تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۴۷۸۲۱۴
قهرمان شدن در رقابت‌های جهانی، کاری سخت اما دست یافتنی، چنان‌که هر ساله شاهد ظهور قهرمانان در جهان و کشورمان هستیم، اما پهلوان ماندن چه سخت است.
۱
plusresetminus
قهرمان عزیز! پهلوان بمان
به گزارش بلاغ؛ از میان اینهمه قهرمانان کشورمان بویژه در عرصه کشتی، که نام همه‌شان درخور تحسین و احترام است، آنانی که در عمل، سجایای اخلاقی و مروت جوانمردی را حفظ کرده و به میثاق‌های فرهنگی وفادار مانده و در عمل مروج آنها بوده‌اند، نامی ماندگار در قلب و زبان مردم متدین و پهلوان پرور کشورمان بویژه مازندران عزیزمان یافتند.
پهلوانی در مسلک قهرمانان، رتبه‌ای بالاتر و فراتر از قهرمانی و مجهزشدن روح و اخلاق به صفات متعالی است که همه پهلوانان این سرزمین پرسطوت، امیرالمومنین علی علیه‌السلام را الگوی خود قرار می‌دهند و سعی دارند در افکار و اعمال به آن مجسمه تقوی اقتدا کنند و خود را به اوصاف آن امام متقین متصف نمایند و رمز ماندگاری‌شان نیز در این الگوپذیری قرار دارد که دو نمونه آن، پوریای ولی و مرحوم غلامرضا تختی هستند و این فهرست در زمانه ما، افراد دیگری را در خود جای داده است که یکی از متأخرین و امروزی، پهلوان حسن یزدانی می‌باشد.
برای پهلوان ماندن، ارتباط دایمی با خداوند و الگوهای مقدس، ضروری است و این مراقبت و تحفظ، نیازمند هوشیاری، مراقبه و محاسبه روزانه و ساعت به ساعت است.
پهلوانی مقید به رعایت تقوی در ذهن و عمل می‌باشد. بسیاری از موارد، که ارتکاب آنها از سوی دیگران خیلی محل اشکال نیست، اما از سوی پهلوانان، ناشایست و دون شأن شان به حساب می‌آید.
پهلوان دارای محدودیت‌هایی است که رعایت همان محدودیت‌ها او را نزد مردم ارجمند می‌سازد. وقتی پهلوان تنها به قصد جلب رضایت خداوند حرکت کند و سختی‌های مراقبت از خود را برای رضای حضرت دوست بر خود هموار سازد، آنگاه خداوند محبت او را در قلوب مردم قرار می‌دهد و اگر غیر از این باشد، محبوبیت‌ها موقت، گذرا و زوال‌پذیر خواهد بود آنچنانکه صدها مورد همچون "الویس پریسلی" گواه بر این حقیقت هستند.
پهلوان محبوب، "حسن یزدانی" از شمار نام‌آوران کشتی جهان و از افتخارات ایران و مازندران بویژه شهر دلاورخیز جویبار است. جوانی با اصالت، خوش خلق، مردمی، متواضع و متدین، ستودنی و دوست‌داشتنی است.
در بسیاری از مسابقات بر روی دوبندهٔ او لفظ یاعلی درج شده‌است. او مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.  حسن یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ خادم حرم امام رضا علیه‌السلام شد.
اخیراً فیلمی از این پهلوان خوش‌مشرب در فضای مجازی پخش شد که حکایت از ازدواج او دارد و باید مربوط به حریم خصوصی او باشد و تعجب در این است که چرا و چگونه به فضای مجازی راه یافت و برای تخریب این پهلوان شایسته در سطح گسترده نشر پیداکرد.
پهلوانان با احترام کامل به آئین و سنن دینی خود، از نجابت و حیای ویژه‌ای به‌خصوص در حوزه مسائل خانوادگی برخوردارند و هیچگاه نمی‌پسندند همسرشان بصورت کشف حجاب و یا بدحجاب در مجامع حضور بهم رسانند.
بدین جهت است که با علم عموم مردم به حیای دینی و غیرت پهلوان حسن یزدانی، نشر این فیلم کوتاه ایشان از ناحیه هر کسی که انجام شده باشد، را مغایر با مشیء پهلوانی این جوان با غیرت می‌دانند و تاکید بر مراقبت از شأن و جایگاه این پهلوان ابتداء از سوی خود ایشان و سپس دست‌اندرکاران برنامه‌های جهان پهلوان حسن یزدانی برمی‌شمارند. نباید عمر پهلوانی این چهره شایسته، اینقدر کوتاه باشد. او به عنوان سرمایه ملی، باید برای همیشه بماند و الگوی غیرت و حمیت و تدین برای ملت بزرگ‌مان تلالو کند.
محمدعلی شیخ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷