تاریخ انتشارجمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۸۱۰۵۷
مصرف دخانیات بین نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله افزایش ۱۳ درصدی و مصرف دخانیات بین دختران نوجوان افزایش ۱۳۳ درصدی داشته است.
۱
plusresetminus
هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات تا سال ۱۴۰۴
به گزارش بلاغ؛ دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی مصرف کل دخانیات کشور تا سال ۱۴۰۴ ، گفت: برای تحقق هدف‌گذاری کاهش مصرف محصولات دخانی در کشور و پیشگیری از افزایش مصرف دخانیات در میان نوجوانان، میز تخصصی تشکیل شده است.

محمود حاجیلویی گفت: با توجه به جایگاه ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ و امکان ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی، در ساختار این شورا به ادبیات و راهبرد نوعی دست پیدا کردیم و آن تشکیل میز‌های تخصصی است که هر میز بتواند متکفل یک مسئله اصلی اولویت‌دار کشور باشد.

وی با بیان این‌که ما سرمایه حقوقی خوبی داریم و مسئله اصلی ما چالش هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌هاست که عموماً نمی‌توانیم به یک الگوی تقسیم کار برسیم، افزود: در این میز‌های تخصصی با نگاه به وظایف هر یک از دستگاه‌ها و توافقاتی که ین هر یک از دستگاه‌های مسئول مربوط با میز تخصصی حاصل می‌شود، بسته‌های سیاستی تدوین و مراحل اجرای آن طبق مصوبات پیش می‌رود.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی مصرف کل دخانیات کشور تا سال ۱۴۰۴ گفت: امروز نه‌تنها شاهد کاهش مصرف نبوده‌ایم بلکه افزایش مصرف نگران کننده‌ای داشته‌ایم به نحوی که مصرف دخانیات بین نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله افزایش ۱۳ درصدی و مصرف دخانیات بین دختران نوجوان افزایش ۱۳۳ درصدی داشته است.

حاجیلویی افزود: آمار‌های بین المللی نشان می‌دهد که اگر ما الگو‌های مبارزه با دخانیات را تغییر ندهیم و و وضعیت مصرف را ترمیم نکنیم، ممکن است جزو کشور‌های با مصرف بالای دخانیات باشیم.

انتهای پیام/
منبع : صداوسیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱