رسانه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کردند

ارتش و جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۴۷۳۲۵۹
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «ارتش و جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است.»
۰
plusresetminus
ارتش و جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است
به گزارش بلاغ؛ عمليات ارتش رژيم صهيونيستي در جنين نتوانست روند مسلح شدن كرانه باختري را تغيير دهد، بلكه شايد حتي عمليات اخير جنين باعث تسريع در گرايش بيشتر فلسطيني‌ها به سلاح در ساير مناطق كرانه باختري شده است. فلسطینیان مسلح همچنان انگیزه بالایی برای رویارویی مسلحانه با نیروهای صهيونيستي دارند، در حالي که نظاميان و جامعه صهيونيستي روحيه خود را در برابر فلسطيني‌ها باخته اند. در این شرایط است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند: «ارتش و جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است.»
هفته گذشته صهيونيست‌ها عمليات همه‌جانبه نظامي را از زمين و آسمان عليه اردوگاه جنين آغاز كردند تا به‌زعم خودشان بازدارندگي را در برابر مقاومت فلسطين به‌ دست آورند. عمليات نظامي كه براي يك هفته برنامه‌ريزي شده بود، اما نظاميان صهيونيست نتوانستند بيشتر از 48 ساعت در برابر نيروهاي مقاومت فلسطين در جنين دوام بياورند و آنها ناگزير به عقب‌نشيني و خروج زودهنگام از اردوگاه جنين شدند. با وجود آنكه رهبران تل‌آويو چشم اميد زيادي به عمليات نظامي در اردوگاه جنين داشتند، اما اكنون پس از عقب‌نشيني از اين اردوگاه، ضعف و نااميدي بر رسانه‌هاي و افكارعمومي رژيم اسرائيل سايه افكنده و رسانه‌هاي عبري‌زبان به نقل از مقامات صهيونيست از فرسایش قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در پرتو ازهم‌پاشیدگی ارتش و جامعه و چالش‌های شدید امنیتی در جبهه‌های مختلف صحبت می‌کنند. 
«رونن منیلس»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نيز در جمع خبرنگاران اعلام كرده است كه هفته گذشته پر از مسائل امنیتی بود؛ عملیات نظامی در جنین، تیراندازی از نوار غزه، شلیک ضد‌تانک از لبنان، یک عملیات در شهرک کدومیم و عملیاتی دیگر در تل‌آویو. اين مقام ارشد صهيونيستي به اين مسئله تاكيد كرد كه تل‌آويو درخصوص قدرت بازدارندگی در پیچ‌و‌خم استراتژیک امنیتی قرار دارد، اما مقامات دولتي به‌جای تلاش برای حل چالش‌هاي امنيتي سرگرم طرح‌هاي شخصي و اختلافات حزبي شده‌اند. پیش از این نيز، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشي هشدار داده بود كه مقامات تل‌آويو به‌جاي توجه به تهديدات خارجي بر جدال لفظي حزبي و سياسي داخلي متمركز شده‌اند.
حقيقت هم آن است كه عمليات ارتش رژيم صهيونيستي در جنين نتوانسته روند مسلح شدن كرانه باختري را تغيير دهد، بلكه شايد حتي عمليات اخير جنين باعث تسريع در گرايش بيشتر فلسطيني‌ها به سلاح در ساير مناطق كرانه باختري شده است. فلسطینیان مسلح همچنان انگیزه بالایی برای رویارویی مسلحانه با نیروهای صهيونيستي دارند، در حالی که تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌خواهد یا حتی نمی‌تواند آنها را مهار کند و از سوي ديگر نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي از نظر روحيه خود را باخته‌اند. در ماه‌های اخیر تعداد حوادث در جاده‌های کرانه باختری، از پرتاب سنگ و کوکتل‌مولوتف گرفته تا تیراندازی، به‌شدت افزایش یافته است. فلسطینی‌ها از ابتدای سال جاری ميلادي(شش ماه گذشته) تاکنون 28 صهيونيست را کشته‌اند و در پایان ماه ژوئن يعني حدود 10 روز پيش یکی از جدی‌ترین حوادث و عمليات‌ها عليه اشغالگران به وقوع پيوست كه در نتيحه آن چهار شهرك‌نشين در یک حمله تیراندازی در ورودی شهرک عيلي كشته شدند. اين وضعيت به‌شدت كابينه نتانياهو را تحت فشار قرار داده است تا راه‌حلي براي ناامني‌هاي فزاينده پيدا كند، اما گويي براي صهيونيست‌ها هيچ راه‌حلي نيست.
چرا صهيونيست‌ها از جنين عقب‌نشيني كردند؟
روز سه‌شنبه گذشته «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در اوج عميات نظامي عليه اردوگاه جنين اعلام كرد كه اين عمليات مراحل ابتدايي خود را سپري مي‌كند، اما 12 ساعت بعد خبر خروج كاروان‌هاي نظامي ارتش رژيم صهيونيستي و عقب‌نشيني اشغالگران از اردوگاه جنين اعلام شد. دلايل مختلفي درباره عقب‌نشيني زودهنگام اشغالگران صهيونيست از اردوگاه جنين مطرح شده، اما در اين ميان وبگاه عبري‌زبان ‌هاآرتص علت عقب‌نشيني زودهنگام ارتش رژيم صهيونيستي از اردوگاه جنين را ترس از شعله‌ور شدن جنگ و درگيري در ديگر مناطق و ساير شهرهاي كرانه باختري عنوان كرده است. براساس گزارش ‌هاآرتص، صهيونيست‌ها به‌دليل نگراني از وقوع جنگ تركيبي يا نبرد همزمان در چند جبهه تصميم گرفتند كه عمليات نظامي خود در جنين را خيلي زود متوقف كنند. اين نگراني البته چندان هم بي‌علت نبود، چون همزمان با حمله به اردوگاه جنين، حزب‌الله در لبنان، انصارالله در يمن و نيروهاي مقاومت در نوار غزه نسبت به حملات عليه جنين هشدار دادند و همزمان از نوار غزه و لبنان نيز راكت‌هايي به سمت مناطق اشغالي شليك شد.
اعتراضات دامنه‌دار
با وجود آنكه مناطق اشغالي فلسطين طي شش ماه گذشته با اعتراضات و تظاهرات پي‌درپي عليه كابينه تندرو نتانياهو مواجه بوده‌اند، اما مخالفان نتانياهو همچنان مصمم به ادامه اعتراضات عليه او هستند و جدیدترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که اعتراضات علیه لایحه حزب حاکم برای ایجاد تغییرات قضایی، مورد حمایت ۵۷ درصد صهیونیست‌هاست. اين نظرسنجي را کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داده و ساير نتایج آن حكايت از آن دارد كه فقط ۳۹ درصد «اسرائیلی‌ها» از نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب «لیکود» و ۳۴ درصد آنها از نخست‌وزیری «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» حمایت می‌کنند. اين نظر سنجي نشان مي‌دهد كه همچنان اختلافات و شكاف در مناطق اشغالي فلسطين بسيار زياد است و هنوز هيچ‌كدام از چهره‌ها و رهبران سياسي قادر به تشكيل يك كابينه يكدست نيستند، چون هيچ حزب سياسي در ر‍ژيم صهيونيستي اكثريت لازم را ندارد.
ترس شهرك‌نشينان از كابينه ضعيف
از سوي ديگر منابع خبری از ناامیدی و سرخوردگی مفرط شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به ناتوانی ماشین جنگی رژیم اسرائیل در تامین امنیت آنها در کرانه باختری خبر می‌دهند. براساس گزارش کانال آی۲۴، شهرک‌نشینان صهیونیستی ساکن در کرانه باختری از بی‌عملی و ناکارآمدی مقامات رژیم اشغالگر در تامین امنیت ساکنان این شهرک‌ها ناامید شده‌اند. در اين گزارش گفته شده است كه به تازگي «هرتسی ‌هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم در یک نشست ویژه با رؤسای مجالس شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری حضور يافتند و در این نشست یکی از رؤسای مجالس محلي شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری گفت که شهرک‌نشینان از سر ناامیدی (از تامین امنیت خود از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی) خود وارد عمل می‌شوند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، به ضعف هماهنگی صهیونیست‌ها در مقابله با نیروهای مقاومت در کرانه باختری اذعان کرد و گفت: «این روزها باید قدرت فرماندهی را نشان و هماهنگی‌ها را افزایش دهیم.» این مقام رژیم صهیونیستی همچنین به عدم مشارکت شهرک‌نشینان در کرانه باختری در طرح‌های رژیم اذعان كرد.
اشغالگران به‌دنبال تجاوزات دوره‌ای هستند
همچنين یک رسانه عبری از تلاش رژیم صهیونیستی برای انجام «تجاوزات دوره‌ای منظم» در کرانه باختری اشغالی پرده برداشت. وب‌سایت عبری‌زبان «واللا» در این‌باره فاش کرد که رژیم صهیونیستی درصدد انجام «تجاوزات دوره‌ای منظم» در کرانه باختری مانند نوار غزه است. این رسانه نوشت: «نه‌تنها در غزه، بلکه حمله جنین تایید می‌کند که اسرائیل در مسیر انجام حملات منظم در کرانه باختری نیز هست.» همزمان، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده است که تل‌آويو در حوادث اخیر فلسطین از خشونت بیش از حد استفاده کرده است. دبيركل سازمان ملل كه به واكنش شفاهي در برابر تحولات فلسطين بسنده كرده است، همچنين افزود: «من بسیار نگران حوادث جنین در کرانه باختری اشغالی بودم و قاطعانه هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان از جمله اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنم.»

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳