سرپرست جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

اجرای طرح ملی جامع اراضی کشاورزی در مازندران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۴۸۵۷۸۴
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای پروژه پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی در فریدونکنار خبر داد.
۰
plusresetminus
اجرای طرح ملی جامع اراضی کشاورزی در مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، بابک مومنی عصر امروز در نخستین آئین نشا مکانیزه مازندران که در آمل برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت را در مازندران وجود دارد و امکان قابلیت کشت بیشتر نخواهیم داشت، بلکه حتی با توجه به جذابیت اقتصادی سایر فعالیت‌ها رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه امنیت غذای نقش مهمی در کشور وجود دارد، بیان کرد: در چهارچوب برنامه‌ها وزارت کشاورزی و در تبیین شورای سیاست‌گذاری نگاه به سمت بهره‌وری و عملکرد است که با دانش محققان و انتقال این دانش همراه باشد‌.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل انجمن کشاورزان پیش‌رو در مازندران اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی شده ۱۰ تا ۱۵ درصد با استفاده از برنامه کود کامل و ریزمغذی‌ها در سیستم آبیاری متناوب و ارتقای عملکرد داشته باشیم، این برنامه قابل تحقق خواهد بود.

این مسئول با تأکید اینکه بیش از ۹۱ درصد ظرفیت آب‌بندان پر شده است ولی سدها مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ۱۷۵ هزار هکتار، در واقع بیش از ۸۰ درصد شخم اولیه انجام شده و قریب به ۵۸ هزار هکتار، ۳۰ درصد اماده نشاست و نسبت به سال گذشته که سخت‌ترین سال نسبت به ۵۰ سال گذشته بوده وضعیت بهتری داریم.

سرپرست جهادکشاورزی مازندران از اولین پروژه پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی در نوایی محله فریدونکنار خبر داد و اظهار کرد: در کشاورزی بحث بازچرخوانی آب و تکمیل طرح زیرساخت در اراضی شالیزار که هم زیرساخت تأمین آب داشته باشد و از دسترس خارج نشود تا ظرف دو هفته اینده آماده افتتاح می‌شود.

مومنی با بیان پیش‌بینی توسعه ارقام پرمحصول در امسال، گفت: ۲۷ هزار هکتار اقبال به سمت کشت پرمحصول داشتیم و با تدابیری که اتخاذ شد از ۹۰۰ هزار تن  برنج سفید به بیش از یک میلیون تُن برنج خواهیم رسید.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱