تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۴۱۳۱۶۷
محمدحسین صفارهرندی در آیین گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد ابوذر ساوه اظهار کرد: باید در انتخابات افرادی را برگزینیم که بتوانند به خوبی نماینده جریان انقلاب اسلامی باشند همان‌گونه که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی نهضت انقلابی را در جهان نمایندگی کرد.
۰
plusresetminus
هزینه‌های چند میلیاردی برای رسیدن به کرسی مجلس
به گزارش بلاغ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آن‌هایی که از انقلاب بریدند باید به این نکته فکر کنند که چه شد به این ورطه افتادند و انقلاب را ناتوان و ناکارآمد تلقی کردند و نباید فریب دلخوری برخی جوانان که از مشکلات اقتصادی گلایه دارند را بخورند، زیرا همین افراد در تشییع پیکر شهدای انقلاب حضوری پرشور دارند.
وی با تاکید بر اینکه نباید ابزار دست آمریکا و آدم کثیفی مانند ترامپ شویم، افزود: امروز گفتمان مسئولان آمریکا دقیقاً منطبق با سخنان برخی روشنفکرمآبان داخلی است.

صفارهرندی در ادامه گفت: برخی افراد از عادی شدن روابط با آمریکا دم می‌زنند
در حالی که این اقدام ما را در برابر آمریکا به کشوری شبیه عربستان سعودی تبدیل می‌کند. آمریکا به بهانه تأمین امنیت میلیاردها دلار سلاح به آن‌ها می‌فروشد در حالیکه آن‌ها اذعان می‌کنند توان مقابله با ایران را حتی برای دو هفته هم ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رشد و توسعه کشور با نگاه به ظرفیت‌های داخلی و سپردن امور به آدم‌های کاردان و دارای اهلیت میسر است و در این راه باید منویات رهبر معظم انقلاب به‌خصوص برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم را جدی بگیریم.

وی در ادامه تاکید کرد: رفتار افرادی که برای رسیدن به کرسی مجلس حاضرند چندین میلیارد تومان هزینه کنند حتماً مشکوک است و می‌خواهند جیب ملت که همان خزانه ملی است را بزنند.
صفار هرندی بیان کرد: نماینده‌ای را باید انتخاب کرد که برآیند همه فضائل ملت باشد. با نمایش اشرافیت و خرج کردن‌های آنچنانی به مجلس راه یافتن، از اصول اسلام و انقلاب به دور است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحرین استان چهاردهم ما بود ولی با یک تشر انگلیسی‌ها و ناتوانی شاه از ایران جدا شد، اما امروز تفنگداران آمریکایی و انگلیسی وقتی وارد خاک ایران می‌شوند توسط نیروهای ما توقیف می‌شوند و این پاسخی به افرادی است که حسرت دوران شاه را می‌خورند و وانمود می‌کنند که آن زمان قدرتمندتر بودیم.

«ایران سربلند»؛
 نام لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام کرد فهرست انتخاباتی این ائتلاف با نام «ایران سربلند» در انتخابات مجلس پیش رو حضور خواهد یافت.

بنابر اعلام پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی ۳۰ نفره نامزدهای این ائتلاف برای شهر تهران تا پایان این هفته نهایی خواهد شد.
توئیت شمخانی درباره انتخابات؛
صیانت از انتخابات وظیفه ملی است
دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به نزدیکی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی نوشت: انتخابات مظهر «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام است. رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند که هر دو بر «مردم» و «رأی مردم» تاکید دارند. از مظاهر بسط و تعالی امنیت ملی، انتخابات است. پاسداشت و صیانت از انتخابات وظیفه ملی است.

جبهه پایداری: ارائه لیست‌هایی با افراد مختلف،
وحدت را نفی نمی‌کند

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تحت عنوان اردوی «جهاد اکبر» در مشهد مقدس بیان کرد: وحدت به معنای عدم مخالفت با یکدیگر نیست و ارائه لیست‌هایی با افراد مختلف، وحدت را نفی نمی‌کند. هرچند ایده‌آل ارائه لیست مشترک است. در اسلام نگاه ناسیونالیستی و قبیله‌ای پذیرفته شده نیست، در انتخاب نماینده باید صرفاً به اصلح بودن و شایسته بودن نماینده توجه کرد.
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنین گفت: رویه در جبهه پایداری برای انتخاب داوطلبان این است که ابتدا باید برای انتخاب نماینده، شاخص معین کنیم و یکدیگر را تخریب و تخطئه نکنیم. حتی‌المقدور باید با سایر گروه‌های فکری نزدیک، یک لیست مشترک ارائه دهیم و اگر امکان آن وجود نداشت، اشتراکات بین لیست‌ها را تا حداکثر ممکن افزایش دهیم. در مرحله آخر اگر واقعاً امکان لیست مشترک وجود نداشت، می‌توان لیست مستقل ارائه داد، البته تلاش جبهه پایداری بر ارائه لیست مشترک بوده است.
گفتنی است که روز یکشنبه، تعداد ۶۰ نفر از نامزدهای اصلح توسط جبهه پایداری معرفی شد. بر اساس این گزارش قرار است در مراحل بعدی تعداد ۳۰ نفر از آنها به عنوان نامزد نهایی به مردم اعلام خواهد شوند.
همچنین شایان ذکر است از مجموع ۹۰ نفر افراد پیشنهادی شورای ائتلاف و ۶۰ نفر افراد پیشنهاد جبهه پایداری (مجموع ۱۵۰ نفر) در حوزه انتخابیه تهران، ۲۵ نفر مشترک هستند.
بذرپاش: مجلس نباید معاون پارلمانی دولت باشد
مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس نهم در گفتگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در انتقاد به عملکرد شورای نگهبان، افزود: رئیس‌جمهور نتایج نظرسنجی‌های مختلف را پیرامون عملکرد خود و هیئت دولت دریافت کرده و از این آمار عصبانی است؛ روحانی در افکار عمومی، وضعیت مناسبی ندارد.
وی ادامه داد: راه‌حل برون رفت از مشکلات پرخاش سیاسی نیست؛ بررسی دقیق مشکلات و باز کردن گره‌های ذهنی مردم می‌تواند شرایط را برای رئیس‌جمهور بهبود دهد. تمرکز اصلی دولت باید اقتصاد و معیشت مردم باشد و امیدواری به آینده، بهبود وضعیت معیشت و حل شدن مسائل جامعه باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.
این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: زمینه سرمایه‌گذاری برای افراد باید فراهم شود و فضای کسب و کار بهبود پیدا کند؛ صادر شدن یک مجوز برای کسب و کار صدها روز زمان می‌برد. مردم نباید شب بخواند و صبح سرمایه‌شان نصف شود.
نماینده سابق مجلس نهم ادامه داد: مجلس در سال‌های اخیر پیرامون دولت در حد یک معاون پارلمانی نقش ایفا کرده است. مجلس وقتی در مسیر درست باشد، دولت نیز التزام بیشتری می‌گیرد؛ مجلس قوی می‌تواند یک دولت قوی را بر سرکار بیاورد.
۳۰ درصد نمایندگان مجلس؛ آلوده به فساد اقتصادی
حجت‌الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس در مصاحبه با رسا با اشاره به رد صلاحیت برخی نمایندگان فعلی مجلس گفت: یکی از دلایلی که برای رد صلاحیت نمایندگان مطرح شده گرفتاری‌های اقتصادی است که حدود ۳۰ درصد می‌شود و این مسائل نباید در مجلس و بین نمایندگان وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: قبلاً نیز متذکر شده بودم که فساد در این مجلس رخنه کرده است، البته باید متذکر شد، که هر فردی که رد صلاحیت شده، نباید تصور کرد که حتماً فساد اقتصادی داشته است.
نماینده مردم بیرجند، مجلس فعلی را از نظر مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خوبی ندانست و بیان کرد: نسبت به مجلس قبل در این دوره شاهد فسادهای اقتصادی بسیاری بودیم.
حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که برخی افراد به جای پاسخگویی به عملکردشان به دنبال مظلوم نمایی و تخریب شورای نگهبان هستند، تاکید کرد: به جای این‌که نسبت به کارهای انجام شده پاسخ‌گو باشند از شورای نگهبان گلایه دارند.
مجلس دهم نتوانست از جایگاه نظارتی خود
 استفاده کند
حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ناکارآمدی مجلس دهم، گفت: مجلس دهم نتوانست از جایگاه نظارتی خود به خوبی استفاده کند
بده بستان سیاسی روحانی و لاریجانی
وی افزود: برای مثال این نمایندگان در جمع مردم می‌گویند که موافق فلان طرح یا لایحه هستند و برای تصویب آن تلاش می‌کنند اما معمولاً در زمان طرح آن موضوعات، در صحن علنی مجلس حضور ندارند.
وی با بیان اینکه کارهای لاریجانی را نمی‌توان تعامل و همکاری با دولت دانست بلکه باید گفت که وی با روحانی بده بستان سیاسی دارد، تصریح کرد: ارتباطات بسیار نزدیک لاریجانی با روحانی و دولتی‌ها باعث ضعف نظارتی و کاهش اقتدار مجلس دهم شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱