قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

ادامه واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت تا تنظیم بازار داخلی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۷
کد مطلب : ۴۷۷۴۱۴
قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات گوشت گرم به روزانه ۲۰۰ تن رسیده و عرضه آن‌، از طریق میادین تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه دارد.
۰
plusresetminus
ادامه واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت تا تنظیم بازار داخلی
به گزارش بلاغ؛ علیرضا پیمان‌پاک ، درباره وضعیت بازار گوشت اظهار کرد: طی دو ماه گذشته با همکاری بانک مرکزی و واردکننده‌های مختلف، مسیرهایی طراحی شد که بتوانیم تا پایان سال جاری نیاز خودمان را در قالب واردات روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم دام سبک و سنگین تامین کنیم. وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز از مسیر واردات تامین می‌شود، افزود: روزانه حدود ۱۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی از کشورهای مختلف وارد کشور می‌شود. همچنین حدود ۸۰ تن گوشت گرم گوساله در قالب دام زنده وارد کشور شده و به کشتارگاه‌های استان سیستان و بلوچستان می‌رود. در حقیقت قصد داریم به دلیل افزایش تقاضا در فصل سرد، واردات را نیز افزایش دهیم تا نیاز کشور تامین و بازار تنظیم شود.
قائم ‌مقام وزیر جهاد کشاورزی با‌ اشاره به اینکه این مجوز داده شده که پزشکان و ناظران از نقطه مبدا بر کیفیت گوشت نظارت کنند، ادامه داد: قیمت لاشه گوسفندی وارداتی ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و قیمت گوشت ران و سردست آن نیز کمتر از ۳۹۰ هزار تومان است. سایر قطعات هم بر این اساس توسط معاونت بازرگانی وزارت جهاد قیمت‌گذاری شده است.
پیمان پاک اضافه کرد: گوشت‌ وارداتی در میادین میوه و تره‌بار به صورت غیر قطعه‌بندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت قطعه‌بندی عرضه شود و قیمت آن در میادین حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر است.
او افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده که حجم قابل توجهی از گوشت منجمد مورد نیاز صنعت و اصناف در قالب واردات از برزیل و هند تامین شود. این فرآیند طی یکی دو ماه گذشته از طریق تامین ارز از مسیر تالار دوم محقق شده و قیمت گوشت منجمد نیز کاهش خوبی پیدا کرده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

یادداشت****امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
وعده‌ صادقی دیگر، نامه‌ای که ۱۰ سال از آن گذشت
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱