در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار مطرح شد:

کم‌توجهی نماز در ادارات تا اولتیماتوم فرماندار به مدیران

تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۸۵۸۲۱
نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار با انتقاد امام جمعه این شهرستان نسبت به کم‌توجهی برخی ادارات برای برگزار نماز جماعت همراه بود.
۰
plusresetminus
کم‌توجهی نماز در ادارات تا اولتیماتوم فرماندار به مدیران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار در سال ۱۴۰۳ بعدازظهر با حضور مسئولان فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دستور کار این جلسه اهتمام به برگزاری نماز ادارات، برنامه‌های دهه کرامت، معرفی روستای الگو در طرح جوانی جمعیت و پاسداشت زبان فارسی بوده است.

کم‌توجهی به برگزاری نماز در ادارات
امام جمعه فریدونکنار در این جلسه سخنان خود را با گلایه از غیبت برخی مدیران در جلسه شورای فرهنگ عمومی آغاز کرد و گفت: افرادی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی غیبت می‌کنند باید علت غیبت خود را توضیح دهند.

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور با ابراز تاسف از اینکه نماز جماعت در ادارات جدی گرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که نماز ادارات فرمالیته بوده و حتی مسئول اداره در نماز شرکت نمی‌کند و این درحالی است که بنابر دستور دین ما نماز باید اصل همه کارها باشد.

امام جمعه فریدونکنار درخصوص اجرای طرح نور فراجا، تصریح کرد: در طرح نور باز هم شاهدیم که فراجا تنها شده و درحالی که مشخص است برخی افراد برای اینکه بی‌حیایی را ترویج کنند هزینه دریافت می‌کنند اما بازهم عده‌ای در مقابل برخورد با این امر مسائلی را مطرح و به‌دنبال شبهه‌سازی هستند.

تقی‌پور تاکید کرد: در فریدونکنار هیچ کس حق ندارد که در مقابل بی‌حجابی و بی‌حیایی کنار بکشد بلکه همه باید پشت نیروهای انتظامی بایستیم.

وی با بیان اینکه حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران افتخارآمیز بوده است، گفت: انحراف در تحلیل عملیات وعده صادق نباید صورت گیرد و رسانه‌ها باید در این زمینه روشنگری کرده و از شبهه‌سازی جلوگیری کنند.

اولتیماتوم ۱۵ روزه فرماندار به ادارات
مسیب میررمضانی سرپرست فرمانداری فریدونکنار نیز در این جلسه اظهارکرد: فریدونکنار دارای مردمان با صفا و با محبت هستند که یک اتفاق باشکوه را در برنامه زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق و طرح نور خلق کردند که ما از این مردم عزیز قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دبیر شورای فرهنگ عمومی باید مصوبات جلسه را تا جلسه بعدی به‌صورت جدی پیگیری کنند و اگر مصوبه‌ای توسط یک دستگاه یا اداره اجرا نشد علت آن نیز به ما اطلاع داده شود.

سرپرست فرمانداری فریدونکنارتصریح کرد: ادارات موظفند تا ۱۵ اردیبهشت ماه اولویت‌های فرهنگی خودشان را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کنند.

شورای فرهنگ عمومی برای ایجاد نشاط اجتماعی تلاش کند
میررمضانی یادآورشد: از تلاش‌های دادستان و فرماندهی انتظامی در اجرای طرح نور بسیار سپاسگزاریم و از رسانه‌ها انتظار داریم اخبار شهرستان به‌ویژه خطبه‌های نمازجمعه را انعکاس دهند.

وی تاکید کرد: تلاش شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید در راستای برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی به‌ویزه در ایام دهه کرامت بیشتر شود تا شاهد نشاط اجتماعی حلال باشیم.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار ادامه داد: با برگزاری برنامه‌هایی که منجر به نشاط اجتماعی شود می‌توان آموزه‌های دینی را تبیین کرد.

میررمضانی با بیان اینکه برای ایجاد نشاط اجتماعی تکلیف داریم، تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند سکان‌دار اجرای برنامه‌های خوب فرهنگی باشد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
وعده‌ صادقی دیگر، نامه‌ای که ۱۰ سال از آن گذشت
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱