داده‌های مرکز آمار ایران نشان داد؛

افزایش ۳ برابری قیمت میوه و صیفی‌جات

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۴۸۱۷۲۵
براساس اعلام مرکز آمار ایران قیمت میوه و صیفی‌جات از تولیدکننده تا بازار دو برابر و در برخی از میوه‌ها تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.
۰
plusresetminus
افزایش ۳ برابری قیمت میوه و صیفی‌جات
به گزارش بلاغ، براساس داده‌های مرکز آمار ایران قیمت میوه از تولیدکننده (خرید از کشاورز یا قیمت خرمن) تا بازار به‌طور میانگین دو برابر و در برخی از میوه‌ها تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

برای مثال قیمت گوجه فرنگی از کشاورز تا بازار دو و هشت دهم برابر می‌شود. قیمت هویج فرنگی دو و هشت دهم برابر، بادمجان دو و شش دهم برابر، هندوانه دو و سه دهم برابر، قیمت پیاز یک و دو دهم برابر و قیمت خیار نیز در بازار دو برابر قیمت خرید از کشاورز به فروش می‌رسد. همچنین قیمت گوشت گاو و گوسفند نیز به ترتیب دو و شش دهم و دو و سه دهم برابر می‌شود.

قابل ذکر است کارشناسان دلیل این افزایش شدید قیمت در میوه‌ها از تولیدکننده تا مصرف‌کننده را ناشی از حجم بالای ضایعات بخش کشاورزی و کم‌توجهی به فرآیند بسته‌بندی، هزینه‌های بالای انبارداری، هزینه بالای حمل‌ونقل، تعداد بالای واسطه‌ها و مشکلات زنجیره توزیع می‌دانند. همچنین نبود کالای وارداتی جایگزین و امکان صادراتی فصلی نیز در ایجاد شکاف اثرگذار است.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱