مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اعلام کرد:

افتتاح کتابخانه مرکزی ساری لنگ اعتبار ۲۰۰ میلیاردی

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۴۸۵۱۶۰
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: به‌دنبال جذب اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری هستیم.
۰
plusresetminus
افتتاح کتابخانه مرکزی ساری لنگ اعتبار ۲۰۰ میلیاردی
سکینه‌خاتون مهدیان‌پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ درخصوص آخرین وضعیت پروژه روی زمین مانده کتابخانه مرکزی ساری، اظهار کرد: اعتبار لازم جهت اتمام پروژه کتابخانه مرکزی ساری در سفر دوم رئیس جمهور تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: درخواست ما از وزیر ارشاد میزان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل این پروژه بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون بدنبال برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار پروژه هستیم تا روند ساخت‌وساز از سر گرفته شود.

مهدیان‌پور ادامه داد: البته این نگرانی وجود دارد که با آغاز سال جدید به دلیل لزوم تنظیم فهرست برگ جدید، این روند زمان‌بر خواهد شد.

وی اعلام کرد: مکاتبات فراوانی تاکنون با وزیر ارشاد و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی جهت تخصیص اعتبار صورت گرفته و منتظر اعلام زمان حضور رئیس جمهور در استان مازندران هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، اذعان کرد: تمام تلاش ما افتتاح کتابخانه مرکزی ساری در سال ۱۴۰۳ است که لازمه آن تخصیص اعتبار و برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار جدید است.

                                     

مهدیان‌پور با بیان اینکه تکمیل کتابخانه‌ مرکزی ساری، ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، تصریح کرد: در دور اول سفر رئیس‌جمهور به مازندران ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد که امید می‌رود مطابق قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه تخصیص این اعتبار در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی ساری از سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی شده است، تشریح کرد: سال ۱۳۹۱ بخش عمرانی این پروژه به صورت اسکلت بتنی پنج طبقه‌ای با زیربنای ۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع آغاز شده که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در وضعیت نازک‌کاری قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، با اشاره به تعریف ۶۰ نوع خدمت فرهنگی‌ در کتابخانه مرکزی ساری بیان کرد: با تخصیص به‌موقع بودجه، خدمات کتابخانه‌ای کتابخانه مرکزی شامل ارائه‌ی فضای مناسب مطالعه، طرح‌های هوشمند، تالار علم و خلّاقیت به اجرا درمی‌آیند.

                               

مهدیان‌پور  با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد در استان، بیان کرد: هم اکنون ۳۰ پروژه نیمه‌کاره داریم که از دهه ۹۰ آغاز شده است و اتمام این پروژه‌ها حمایت مردمی و خیران را می‌طلبد.

وی مطرح کرد: مردمی‌سازی احداث کتابخانه در مازندران رو به رشد است و با حمایت خیران و مردم، تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره ما در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، با بیان اینکه امسال ۶ کتابخانه‌ افتتاح شد که شامل چهار کتابخانه روستایی و دو کتابخانه مجزای آقایان و بانوان در زندان‌ آمل بوده است؛ اذعان کرد: امسال در شهر هچیرود به‌عنوان تنها شهر بدون کتابخانه استان نیز افتتاح کتابخانه را داشتیم که مجموع کتابخانه‌های عمومی مازندران به ۱۲۳ کتابخانه رسید.

                                 

مهدیان‌پور متذکر شد: کتابخانه سبز با رویکرد حفاظت از محیط زیست و دوستدار طبیعت در مازندران از سال ۹۸ آغاز شده و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: در دنیا نمونه کتابخانه‌های سبز وجود دارد و ما مقالات متعددی را در این خصوص برای داشتن یک کتابخانه سبز واقعی مطالعه و در صدد عملیاتی کردن آن هستیم.

به گزارش بلاغ؛ تکمیل کتابخانه مرکزی ساری که ۱۴ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و هنوز به پایان نرسیده، یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و ادبیات مازندران است که با وجود وعده‌های مستمر مسئولان در چهار دولت دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم همچنان در بین طرح‌های نیمه‌تمام مازندران قرار دارد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴