تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۷۰۳۴
دو کشور ایران و عراق سعی دارند همه ابعاد زندگی خود را تحت تاثیر نهضت جهانی اربعین به زیباترین وجه مزین به فرهنگ حسینی(ع) نمایند که اربعین امسال صحنه‌های کم‌نظیری از این زیبایی‌ها را به نمایش گذارد.
۰
plusresetminus
ایران و عراق؛ زیباترین کشورهای اربعینی
به گزارش بلاغ؛ بابت برگزاری باشکوه بزرگ‌ترین پیاده‌روی مقدس جهان، باید به دو کشور ایران و عراق تبریک ویژه گفت که نمایشی از زیباترین رفتار انسانی در نوعدوستی، خدمت به دیگران و فداکاری و ایثار را به صحنه آوردند و حتی تحسین دشمنان خود را برانگیختند دشمنانی که با سبعانه‌ترین شکل سعی داشته و دارند تا امت اسلامی به‌خصوص کشورهای حامی جریان مقاومت را تکه تکه کنند و پایه‌گذار هر نوع آدم و نسل‌کشی به سبک داعش هستند تا اتحاد و انسجام اسلامی در این کشورها تحکیم نیابد.

اربعین امسال با حضور بیش از 22میلیون نفر، که وارد شهر مقدس کربلاء شدند بدون محاسبه خود عراقی‌هایی که از اقصی نقاط کشور پیاده روی کردند حتی به شهر کربلا نرسیده و در میانه راه ناچار به بازگشت به شهرهای خود شدند، شکوه بی‌مثال خود را در شرائطی جهانی ساخت که در اکثر کشورها بویژه در ایران، جریان "جاماندگان از زیارت اربعین"، سیلی بنیان‌کن مرکب از صدها میلیون عاشق و دلداده سیدالشهداء را به نمایش گذارد.

امروز نهضت اربعین با سیمایی انسانی و خلق تصاویری دلپذیر از توجه به دیگران، کمک به همنوعان، خاکساری در مقابل زائران اعم از داخلی و خارجی، از خود دریغ اشتن و به دیگران پرداختن و...، توانست چنان جاذبه‌ای را بر مدار سیدالشهداء بوجود آورد که با سرعت قابل توجه به سوی جهانی شدن پیش می‌رود.

هر سال بیش از سال قبل، اربعین توجه ملل جهان را به خود جلب می‌کند و مرزها را بسرعت پشت سر می‌گذارد و قلوب مردم کشورهای مختلف را بسوی خود فرا می‌خواند. اربعین امروز دیگر نه متعلق به شیعیان است و نه اهل سنت؛ بلکه حتی از مرز ادیان آسمانی نیز گذشت و همه مرام‌ها و مسلک‌ها نسبت به آن ارادت نشان داده و به سیدالشهداء عشق می‌ورزند.

همه آنانی که پای کار اربعین می‌آیند، گمشده زندگی خود یعنی عشق را نزد حسین‌ابن علی علیه‌السلام می‌یابند؛ چراکه گمشده جهانی امروز بشریت، اخلاق و معنویت و اعتلاء روح و آسمانی‌شدن است. فطرت‌های پاک، طالب عدالت و ظلم‌ستیزند و اباعبدالله‌الحسین(ع) سیدالشهداء عدالت‌خواهی و آزادی انسان‌ها از قیود شیاطین داخلی و خارجی است.

امروزه، ایران و عراق، کارگاه تجربه‌اندوزی ملل آزاده جهان در مکتب اربعین هستند. درود بر دو ملت ایران و عراق که طلایه‌دار احیای نهضت جهانی اربعین‌اند.
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷