تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۳۴۸۱۵۹
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه استانداردسازی، توسعه اورژانس و ارتقای طرح هتلینگ بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر افتتاح شد.
۰
plusresetminus
آیین افتتاح استانداردسازی، توسعه اورژانس و ارتقای طرح هتلینگ بیمارستان ولیعصر(عج) قائم‌شهر برگزار شد
به گزارش بلاغ، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه استانداردسازی، توسعه اورژانس و ارتقا طرح هتلینگ بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر افتتاح شد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و پیشرفت پزشکی و درمانی در دوران پس از انقلاب اظهار کرد: قبل از انقلاب بسیاری از مردم به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی با بیماری‌های مختلف جان خود را از دست می‌دادند و برای معالجه بیماری هزینه‎های بسیار زیادی را صرف می‌کردند تا بهبودی حاصل شود.

وی افزود: وضعیت اشتغال غرب استان بررسی و تا حدودی نیز این مشکل برطرف شد و با حضور مسئولان کشور و استانی مصوبات خوبی انجام شد و امروز چیزی حدود 330 میلیارد تومان سهم مازندران شده است که چیزی حدود هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای استان پرداخت خواهد شد.

ربیعی بیان کرد: ما نتوانستیم به همه اهداف خود برسیم و مشکلات موجود اقتصادی در کشور و نابرابری در پرداخت کمک به مردم انجام نشده ولی در مسیر درست حرکت کرده‌ایم و به دنبال احقاق آرمان‎های انقلاب هستیم و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر رضایت عمومی مردم را نیز کسب کنیم و کارهای عقب مانده در کشور نیز به بهره‎برداری برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: چندمین سفر استانی بنده به مازندران است که با تیم کامل مدیریتی خود آمده‎ایم تا مشکلات موجود این منطقه را حل کنیم و بسیار خوشحالم که این پروژه در مدت زمان کوتاهی به بهره‎برداری رسید و اکنون مردم می‌توانند برای معالجه خود به بیمارستان مراجعه کنند.

این مسئول تصریح کرد: تیم استان مازندران به دنبال رفع مشکلات و به صورت عملیاتی درحال اجرا هستند و نمایندگان مجلس حوزه انتخابیه قائم‎شهر با تلاش شبانه‌روزی به دنبال رفع دغدغه‌های مردمی هستند که باید این را به فال نیک گرفت.

ربیعی به اعتراض یکی از کارگران زحمت‌کش در مراسم افتتاحییه اشاره کرد و گفت: اعتراض این پدر بزرگوار نشان از آزادی بیان و دموکراسی در ایران است که یک شخص می‌تواند به راحتی اعتراضات خود را در جمع مسئولان مطرح کند و امیدوارم بتوانیم به اعتراض این پدر دلسوز رسیدگی کنیم و شرمنده این کارگران نشویم.

در این مراسم محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر و روز پیروزی انقلاب اسلامی در یوم‌الله 22 بهمن، اظهار کرد: طرح افتتاح اورژانس بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر در اسفند ماه سال گذشته آغاز به کار کرد که از 500 متر فضا به 2 هزار و 600 متر مساحت رسید، که از نظر فیزیکی و امکانات جزو بهترین اورژانس‌های کشور است به طوری در این طرح تمامی استانداردهای مهم رعایت شد.

وی افزود: پروژه قلبمان در همین مرکز در سال گذشته آغاز شد و در حال‎حاضر این مرکز یکی از افتخارات استانی است و از آبان سال 94 در این مرکز حدود هزار و 400 مورد جراحی قلب و حدود 11 هزار مورد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شد به طوری که بیماران از سراسر کشور برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران به حضور بیماران از خارج استان اشاره کرد و یادآور شد: دو هفته گذشته ما از شیراز، ساوه و بوشهر مریض مغزی داشتیم که در این مرکز از بهترین جراحان استفاده شد، از مجموعه اقداماتی که در این مرکز انجام شد و عمل‎های جراحی و تجهیزات پزشکی این مرکز باعث شد تا جزو شاخص‌ترین بیمارستان‌های کشور مطرح شود.

این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته از هر سه بیمارستان، ارتقای هتلینگ آن با اعتبار 6 میلیارد تومان به اتمام رسید، به جز چند بیمارستان در شهر چالوس و برخی شهرهای دیگر که برای ارتقای هتلینگ بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر حدود 4 میلیارد تومان هزینه شد.

خورشیدی خاطرنشان کرد: دولت وظایف خود را بابت تجهیزات و امکانات موجود در بیمارستان ولیعصر(عج) قائم‌شهر را انجام داده تا در کوتاه‌ترین زمان این فضا به بهره‎برداری برسد و از این پس برخورد پرستاران و پزشکان باعث پیشرفت این مجموعه خواهد شد.

همچنین عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‎شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار نیز در این مراسم اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول انقلاب خدمات زیادی را تقدیم انقلاب کرد و اگر چه در برخی موارد سیاه‎نمایی می‌شود که این امر ترفند دشمنان خارجی است و برخی موارد خودمان از روی جهالت بر این صدای تبلیغاتی دشمن آنان را حمایت می‌کنیم

وی با توجه به آنکه مردم همیشه در صحنه‌های انقلاب حضور دارند و ما باید به آنان توجه بیشتری کنیم و ما مسئولان باید صداقت داشته باشیم، افزود: با توجه به امکاناتی که بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر در زمینه جراحی قلب و نیز وجود ساختمان استاندارد برای این مرکز دارد باید قدردان آن باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائم‌شهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به آنکه مجلس برای سال آینده اعتبار مناسب را برای حوزه اشتغال در بودجه پیش‌بینی کرد و حال می‌توان روحیه‌ عظیم و توان جدی در جوانان ایجاد کرد و از شرمندگی خانواده این جوانان بیرون بیاییم.

این مسئول یادآور شد: این دولت با توجه به کمبودهای مالی اما طرح‌های نیمه تمام زیادی دارد که از گذشته تعریف شد و نیاز به منابع سنگینی دارد، هر چند دولت درصدد کمک برای اتمام این طرح‌ها است اما باید با سرعت بیشتری صورت گیرد.

رضیان خاطرنشان کرد: قائم‌شهر شهری است که از گذشته کارگران زحمتکش نساجی در آن بودند و بازنشستگان تامین اجتماعی در اینجا بودند و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود جای تقدیر دارد هرچند کافی نیست.


سیدعلی ادیانی عضو مجمع نمایندگان استان مازندران نیز اظهار کرد: مسئولان در اجرای این پروژه نشان دادند که می‎توان در زمان کوتاه می‎توان کاری زیبا در آسمان دولت به نمایش بگذارند.

وی افزود: تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و امید و پناگاه و مرجع آن‌هاست که خاستگاه انقلاب اسلامی نیز همین افراد و مانند این‌هاست، رویکرد نظام باید به صورتی باشد که مسئولان و دولت به این مردم خدمت کنند.

عضو مجمع نمایندگان مجلس مازندران با اشاره به اینکه نباید سازمان تامین اجتماعی زیر نظر دولت مدیریت شود، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی به عنوان سرمایه ملی است که باید توسط صاحبان سهام‌داران آن که همان کارگران هستند انتخاب شود و این ضعف به این دولت و آن دولت مربوط نمی‌شود و جناب وزیر نشان دادند که می‌تواند سازمان تامین اجتماعی را به صاحبان اصلی خود برگردانند.

این مسئول تصریح کرد: بیمارستان با قدمت ولیعصر با توجه به اهمیت بالای آن انتظار داریم تا فرایند کاغذی که دستور دادید برای ساخت بیمارستان جدید ولیعصر هرچه زودتر به عمل تبدیل و ساخته شود و ساخت جایگزین بیمارستان ولیعصر همچون بیمارستان رازی نیمه کاره نماند و هرچه زودتر سیر فرآیند اداری آن پایان یابد و هرچه زودتر کلنگ آن توسط خود شما قبل از پایان سال 96 بر زمین زده شود.



ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷