تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۴۷۴۶۳۸
دبیرکل حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را غده سرطانی خواند که تا باشد منطقه آرام نمی‌گیرد و گفت:به صهیونیست‌ها می‌گویم که از هرگونه حماقت پرهیز کنید.
۰
plusresetminus
فقط با نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی منطقه به آرامش می‌رسد
به گزارش بلاغ؛ برخی از کشورهای جهان اسلام از جمله عراق و لبنان (بنابر اختلاف تقویم) روز شنبه را به عنوان عاشورای حسینی‌(ع) به عزاداری برای شهدای کربلا، در رأسشان حضرت سید الشهداء‌(ع) پرداختند. «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، همانند هر سال در راهپیمایی عاشورایی سخنرانی کرد. او ظهر دیروز، در سخنرانی عاشورای خود در ضاحیه جنوبی بیروت اعلام کرد: «در این روز ابتدا به روز مصیبت و عزای رسول خدا، امیرالمؤمنین، حضرت فاطمه(ع)، امام حسن(ع) و ائمه و سادات و امام زمان(عج)‌اشاره می‌کنیم و به آنها تسلیت می‌گوییم. ما با حضور پرشور در این مراسم وفاداری و ولایتمداری خود را اعلام می‌کنیم. حضور مستقیم شما و مشت‌های گره‌کرده شما نشان‌دهنده صبر و ثبات و ماندن در میدان و تحمل و عزم راسخ برای ادامه این راه است.»
 
هرگز تجاوز به مقدسات را تحمل نمی‌کنیم
دبیرکل حزب‌الله در ادامه به تعدی غرب علیه مقدسات اسلامی ‌اشاره و تأکید کرد: «دولت‌های سوئد و دانمارک و همه جهان باید بدانند که امت اسلامی هرگز تعدی و توهین به نمادها و مقدسات اسلامی و پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم را تحمل نمی‌کند. اگر برخی کشورها هستند که اهمیتی به توهین به نمادهای مقدس نمی‌دهند و با متجاوزان تعامل می‌کنند، بدانند که امت میلیاردی اسلامی این‌گونه نیست، جوانان غیور مسلمان آماده فداکاری در راه قرآن و اسلام هستند.»
سید حسن نصرالله تصریح کرد: «کشورهای اسلامی و وزرای خارجه آنها باید تصمیمات قاطعی اتخاذ کنند که در سطح این تجاوزات و اهانت‌ها به مقدسات در سوئد و دانمارک باشد. کشورهای اسلامی همچنین باید پیامی قاطع به دانمارک و سوئد بفرستند مبنی بر این‌که تجاوز مجدد به مقدسات اسلامی، منجر به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی می‌شود، اما اگر دولت‌ها اقدام نکنند جوانان غیور و شجاع مسلمان در جهان باید مسئولیت خود را به‌عهده بگیرند و برای دفاع از دین خود این متجاوزان به قرآن کریم را مجازات کنند.» وی اضافه کرد: «اگر دولت‌های سوئد و دانمارک این تجاوزات را متوقف نکنند، جهان خواهد دید که این جوانان مسلمان چگونه برای فداکاری در راه دفاع از قرآن آماده‌اند و در میدان حاضر می‌شوند. کشورهای شورای همکاری اسلامی نیز وظیفه دارند موضعی در قبال تجاوز به مسجدالاقصی اتخاذ کنند.»
 
غده‌ای سرطانی 
سید مقاومتِ لبنان با ‌اشاره به جنایات رژیم‌اشغالگر علیه فلسطینیان اظهار داشت: «رژیم صهیونیستی نهادی باطل و ریشه فساد در منطقه ما و یک غده سرطانی است. تا زمانی که ریشه این غده سرطانی قطع نشود، منطقه ما آسوده نخواهد شد. همه آزادگان جهان وظیفه دارند ملت مظلوم و صبور فلسطین را یاری دهند و از آنها حمایت کنند. ما در حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان تأکید داریم که با همه توان خود کنار ملت فلسطین ایستاده‌ایم و نبرد ما با دشمن صهیونیستی یک نبرد واحد است و آینده‌ای واحد با فلسطینیان داریم.» آن‌طور که تسنیم نوشته است، او گفت: «نبرد ما با ‌اشغالگران صهیونیست، پایانی نخواهد داشت و نبرد فلسطین، نبرد ماست و ما از لبنان و امت اسلامی و فلسطین دفاع خواهیم کرد.»
 
اسرائیل حماقت نکند!
دبیرکل حزب‌الله درباره تحرکات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان اظهار داشت: «لبنان کشوری است که مورد تجاوز قرار گرفته است و اسرائیل همچنان بخشی از زمین ما را تحت‌اشغال دارد و اکنون می‌خواهد بخشی از منطقه مرزی الغجر را دوباره‌اشغال کند و با وقاحت تمام از اقدامات تحریک‌آمیز در مرزها صحبت می‌کند. من به صهیونیست‌ها می‌گویم که از هرگونه حماقت پرهیز کنید. مقاومت هرگز در انجام مسئولیت خود ـ چه در زمینه بازدارندگی و چه آزاد‌سازی زمین‌ها ـ کوتاهی نخواهد کرد. مقاومت برای هر گزینه‌ای آماده است و در برابر هیچ حماقتی ساکت نخواهد ماند. اسرائیل طرفی است که به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند و‌اشغالگری خود را روی زمین ادامه می‌دهد.»
 
نبردی نامحدود در پیش داریم
سید نصرالله ادامه داد: «ما دربرابر چالش‌های زیادی قرار داریم و واجب است که در همه میادین و عرصه‌ها حاضر باشیم و فداکاری کنیم، اما اگر میدان را به‌ویژه در مقابله با شیطان بزرگ (آمریکا) خالی کنیم، رژیم غاصب صهیونیستی از این فرصت برای محاصره منطقه ما و غارت ثروت‌های آن سوءاستفاده خواهد کرد. ما نبردی نامحدود برای دفاع از لبنان و امت اسلامی و مقدسات آن داریم. ما قومی هستیم که در این روز عاشورا بر موضع خود در دفاع از ملتمان و داشتن کشوری امن و عزتمند تأکید می‌کنیم و از نفت، گاز و آب و همه ثروت‌های ملی لبنان حمایت می‌نماییم.»
 
تلاش‌های غرب برای ترویج انحرافات اخلاقی
سید مقاومت لبنان همچنین به تلاش‌های غرب و آمریکا برای ترویج انحرافات اخلاقی در کشورهای اسلامی پرداخت و اعلام کرد: «در لبنان زنگ خطر ترویج فرهنگ منحرف و ضداخلاقی غرب از خلال برخی انجمن‌ها و انتشار برخی کتاب‌ها برای کودکان به صدا درآمده است. ما از دولت لبنان و وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم از کودکان و نسل آینده محافظت کنند و مانع رواج ناهنجاری‌های اخلاقی شوند.»
نگاهی به یمن و سوریه
دبیرکل مقاومت لبنان در ادامه به بحران یمن‌اشاره و تأکید کرد: «آتش‌بس غیررسمی برای ملت عزیز یمن کافی نیست و حق ملت یمن آن است که تجاوزات علیه آن‎ها متوقف گردد.» وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه ابراز کرد که آمریکا پس از شکست سیاسی و نظامی در سوریه همچنان به محاصره مردم سوریه با قانون ناعادلانه «سزار» ادامه می‌دهد و ما همچنان کنار مردم سوریه ایستاده‌ایم.
 
ادامه راه امام حسین(ع) با قاطعیت
نصرالله تأکید کرد: «ما هرگز ذلت را نمی‌پذیریم و راضی به تسلیم و تحقیر نمی‌شویم. زمانی که دشمنان، ما را بین دو گزینه جنگ و ذلت‌پذیری قرار دهند، آنها در طول زمان به‌خوبی فهمیده‌اند که ما فرزندان امام حسین(ع) هستیم، ما به عهد خود وفاداریم و در راه امام حسین(ع) باقی می‌مانیم و پرچم او را به‌دوش می‌کشیم و با همه طاغوتیان و مستکبران روی زمین مبارزه می‌کنیم؛ ما همواره در آغاز هر سال هجری تجدید میثاق می‌کنیم و به امام حسین(ع) می‌گوییم: لبیک یا حسین، لبیک یا قرآن، لبیک یا مهدی.»
 
حزب‌الله قوی‌ترین تهدید علیه اسرائیل
خبر دیگر که همزمان با سخنرانی نصرالله منتشر شده  است آن‌که، رئیس‌پیشین سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، قوی‌ترین تهدید نظامی علیه رژیم از سوی حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی اراضی‌اشغالی است. «آموس یادلین»، رئیس‌پیشین سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی، به روزنامه معاریو گفت: «بازدارندگی علیه حزب‌الله لبنان ضعیف شده است. مردم باید بدانند که جنگ سوم با لبنان بسیار سخت‌تر از جنگ‌های قبلی خواهد بود؛ در گذشته موشک‌های حزب‌الله تنها به خط الخضیره می‌رسید؛ اما در جنگ آتی به تل‌آویو خواهد رسید. هرچند حزب‌الله و رژیم صهیونیستی هیچ‌کدام نمی‌خواهند کار به یک جنگ گسترده کشیده شود.» وی تاکید کرد، مهم‌ترین طرف نظامی که رژیم صهیونیستی اکنون با آن مواجه است، حزب‌الله لبنان است.
 
راهپیمایی «دفاع از ثقلین» در بیروت
دیروز افزون بر عزاداری روز عاشورا و همزمان با آن اتفاق دیگری نیز در بیروت افتاد. از نخستین ساعات صبح دیروز، خیابان‌های ضاحیه جنوبی بیروت، مملو از عاشقان و محبین اهل بیت‌(ع) برای مشارکت در راهپیمایی دفاع از ثقلین بنا به دعوت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، شده بود. رسانه‌های لبنانی نیز با انتشار تصویری از دستخط دبیرکل حزب‌الله لبنان، از شعار امسال راهپیمایی روز عاشورا رونمایی کردند. سید حسن نصرالله، در سخنرانی شب عاشورا با ‌اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در روزهای اخیر، مراسم عاشورا را دفاع از ثقلین اعلام کرد.
 
عربستان خطاب به سوئد: توهین را متوقف کنید
خبر دیگر قرآنی آن‌که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در تماس تلفنی همتای سوئدی خود، خواهان توقف اقدامات هتاکانه علیه قرآن کریم در این کشور شد. بن فرحان در این گفت‌وگوی تلفنی، مخالفت شدید عربستان با تمام اقداماتی که در راستای هتک حرمت قرآن کریم انجام می‌شود، را اعلام کرد. وزیر خارجه سوئد نیز مدعی شد که کشورش با هرگونه تلاش برای هتک حرمت قرآن کریم مخالف بوده و آن را محکوم می‌کند! البته آژانس مهاجرت سوئد در حال بررسی مجدد مجوز اقامت اعطا شده به پناهجوی عراقی است که در چند هفته اخیر در استکهلم چندین حادثه هتک حرمت به قرآن را انجام داده؛ اقدامی که خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته است.
 
عالم الازهر: باید منتظر واکنش‌ شدیدتر مسلمانان باشید!
همچنین «شیخ ماضی مشعل»، عالم برجسته الازهرِ مصر، در مصاحبه با تسنیم گفت: «اگر غرب اهانت به قرآن را متوقف نکند، باید منتظر واکنش‌ شدیدتر جهان اسلام باشد.» او گفت: «الازهر با توجه به جایگاه خود نهادی است که حافظ اعتقادات می‌باشد و بنابراین لازم بود برای مقابله با هتک حرمت قرآن کریم واکنش داشته باشد... آزادی بیان در واقع تبدیل به بهانه‌ای برای این کشورها شده تا هرآنچه را که مخالف با خواست و نظر آنهاست خراب کنند. همچنین آزادی بیان میخی است که این کشورها عقاید خود را به آن آویزان کرده‌اند. تحریم این طرف‌ها واجب است و هر مسلمان زن و مردی باید کالاهای دانمارک و سوئد را تحریم کند؛ زیرا خداوند متعال در قرآن کریم چنین چیزی را از ما خواسته و ما باید به کلام قرآن احترام بگذاریم.»
 
میلیون‌ها زائر در کربلا
اما بازگردیم به برگزاری عزاداری عاشورا. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برپایی یک هزار و ۸۰۰ موکب تا کربلا ثبت شده است که کار خدمات‌رسانی به زائران را برعهده داشتند. این موکب‌ها تا اربعین حسینی به ۱۰ هزار موکب نیز خواهد رسید. گزارش شده، حدود ۱۶میلیون زائر در روز عاشورا وارد کربلا شده‌اند. مراسم رکضه طویریج (هروله طویریج) با حضور میلیونی زائران که فریاد «لبیک یا حسین» سر می‌دهند در کربلای معلی برگزار شد. رکضه طویریج یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات انسانی است که هر ساله در ظهر دهم محرم به منظور بزرگداشت مراسم شهادت امام حسین‌(ع) و اهل بیت و یارانش (علیهم‌السلام) در کربلا برگزار می‌شود. عزاداری طویریج در واقع سوگواری سالانه اهالی طویریج، از شهر خود تا حرم امام حسین(ع) در روز عاشورا است. این مراسم غالباً به‌صورت هروله انجام می‌گیرد. عزاداران در مسیر ۲۰ کیلومتری طویریج تا کربلا شعارهایی همچون «واحسینا»، لبیک یا حسین و «وا ویل علی العباس» سر می‌دهند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

یادداشت****امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
وعده‌ صادقی دیگر، نامه‌ای که ۱۰ سال از آن گذشت
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱