تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۰
کد مطلب : ۴۷۳۸۲۷
درآمد سالانه عربستان از حج و عمره حدود ۱۲ میلیارد دلار است که حدود ۵ میلیارد دلار آن مربوط به موسم حج است.
۵
plusresetminus
درآمد واقعی عربستان از حج چقدر است؟
به گزارش بلاغ؛ خبری در برخی منابع رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی درباره درآمد عربستان از حج سال ۲۰۲۲ و پیش‌بینی درآمد آن از حج تا سال ۲۰۳۲ منتشر و ارقامی غیر واقعی و باورناپذیر درباره این درآمدها ذکر شد که یک حساب سرانگشتی صحت نداشتن این ارقام را نشان می‌دهد.

در این خبر ادعا شده که عربستان پارسال ۱۵۰ میلیارد دلار از حج درآمد کسب کرده است.در سال گذشته میلادی، ۷۱۷ هزار و ۹۱۹ نفر از کشورهای مختلف برای حج عازم عربستان شدند که ذکر درآمد ۱۵۰ میلیارد دلاری برای پارسال، به این معناست که هر حاجی ۱۹۲ هزار و  ۳۲۷ دلار هزینه کرده است که باور پذیر نیست. یا این که در همان خبر بر اساس همان رقم ادعایی پیش‌بینی شده است که درآمد عربستان از حج تا سال ۲۰۳۲ به ۳۵۰ میلیارد دلار می‌رسد!در کل، درآمد سالانه عربستان از حج و عمره حدود ۱۲ میلیارد دلار است که حدود ۵ میلیارد دلار آن مربوط به موسم حج است.

این رقم نسبت به درآمد ۳۲۶ میلیارد دلاری عربستان از صادرات نفت در سال گذشته ناچیز است. با این حال، ریاض در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ در صرافت میزبانی ۳۰ میلیون نفر برای حج و عمره در سال تا ۲۰۳۰ و هدف هم رسیدن به درآمد ۵۰ میلیارد دلاری از این بخش از سال ۲۰۳۰ به بعد است.البته دولت عربستان برای رسیدن به درآمد سالانه ۵۰ میلیاردی از حج و عمره در نظر دارد که ۱۵۰ میلیارد دلار را برای توسعه امور زیربنایی در مکه و مدینه به منظور جذب ۳۰ میلیون نفر در سال برای حج و عمره هزینه کند.در کنار آن هم در نظر دارد با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگی چون شهرهای «نیوم» و «قدیه» درآمد گردشگری غیر دینی را به بیش از ۵۰ میلیارد دلار برساند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳