تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۴۷۵۰۱۵
وزیر راه و شهر‌سازی گفت: نهضت ملی مسکن در برخی استا‌ن‌ها تا ۵۰ درصد ‌اشتغال را فعال کرده است.
۰
plusresetminus
رونق ۵۰ درصدی ‌اشتغال در برخی استان‌ها با اجرای نهضت ملی مسکن
به گزارش بلاغ؛ مهرداد بذرپاش با بیان اینکه تحریم هیچ اثری بر صنعت ساختمان ندارد، افزود: صنعت ساختمان در هیچ بخشی اعم مصالح ساختمانی، زمین و نیروی انسانی متخصص تحریم نیست و نهضت ملی مسکن در برخی استانها 40 تا 50 درصد ‌اشتغال را فعال کرده است.
او با اعلام اینکه پیش خرید انبوه مصالح ساختمانی برای واحدهای نهضت ملی مسکن به شرط ثبات قیمت در دو سال آینده را در برنامه داریم، افزود: این کار، تولید مصالح ساختمانی را به شکل تضمینی رونق خواهد داد. ضمن اینکه صادرات هم به رونق این بخش کمک می‌کند.
مدت زمان ساخت نهضت ملی مسکن کاهش می‌یابد
طولانی بودن مدت زمان ساخت، یکی از مشکلات نهضت ملی مسکن است. به گزارش ایرنا، «روح‌الله اکبری»؛ دستیار ویژه وزیر راه و شهر‌سازی در این زمینه گفت: طولانی بودن زمان ساخت و اینکه این طرح در ۳۶ ماه در حال اجرایی شدن است یکی از مشکلات بوده و برنامه ما این است که این مدت زمان را به دو سال و حتی زیر دو سال کاهش دهیم.
او با بیان اینکه نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: همچنین کاهش قیمت تمام شده به ویژه برای دهک‌هایی از جامعه، از دیگر اهداف است که به دنبال اجرایی شدن آن هستیم. در موضوع تامین مالی، فقط به دنبال استفاده از تسهیلات بانکی هستیم این در حالی است که از شش هزار همت نقدینگی مردم نیز باید استفاده کنیم.
استفاده از فناوری‌های نوین را از دیگر برنامه‌ها برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی از دیگر موارد مهم در اجرای نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود.
او با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار واگذاری زمین برای ساخت مسکن اجرایی شده است، افزود: همچنین ۳۵۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی و مردم ساخته شده است. این رقم با حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد زمینی که در مراحل ساخت توسط نیروهای مسلح و سایر سازندگان قرار دارد رقم تولید مسکن در دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.
مسکن ملی؛ متری ۸ میلیون تومان
قیمت مسکن ملی، یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان این واحدهاست. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علی کریمی؛ رئیس‌سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با ‌اشاره به اینکه هزینه‌های اعلام شده سازمان نظام مهندسی ساختمان درخصوص هزینه‌های ساخت و ساز واقعی نیست، اظهار کرد: مطابق استعلامی که از انجمن انبوه‌سازان داشته‌ایم هزینه هر مترمربع ساخت مسکن 12 میلیون تومان به بالاست اما هزینه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهر‌سازی برای هر مترمربع از واحد‌های طرح مذکور هشت میلیون تومان است که تعدیل‌ها نیز به آن اضافه می‌شود.
برنامه افتتاح ۷۰۰۰ مسکن ملی در پرند
گفتنی است، بیشتر متقاضیان واحدهای مسکن ملی در طرح‌های شهرهای جدید ثبت‌نام کرده‌اند؛ به عنوان مثال، ایسنا از قول آرش صیادی؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گزارش داد که در شهر جدید پرند ۷۵ هزار نفر برای دریافت واحدهای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که طبق اعلام شرکت عمران تاکنون ساخت ۳۲ هزار واحد برنامه‌ریزی شده است. از این تعداد برای ۲۷ هزار واحد سازنده تعیین و عملیات اجرایی آن آغاز شده و باقی‌مانده واحدها در فرآیند انتخاب سازنده به سر می‌برند. همچنین هفت هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال، در شهر جدید پرند افتتاح خواهد شد.
گفتنی است، شهر جدید پرند، بالاترین تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن را در بین شهرهای جدید دارد. در این شهر مجموعا ۲۲۴ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که با توجه به شروط پنج‌گانه از جمله سبز بودن فرم «ج» تعداد ۷۵ هزار متقاضی تایید شدند. 
طبق اعلام علیرضا جعفری؛ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تعریف پروژه شده و در دست اقدام است. با این حال برای ۳۰ هزار متقاضی جدید، کسری زمین وجود دارد که شامل شهرهای هشتگرد، پرند، صدرا، ‌ بهارستان، سهند و گلبهار می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱