پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی مطرح کرد

افزایش ۲.۵ برابری تولید صنایع در ۲ سال اخیر

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
کد مطلب : ۴۷۶۰۸۹
شاخص تولید صنایع در تیرماه در دو سال گذشته، نسبت به چهار ساله منتهی به سال ۱۴۰۰، رشد دو و نیم برابری را تجربه کرده است.
۰
plusresetminus
افزایش ۲.۵ برابری تولید صنایع در ۲ سال اخیر
به گزارش بلاغ، براساس آمار پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از شاخص تولید صنایع در تیرماه نسبت به سال پایه ۱۳۹۶، این شاخص در دو ساله منتهی به سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۹ و دو دهم درصد افزایش را تجربه می‌کند.

این در حالی است که در چهار ساله منتهی به سال ۱۴۰۰، این شاخص تنها ۲۰ و سه دهم درصد افزایش را تجربه کرده است. به معنای دیگر در دو سال گذشته، شاخص تولید صنایع در تیرماه نسبت به چهار ساله منتهی به سال ۱۴۰۰، رشد دو و نیم برابری را تجربه کرده است.

  علی رادمهر؛ کارشناس اقتصادی انرژی می‌گوید: تامین برق پایدار متناسب با نیاز صنایع در گرم‌ترین فصل سال که مصرف برق بخش خانگی افزایش می‌یابد مهم‌ترین دلیل جهش تولید صنایع در تیرماه طی دو سال اخیر است.

گفتنی است برنامه مدیریت مصرف برق صنایع در تابستان دو سال اخیر به نحوی اجرا می‌شود که ۵۸۰ هزار واحد صنعتی و صنفی صنعتی؛ معادل ۹۲ درصد از کل صنایع کشور، هیچ محدودیت تولید برقی ندارد. در همین حین برنامه مدیریت مصرف برق صنایع داخل شهرک‌های صنعتی و صنایع انرژی بر با هدف ایجاد حداکثر کارایی و جهش تولید تامین می‌شود.

بر این اساس، تامین برق پایدار سبب شده تا بازار کالاهای راهبردی تولید شده صنایع، ساماندهی شده و همچنین در بسیاری از رشته‌های صنعتی از جمله آلومینیوم و شمش فولادی با مازاد تولید نسبت به تقاضا و پر شدن انبارها مواجه شویم.

انتهای پیام/
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
وعده‌ صادقی دیگر، نامه‌ای که ۱۰ سال از آن گذشت
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱