تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۴۷۵۵۵۲
شهردار زیراب گفت: احداث زباله‌سوز در این شهر ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد و این میزان برای شهری با بودجه ۷ میلیاردی رقم بالایی است.
۰
plusresetminus
احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
به گزارش بلاغ، سیدمحمد صادقیان، در مراسم تجلیل از خبرنگاران در شهرداری زیراب، با اشاره به تأسیس شهر زیراب در سال 1335 و جمعیت 16هزار و 191 نفری زیراب در سرشماری سال 95، در رابطه با کاهش مساحت این شهر در طرح جامع اظهار کرد: شهر زیراب در طرح هادی حدود 740 هکتار بوده است اما در طرح جامع شهری با 130 هکتار کاهش، مساحت شهر به حدود 610 هکتار تقلیل یافت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه شروع طرح جامع در سال 90 و بازنگری آن در سال 95 بود، گفت: در آن زمان باید اقداماتی توسط همکاران انجام می‌شد تا امروز شاهد چنین امری نباشیم و اکنون بزرگ‌ترین معضل ما و شورا همین مسئله طرح جامعه است؛ در برخی مناطق شهرداری تعهد ایجاد کرده و پروانه صادر کرده است اما دیگر جزو حوزه شهری ما محسوب نمی‌شوند.
 
شهردار زیراب با بیان اینکه پس از ابلاغ طرح جامع در سال 1401، چندین جلسه انجام شده است، به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا سازمان معماری و شهرسازی به نوعی بازنگری در طرح جامع ما انجام دهد.
 
این مسئول با بیان اینکه در اردیبهشت سال 1401 میزان بدهکاری شهرداری زیراب بالغ بر 15 میلیارد تومان بوده است، بیشتر آن را ناشی از احکام قضایی و سیل سال 94 دانست و افزود: در حال حاضر، هرچند اصل بدهکاری تصفیه شد اما خسارت‌دیدگان سیل به دلیل تأخیر شکایت کردند و دستگاه‌های ما توقیف شد و پیگیری‌های ما و شورا تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشت.
 
صادقیان خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات مالی شهرداری طی یک سال اخیر، 24هزارمتر مربع از معابر سطح شهر آسفالت و 430 متر جدول‌کشی و یک هزار و 700 متر مکعب دیواره حفاظتی احداث شد.
 
وی در رابطه با اثرات منفی زباله برای ساکنان اطراف زمین دفن زباله شهرداری، با بیان اینکه در سال 74 زمینی به مساحت 2 هکتار برای دفن زباله شهر زیراب به شهرداری واگذار شد، افزود: احداث زباله‌سوز در شهر بالغ بر 30 میلیارد هزینه دارد و این رقم برای شهری با بودجه 7 میلیاردی رقم بالایی است و هم اینکه تأمین خوراک کافی برای این زباله‌سوز مسئله دیگری است.
 
در تکمیل مسئله زباله، یاور حمیدی، رئیس شورای شهر زیراب نیز خاطرنشان کرد: معضل زباله تنها مختص به شهر زیراب نبوده و عموم شهرهای استان مبتلابه آن هستند، در شرایط فعلی یک راهکار مهم و بهترین راه خلاص از زباله تفکیک زباله از مبدا که لازم به فرهنگ‌سازی در این زمینه بویژه نقش خبرنگاران در این زمینه تأکید کرد.
 
وی با اشاره وضعیت ظاهر و نمای شهر زیراب، بر انجام کار ضربتی در این حوزه برای بهتر شدن سیمای شهر تأکید کرد و افزود: این خواسته تمام اعضای شورای شهر و مردم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱