیمالات شهرستان نور در فضای مجازی دست به دست شده است و واکنش فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی را در پی داشته است.

بعد از پیگیری رسانه‌ها، دادستان مرکز مازندران به محل پروژه رفت و وضعیت این موضوع را به همراه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری، سرجنگلبان و نیروهای حفاظتی سلیاکتی و مسئولان شهری بررسی کردند.

محمد کریمی دادستان مرکز مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، در واکنش به قطع بیش از ۴ هزار اصله درخت در جنگل الیمالات شهرستان نور اظهار کرد: متاسفانه آن ملاحظاتی که باید در حفظ عرصه ملی و جنگل‌ها صورت بگیرد انجام نشد و ما شاهد تخریب زیست‌محیطی در این منطقه هستیم.
 
 
وی تصریح کرد: مجری طرح گردشگری بدون اینکه مجوز لازم را از منابع طبیعی داشته باشد مبادرت به احداث جاده و شن‌ریزی داشته است که هم آب‌راه را مسدود کرده و هم گونه‎های درختی را تخریب کرده است.
 
دادستان مرکز مازندران بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه چشم‌پوشی یا قصور مدیران منابع طبیعی این اتفاق افتاده است، پرونده قضایی در دادسرای شهرستان نور تشکیل شده است و به لحاظ تخلفات این مدیران، پرونده حتماً به مرکز استان ارسال و با دقت بیشتری بررسی می‌شود.
 
 
کریمی افزود: مسئله دیگری که در این بخش وجود دارد اینکه منطقه‌ای که قرار است طرح گردشگری ایجاد شود باید تمام مجوزهای لازم را داشته باشد.
 
این مسئول ادامه داد: متاسفانه در ورودی جنگل مبادرت به اخذ غیرقانونی وجه داشتند که جلوی کار گرفته شد چون منابع طبیعی در این زمینه قرارداد با مجری طرح نداشته است.
 
 
وی گفت: برای این طرح گردشگری آب منطقه‌ای بخشی از سد را واگذار کرده است که این موضوع هم باید مقررات لازم رعایت شود.
 
 
دادستان مرکز مازندران اظهار کرد: آنچه برای ما مهم است حفظ منابع طبیعی و عرصه جنگلی است که متاسفانه این کار صورت نگرفت و شاهد این تخریب زیست‌محیطی هستیم.
 
کریمی تصریح کرد: براساس دستور دادستانی کل کشور، در این زمینه قضات کشیک مستقر شدند و یگان حفاظت منابع طبیعی این موضوع را رصد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری نیز گفت: پیمانکار بدون مجوز اقدام به احداث پارکینگ کرده است و پس از اطلاع جلوی کار گرفته شده است.
 

مجید ذکریایی تصریح کرد: دادستان مرکز مازندران به دادستان شهرستان نور دستور داده که در اسرع وقت موضوع را بررسی کرده، خسارت وارده تعیین و اخذ شود و با مسببین این امر و هر مسئولی در هر سطحی که هست و کوتاهی کرده، قاطعانه برخورد شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴