تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۳۹۱۶۹۶
معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام راه‌یابی بیش از ۵ هزار اثر به مرحله کشوری سی و هفتمین مسابقات فرهنگی هنری گفت: در مرحله و بخش مدارس بیش ۱۰ میلیون دانش‌آموز رشته در بیش از ۶۰ رشته شرکت کردند که درنهایت حدود ۴ هزار اثر در بخش هنری و بیش از هزار اثر نیز در بخش فرهنگی، ادبی و فضای مجازی به مرحله کشوری راه یافت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علیرضا کاظمی معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید از دبیرخانه سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور در کانون فرهنگی هنری سمیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی توانمندی دانش‌آموزان مهم‌ترین وظیفه ما محسوب می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی هنری در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشور فرآیندی طولانی را باید تجربه و پشت سر بگذارند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه به ابعاد مختلف اهمیت این مسابقات پرداخت و تاکید کرد: دانش‌آموزان در برنامه‌های درسی مدرسه فرصت پرداختن، توجه و رشد علایق و توانمندی درونی خود را ندارند که این مسابقات با به‌کارگیری اساتید و مربیان توانمند این زمینه و فرصت را فراهم می‌کند تا با شرکت در کلاس‌های مرتبط شرایط شکوفایی استعدادهایشان فراهم شود.

کاظمی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی هنری بهترین بستر برای ایجاد نشاط و شادی فردی و گروهی است، افزود: دانش‌آموز وقتی به فعالیت موردعلاقه خود می‌پردازد نشاط درونی ایجاد می‌شود که از تولید فیلم، مقاله یا هر اثر فرهنگی و هنری لذت ببرد و هیچ‌چیز بهتر از این در وجود انسان شادی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات می‌تواند آینده مسیر زندگی و شغلی یک دانش‌آموز را مشخص کند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این رقابت‌های فرهنگی هنری با یک سری مهارت‌های نرم آشنا می‌شوند که اتفاقاً در فضای جامعه اقبال و حتی ارزش و آورده اقتصادی بیشتری دارد که اگر این مهارت‌ها به‌درستی آموزش و در مسیر خودش قرار گیرد بالاترین خدمت به اشتغال جامعه انجام داده‌ایم.

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش مهارت آفرینی را مهم‌ترین کارکرد این مسابقات برشمرد و اضافه کرد: این مسابقات خودش اجتماعی بزرگ است که دانش‌آموزان در مراحل مختلف کنار هم نشسته و از تجربیات همدیگر بهره می‌برند و زمینه وحدت و انسجام ملی و تقویت هویت ملی و دینی فراهم می‌شود.

کاظمی با اعلام راه‌یابی بیش از ۵ هزار اثر به مرحله کشوری عنوان کرد: در مرحله و بخش  مدارس بیش ۱۰ میلیون دانش‌آموز رشته در ۶۰ رشته شرکت کردند که درنهایت حدود ۴ هزار اثر در بخش هنری و بیش از هزار اثر نیز در بخش فرهنگی، ادبی و فضای مجازی به مرحله کشوری راه یافت.

وی با یادآوری اینکه کارگاه‌های خوبی در بخش‌های مختلف برای دوهزارنفری که در بالاترین رتبه قرار می‌گیرند پیش‌بینی‌شده، ابراز کرد: در این کارگاه‌ها دانش‌آموزان مسیر آینده خود را تقریباً یافته و توانمندی خود را در حد قابل‌توجهی رشد می‌دهند.

برگزاری پایگاه‌های اوقات فراغت در مناطق سیل‌زده

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در پایان از برگزاری افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی و اوقات فراغت دریکی از مناطق سیل‌زده استان گلستان در هفته اول تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: کلاس‌های اوقات فراغت در رشته‌های متعدد در حدود ۳۳ هزار پایگاه برگزار می‌شود که اعتبار ویژه‌ای برای مناطق سیل‌زده مشخص‌شده تا خدمات رایگان ارائه شود و با توجه به اینکه اوقات فراغت اعتبار خاص و ویژه‌ای ندارد با مشارکت دانش‌آموزان، اولیاء و ادارات به‌صورت خودگردان تلاش می‌کنیم اوقات فراغت غنی در تابستان امسال داشته باشیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱