تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۴۵۰۴
خوب بودن در شرائط کنونی بسیار مهم است، اما مهم‌تر و شاهکار در خوب ماندن تا سرانجام کار است، حقیقتی که نظام اسلامی و کشور ما بابت آن بویژه در عرصه دانشجویی و دانشگاهی هزینه‌های زیادی پرداخت کرده و خواهد کرد.
۰
plusresetminus
روز دانشجو، نماد استکبارستیزی دانشجوی ایرانی
به گزارش بلاغ، دانشجویان کشور با پیشینه انقلابی، که نمونه آن را در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و حضور فعالانه در جریان انقلاب، سال‌های دفاع مقدس و سپس سازندگی کشور را می‌توان بوضوح مشاهده کرد، نهضتی را برای خود رقم زدند که در حافظه ملت ایران دارای نقش زیبا و برجسته‌ای است. این نقش زمانی دلرباتر می‌شود که در تارک خود افراد وارسته و فداکاری همچون شهید چمران، علم‌الهدا، باکری، همت، باقری، زین‌الدین، علیمحمدی،  شهریاری، تهرانی مقدم، رضایی،...، محسن فخری زاده و...، را قرار داد.

فهرست بلندی از دانشجویان و دانشگاهیانی که چشم و چراغ ملت ایران در جانبازی و جان‌نثاری، درس‌آموز بشریت شده‌اند، گویای اصالت و هویت انسانی و اسلامی جنبش دانشجویی در کشورمان است.

اینکه تعدادی از دانشجویان و دانشگاهیان که در صف انقلاب قرار داشته و عامل اقدامات انقلابی و درخشان و قطرات پرفروغ از دریای فضیلت‌های جنبش دانشجویی بوده و پس از مدتی در کمند تغییر دستگاه محاسباتی دشمنان انقلاب قرار گرفته و خود نیز به هر دلیلی دچار تغییرات ماهوی شده‌اند و از گذشته پرافتخار خود برائت می‌جویند، جای هیچ تعجبی نداشته و بسیار نیز مسبوق به سابقه در همه دوره‌های زندگی همه کشورها و ملت‌هاست.

در پیشینه حال و گذشته همه کشورها هستند کسانی‌که منشاء رخدادهای خجسته و سرنوشت‌ساز بوده و با رفتارهای الهی و انسانی، در قلوب ملت‌شان دارای جایگاه شده و در گذر زمان به دهها و صدها دلیل دچار انحراف گردیدند و به آرمان ملی و گذشته‌های حماسی خود پشت کرده و ۱۸۰درجه متمایل به دشمنان شده‌اند و یا دست از مبارزه و همراهی با ملت‌شان کشیده و در خوشبینانه‌ترین شرائط، به گوشه عافیت و چرب وشیرین دنیا خزیدند و حتی از گذشته خود نیز اظهار پشیمانی کردند.

گروهی از انقلابیون گذشته نیز همان تلاش‌ها را حفظ کرده، اما نه در مسیر مردم که در راستای تامین نظر دشمنان ملت به فعالیت مشغول شدند و مسیر رفته افتخارات را برمی‌گردند. در هر صورت، این تغییرات،همواره بوده و خواهد بود، همچنانکه عکس این تغییرات نیز اتفاق افتاده و خواهد افتاد. بعبارتی، هر ریزشی در کنار رویش‌های فراوان رخ می‌دهد.اگر امروز برخی از دانشجویان برگشته از افتخاراشغال لانه جاسوسی آمریکا در برخی از مصادر اجرایی قرار داشته و از امتیازات ویژه‌ای سود می‌برند و با غرب و اروپا نرد عشق می‌بازند و دائم سر به مذاکره و مراوده دارند، بهیچ وجه شایسته این مسئولیت‌ها نیستند؛ چراکه تصدی مسئولیت‌ها مستلزم برخورداری از ضوابط و شرائطی است که باید متناسب با معیارهای ارزشی این ملت و انقلاب باشد.غصب مسئولیت از سوی بریده‌ها، خیانت به ملت و خون شهداست.

آنانی که به بزرگان این ملت همچون شهید سردار دل‌ها اقتداء نمی‌کنند و نسبت به انقلاب طلبکارانه برخورد می‌کنند، از ضعف نظارت‌ها و بازرسی‌های جدی و قاطع سوءاستقاده کرده و در صورت برخورد فعال دستگاه‌هایی همچون قوه قضائیه، انقلاب در اکثر حوزه‌ها بویژه مبارزه با فساد، به ریل اصلی خود باز خواهد گشت و امید واقعی و لا ثبات به مردم باز خواهد گشت. ان‌شاءالله
علی فاطمی   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱