تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۵۵۰۶
كارشناس حوزه رسانه دروغ‌پردازی را مدلی تجربه شده از سوی رسانه‌های معاند و خاصه شبكه‌های فارسی‌زبان دانست و افزود: با نگاهی به آشوب‌های ۷۸ دیدیم كه یك دروغ را به موضوعی جهانی تبدیل كردند.
۰
plusresetminus
تجربه رسانه‌های معاند در دروغ‌پردازی از ۷۸ تا ۱۴۰۱

به گزارش بلاغ؛ بیژن مقدم در برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو و درخصوص دروغ‌پراكنی رسانه‌های معاند در اغتشاشات اخیر اظهار كرد: در دنیا رسانه بی‌طرف نداریم و ادعای بی‌طرفی رسانه‌های فارسی‌زبان نیز دروغ است.

وی افزود: باید نوع وابستگی این رسانه‌ها به دولت‌ها را بررسی كرد و دانست كه از سوی چنین دولی هدایت می‌شوند كه به آمریكا، عربستان، انگلیس و... وابستگی دارند و این مسئله قابل كتمان نیست.
مقدم دروغ‌پردازی را مدلی تجربه شده از سوی رسانه‌های معاند و خاصه شبكه‌های فارسی‌زبان دانست و افزود: با نگاهی به آشوب‌های ۷۸ دیدیم كه یك دروغ را به موضوعی جهانی تبدیل كردند.
این كارشناس حوزه رسانه با اشاره به تصویر یك جوان كه پیراهنی سفید و خوبی را در دست گرفته بود و بعدها به عكس یك نشریات خارجی بدل شد، گفت: این فرد بعدها اعتراف كرد كه در منزل این پیراهن را رنگ كرده است.
این یك دروغ آشكار بود ولی رسانه‌های غربی با همین دروغ، سوءاستفاده‌ها صورت داده و فضایی را علیه جمهوری اسلامی شكل دادند.
مقدم یادآوری كرد: در سال ۸۸ هم كه با ادعای دروغ تقلب فتنه‌انگیزی شد، مشابه همین اتفاق رخ داد و در حقیقت پروژه‌ای حساسیت‌زا شكل گرفت.
وی با بیان این كه همه ما و خاصه مردم نسبت به از دست رفتن جان هموطن حساس هستیم و غصه می‌خوریم، ادامه داد: كشته‌‌سازی از روش‌هایی است كه رسانه‌های غربی تجربه كرده‌اند و در دوره‌های اخیر نیز از آن استفاده نموده‌اند.
مقدم خاطرنشان كرد: از شنونده‌های رادیو گفت‌وگو می‌خواهم نام ترانه موسوی را جست‌وجو كنند؛ این فرد اصلا وجود خارجی ندارد و [عكس شخصی كه در سازمان ملل نشان داده شد]، هیچ نسبتی با این نام ندارد و كسی هم كشته نشده بود.
وی گفت: ماجراهای این پرونده روشن شد و آقای كروبی از جمله كسانی بود كه پای این ماجرا ایستاد و نامه هم نوشت چون او را هم فریب داده بودند و تصور می‌كرد چنین مسئله‌ای صحت دارد.
مقدم ضمن اشاره به مثال‌هایی دیگر گفت: در سال ۹۶ گفتند راضیه اسماعیلیان كشته شده؛ عكسی هم منتشر كردند و مراسم ختم گرفتند. عكس متعلق به این فرد است [ولی اسمی دیگر را برای او گذاشتند]؛ ولی بعد از بررسی مشخص شد این خانم خبرنگار روزنامه قدس بود كه به خاطر بیماری فوت كرده بود و در مشهد تشییع و دفن شده است.
وی با اشاره به ماهیگیری رسانه‌های معاند از آب گل‌آلودی كه خودشان درست می‌كنند، گفت: نسل امروز دیگر نسل ۷۸ نیستند و در دوره‌های اخیر متولد شده‌اند؛ لذا باید بررسی و سرچ كند و به این پروژه‌ها برسد. در سال ۱۴۰۱ نیز اسامی دیگری منتشر شد كه اصلا ربطی به اغتشاشات نداشتند و یكی از آنها فوت شده و فردی دیگر خودكشی كرده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱