تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۷۵۴۹۲
حال که رژیم مافیایی آمریکا سیلی‌های پی‌در‌پی از ایران خورده و صدای سیلی‌ها هم در دنیا پیچیده است، سعی کرده با احیای برخی سلول‌های خفته داعش و تکرار حادثه سال گذشته شاهچراغ، اقتدار امنیتی کشور را به سخره بگیرد و شیرینی دستاوردهای اخیر را به کام ملت تلخ کند.
۰
plusresetminus
عملیات مذبوحانه داعش در شاهچراغ، نشانه استیصال آمریکاست
به گزارش بلاغ؛ شامگاه یک‌شنبه 22 مردادماه، یک فرد مسلح در یک حمله تروریستی قصد ورود به حرم مطهر حضرت شاهچراغ‌(ع) در شیراز داشت که با اقدام به‌موقع نیروهای حفاظت حرم مواجه شد. فرد تروریست در تلاش برای ورود به حرم اقدام به تیراندازی کرد که منجر به شهادت یک نفر و مجروح شدن 8 تن دیگر شد. 
یکی از مجروحین نیز شب گذشته بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.
برخی منابع خبری در 24ساعت گذشته، داعش را مسئول این حمله دانسته‌اند و استاندار فارس نیز اعلام کرد که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

آمریکا کارفرما و داعش کارگزار
دولت جنایتکار آمریکا در دهه‌های اخیر، تاسیس، تجهیز و پشتیبانی بسیاری از گروهک‌های مسلح تروریستی از جمله داعش را در منطقه غرب آسیا برعهده داشته است. امری که هر چند شواهد بسیاری برای آن وجود دارد، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز صراحتا به آن اذعان کرده است. دونالد ترامپ دوبار، اول در اوت 2016 در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود و سپس در نوامبر 2019 در جمع هوادارانش در می‌سی‌سی پی به صراحت گفت که داعش را باراک اوباما و هیلاری کلینتون به‌وجود آوردند.
رابطه داعش و آمریکا در حقیقت مانند رابطه کارگزار و کارفرما بود. داعش قرار بود جنایت‌هایی را انجام دهد که در راستای سیاست‌های کلان ایالات متحده بود. لکن قرار بود این جنایت‌ها نه به نام نیروهای مسلح آمریکا بلکه تحت عنوان یک گروه اسلامی انجام شود. 
اما نقشه‌ای که آمریکا برای منطقه غرب آ‌سیا کشیده بود، به سختی شکست خورد. با ورود ایران به مسئله داعش و اقدام فعالانه نیروهای مسلح ایران در عراق و سوریه و راهبری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بساط تکفیری‌هایی که در حقیقت پادوهای آمریکا بودند، جمع شد. 7000 میلیارد دلاری که آمریکایی‌ها در منطقه خرج کرده بودند، دود شد و مهم‌تر آنکه آبروی ابرقدرت پوشالی نیز فرو ریخت. 
آمریکا و متحدانش که نقش محوری ایران را در خنثی‌‌سازی بزرگ‌ترین توطئه‌هایشان در منطقه دریافته بودند، تصمیم گرفتند عمود خیمه مقاومت را زمین بزنند. اغتشاشاتی که در سال‌های 96 و 98 صورت گرفت، در این راستا بود و البته در جنگ ترکیبی پاییز 1401 به اوج خود رسید. اما همگی ناکام ماند و باز هم افتضاحی دیگر برای شیطان بزرگ رقم زد.
اما شیاطین انسان‌نما پس از شکست سنگینی که در سال گذشته متحمل شدند هم از پای ننشستند و در محورهای مختلف به توطئه‌چینی علیه جمهوری اسلامی پرداختند. یکی از محورهای اصلی توطئه دشمن‌، ساماندهی مجدد گروهک‌های تروریستی برای به خطر ‌انداختن امنیت کشور بود. به گونه‌ای که فقط در ابتدای مردادماه سال جاری، وزارت اطلاعات خبر از ضربه سنگین به یک «شبکه تروریستی» داد که فقط در تهران 80 مورد دپوی مهمات انجام داده بود. 
یک نیروی خدماتی، پشت تروریست آموزش‌دیده را
به خاک مالید!
اما شکست آمریکا فقط در حوزه اطلاعاتی و امنیتی نبود. در عرصه دیپلماتیک هم توافق اخیری که میان تهران و واشنگتن برای مبادله زندانیان و آزاد‌سازی اموال بلوکه شده ایران انجام شد، به‌قدری برای کاخ سفید حقارت‌بار بود که صدای برخی طیف‌های سیاسی داخل آمریکا را هم بلند کرد و برخی رسانه‌ها از تعظیم بایدن در برابر آیت‌الله (خامنه‌ای) نوشتند.
حال که رژیم مافیایی آمریکا سیلی‌های پی‌در‌پی از ایران خورده و صدای سیلی‌ها هم در دنیا پیچیده است، سعی کرده با احیای برخی سلول‌های خفته داعش و تکرار حادثه سال گذشته شاهچراغ، اقتدار امنیتی کشور را به سخره بگیرد و شیرینی دستاوردهای اخیر را به کام ملت تلخ کند.
اما «والله خیر الماکرین»‌، مکر شیطان بزرگ به خودشان بازگشت و حادثه سال گذشته نه‌تنها در آن وسعت تکرار نشد، بلکه این بار یک نیروی خدماتی حرم، پشت تروریست مسلح آموزش‌دیده را به خاک مالید و افتضاحی دیگر هم برای گروهک از هم گسیخته داعش و هم برای اربابش آمریکا رقم زد. هرچند داغ دو هم‌وطن را روی دل‌های مردم ایران گذاشت. 

زائران شاهچراغ پس از حادثه پارسال 3 برابر شدند
احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته به منظور بررسی ابعاد حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) به شیراز سفر کرد. وی در آن‌جا گفت: زائران ما صرفا به گناهِ عشق به اسلام عزیز و اهل بیت‌(ع) مورد حمله تروریست خبیث قرار می‌گیرند که این ادامه همان حرکتی است که در کشورهای غربی قرآن می‌سوزانند و به اسلام توهین می‌کنند.
وحیدی ضمن تسلیت این حادثه تلخ و تروریستی به همه هموطنان به‌ویژه مردم شیراز و خانواده شهید این حادثه ادامه داد: فرد تروریست هدایت شده از آن سوی مرزها در قالب یک شبکه اداره و هدایت شده و به قصد عمل تروریستی در حرم مطهر وارد صحنه می‌شود و اقدام به تیراندازی می‌کند که در این حادثه یک نفر شهید و تعدادی مجروح و مصدوم می‌شوند که حال یکی از مجروحان نیز چندان مساعد نیست.
وزیر کشور اظهار کرد: مردم در کنار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی عکس‌العمل خوبی نشان می‌دهند و با دستگیری این تروریست مانع از این می‌شوند که جنایت خود را ادامه دهد.
وحیدی تاکید کرد: دنیا باید متوجه شود که این جریان‌های تروریستی معمولا با سکوت مجامع بین‌المللی و یک نوع از حمایت‌های از طرف آنها مواجه است که این برای آنها موجب شرمساری است.
وی همچنین اعلام کرد: بر اساس گزارش تولیت حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه‌السلام زائران پس از حادثه سال گذشته سه برابر شده‌اند که این نشان می‌دهد که آنها هدف‌های کوری دارند که قطعا به آن دست نخواهند یافت و دستگاه‌های امنیتی به‌شدت با آنها و کسانی که پشتیبانی می‌کنند بخورد خواهند کرد و انتقام سختی را از آنها خواهند گرفت.

هویت فرد تروریست چیست؟
فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت: نام جهادی تروریست اصلی حادثه شب گذشته حرم حضرت شاهچراغ(ع) «سلمان اسلم‌یار» و متولد ۱۹۹۸ میلادی است. وی آموزش‌های خود را در کشور افغانستان دیده است اما متولد این کشور نیست.
رئیس‌ کل دادگستری استان فارس هم در رابطه هویت این تروریست که تحت بازداشت قرار دارد گفت: این فرد در تحقیقات اولیه خود را رحمت‌الله نوروزف معرفی کرده و تبعه تاجیکستان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه خانه امن تروریست‌ها نیز کشف شده است، تصریح کرد: در پی تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون ۸ نفر از عناصر مظنون به ارتباط با حادثه تروریستی شب گذشته حرم شاهچراغ‌(ع) دستگیر شده‌اند.

تشکیل تیمی از پزشکان فوق‌تخصص 
برای مجروحان حادثه
سید وحید حسینی، رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با فارس، صبح روز گذشته وضعیت کلی مجروحان حادثه را پایدار اعلام کرد.
وی از تشکیل تیمی از پزشکان فوق تخصص رشته‌های گوناگون با هدف خدمت‌رسانی به مصدومان این حادثه خبر داد که تاکنون، به صورت بی‌وقفه، تمامی تلاش خود را برای نجات و سلامت مجروحان حادثه به کار بسته‌اند. 
حسینی ضمن اعلام اینکه یک مجروح حادثه تروریستی شب گذشته ترخیص شده و یکی دیگر نیز در شرف ترخیص است، ادامه داد: علی‌کاظم کرمعلی و نظرعباس عباسی ترخیص شده‌اند و مجروحان دیگر حادثه نیز که از ناحیه گونه و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند، با انجام جراحی در نواحی مختلف بدن، هم اکنون وضعیت مطلوبی دارند. 
رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت یکی از مجروحان که به بیمارستان مسلمین اعزام شده بود را نیز پایدار اعلام کرد و افزود: همچنین یکی از مجروحان که به بیمارستان شهید رجایی اعزام شده بود، خوشبختانه ترخیص شد.

خادم شهید به آرزویش رسید
در حادثه تروریستی شامگاه یک‌شنبه در شاهچراغ یکی از خادمین حرم به نام غلام‌عباس عباسی بر اثر اصابت گلوله به سینه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، پاسداران بازنشسته سپاه خرامه و خادم افتخاری حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) بود. 
برادر این شهید به مهر گفت: شهید غلامعباس عباسی همواره آرزوی شهادت در دل داشت و هنگام قنوت نماز همواره از خداوند طلب شهادت می‌کرد.
وی افزود: هر زمان که به سمت حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) رهسپار می‌شد از شهدا اذن ورود می‌گرفت و به حال آنان که جان تقدیم وطن کرده‌اند غبطه می‌خورد.
شهید دیگر حادثه نیز محمد جهانگیری بود که بر اثر اصابت گلوله در ناحیه قفسه سینه و شکم به شدت مجروح شد و شب گذشته علی‌رغم تلاش تیم پزشکی به درجه رفیع شهادت رسید.

چه کسانی محکوم کردند
 و چه کسانی ساکت ماندند؟
پس از انتشار خبر وقوع این حادثه تروریستی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بسیاری در داخل کشور آن را محکوم وضمن تسلیت شهادت یکی از خادمین حرم، با مجروحین این حادثه اظهار همدردی نمودند. 
همچنین وزارت خارجه کشورهای عراق، سوریه، جمهوری آذربایجان‌، فرانسه و سفارت کشورهای روسیه و عمان، این حادثه تروریستی را محکوم کردند.
در عین حال این حادثه تروریستی از سوی مقامات کشورهایی چون آمریکا و انگلیس که همواره مدعی مبارزه با تروریسم هستند، با سکوت معناداری مواجه شده است. به‌ویژه سفیر انگلیس در ایران که معمولا عادت دارد در بسیاری از وقایع داخلی کشورمان، به سرعت واکنش نشان دهد ولی تا لحظه تنظیم این گزارش که 24 ساعت از واقعه می‌گذرد، آن را محکوم نکرده است.
سفیر انگلیس در ایران اخیرا در روز خبرنگار، مطالبی در حمایت از دو خبرنگار روزنامه‌های شرق و هم‌میهن که به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا بازداشت شده بودند، منتشر کرد که احضار وی به وزارت خارجه را در پی داشت.
وی همچنین در اغتشاشات سازمان یافته سال گذشته نقش فعالی در حمایت از اغتشاشگران ایفا نمود.

درخشش روح شجاعت و ایثار در چند دقیقه
حادثه تروریستی شامگاه یک‌شنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ‌(ع) هرچند مانند هر حادثه تروریستی دیگر، تلخ و غم‌بار بود. اما نقاط درخشانی هم در آن به چشم می‌خورد که توجه به آنها خالی از لطف نیست.
یکی از این نقاط درخشان، اقدام به‌موقع و مناسب نیروهای امنیتی در مقابله با فرد مهاجم و جلوگیری از گسترش دامنه کشتار بود. هجوم فرد مسلح به حرم هرچند بسیار سریع صورت گرفت، اما با واکنش مناسب نیروهای امنیتی مواجه شد و عملیات تروریستی ابتر ماند.
نکته مهم دیگر، اقدام شجاعانه و ایثارگرانه یکی از نیروهای خدماتی حرم بود که با تعقیب فرد مسلح‌، او را به زمین ‌انداخت و از هجوم وی به سمت انبوه زائرانی که در صحن بودند، جلوگیری کرد. این اقدام شجاعانه از سوی فردی که از نیروهای امنیتی نبوده و وظیفه‌ای برای مقابله با چنین حوادثی نداشته، اهمیت آن را دوچندان می‌کند. این جوان شجاع با هجوم به سمت تروریست آموزش‌دیده و توقف وی، از فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کرد.
همچنین در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در حالی که مردم در حال فرار هستند، پسربچه‌ای خود را به مردی که روی زمین افتاده - و ظاهرا پدر اوست - می‌رساند تا به او برای بلند شدن و فرار کمک کند. چنین صحنه‌هایی به همان ‌اندازه که زیباست، کم‌نظیر است و عظمت روح شجاعت و ایثار در پیکر مردم مسلمان ایران را به نمایش می‌گذارد. به‌ویژه اگر بدانیم در حوادث مشابه در سایر نقاط جهان، افراد غیرنظامی معمولا واکنشی از جنس فرار شتابزده را نشان می‌دهند و اصولا مردم در این شرایط تنها به فکر حفظ جان خود هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱