رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

خیران پای کار افتتاح مرکز سلامت نکا

تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۸۵۸۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای آبلو نکا با کمک خیران و مشارکت دانشگاه افتتاح شد.
۰
plusresetminus
خیران پای کار افتتاح مرکز سلامت نکا
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ مازندران؛ فرهاد غلامی سه‌شنبه‌شب در آئین افتتاح پروژه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی آبلوی شهرستان نکا که با حضور فرماندار، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان و برخی از مسئولان و خیرین سلامت و مردم روستای آبلو نکا برگزار شد اظهار کرد: از تمام خیرانی که کمک کردند  تا این مرکز خیرساز جامع سلامت روستایی احداث و افتتاح شود تشکر می‌کنم.

وی افزود: در سال ۷۶ که پنج خانه بهداشت و سه مرکز خدمات جامع سلامت در این شهرستان وجود داشت، اما هم اکنون، ۷۷ خانه بهداشت و ۱۶ مرکز خدمات جامع روستایی و سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی شاهد رشد در حوزه بهداشت و درمان استان هستیم.

غلامی تصریح کرد: ساختمان این مرکز با مساحت ۴۰۰ متر مربع، در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۵۵ مترمربع و با هزینه‌ ۱۲۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران احداث و با هزینه ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجهیز شد.

وی کاهش مرگ و میر نوزادان را از اقدامات برجسته پس از انقلاب دانست و گفت: بیمارستانی که کمتر از ۴۰ تختخواب داشت به ۱۰۰ تختخواب افزایش و هم اکنون فاز دوم آن یک پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، متذکر شد: نگاه دانشگاه به شهرستان نکا یک نگاه ویژه است تا خدمات بهتری را در حوزه بهداشت و درمان ارائه دهد.

به گزارش بلاغ؛ در این مراسم همچنین ضمن معرفی و اهدا احکام مسئولیت به مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان امام حسین(ع)  نکا، از مسئولان سابق این مراکز با اهدا لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱