تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۴۲۱۵
نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز گذشته شاهد یکی از بزرگ‌ترین استعفاهای دسته‌جمعی خود طی هفت ماه گذشته بود و همزمان بیش از هزار افسر نیروی هوایی نسبت کناره‌گیری خود از خدمت نظامی هشدار دادند. موج استعفاها در میان بدنه ارتش رژیم صهیونیستی باعث شده تا یک ژنرال ارشد هشدار دهد که تل‌آویو در یک وضعیت فروپاشی کامل به سر می‌برد.
۰
plusresetminus
ژنرال صهیونیست: در فروپاشی کامل قرار داریم
به گزارش بلاغ؛ «ما نمی‌خواهیم توسط تندروها محاصره شویم و دیگر نخواهیم جنگید.» این بخشی از نامه 1142 نفر از افسران ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است که روز گذشته با انتشار نامه خود، کناره‌گیری و جدایی‌شان از ارتش در صورت اجرای طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی را اعلام کردند. اقدامات نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی باعث شده که تاکنون هزاران نظامی نسبت به جدایی‌شان از بدنه ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دهند، اما نامه استععفای اخیر بیش از 1100 افسر نیروی هوایی از نظر تعداد بی‌سابقه است. این نامه همچنین از نظر جایگاه امضاکنندگان برای ارتش رژیم اسرائیل به مثابه یک شوک بزرگ است. آن‌گونه که تایمز اسرائیل گزارش داده است، این افسران نیروی هوایی در نامه خود گفته‌ا‌ند که اگر قرار است تل‌آویو با اقدامات نتانیاهو تبدیل به یک رژیم دیکتاتوری و شخصی شود، ما دیگر برای چنین جامعه‌ای نخواهیم جنگید. این هشدار ضربه بزرگی به توان ارتش رژیم صهیونیستی خواهد زد و نشان می‌دهد که اگر همین امروز جنگی علیه رژیم صهیونیستی به راه افتد، این رژیم به هیچ عنوان توانایی و آمادگی حفظ خود را نخواهد داشت و چه بسا زودتر از آنکه تصور شود، 
فرو خواهد پاشید. 
این فروپاشی را یک ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار داده و در هشداری بی‌سابقه گفته است که با سرعت به لبه پرتگاه می‌رویم. این ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی با نام «تال روسو» در گفت‌وگو با رسانه‌ عبری‌زبان کان گفته است که ما در یک وضعیت فروپاشی کامل به سر می‌بریم.
این هشدار همزمان با آن عنوان شده که قرار است به‌زودی لایجه جنجالی نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی برای مرحله سوم و نهایی به رای گذاشته شود. کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) هفته گذشته لایحه تغییرات قضایی را در مرحله دوم تصویب کرد و تصویب نهایی این لایحه نیاز به رای آوردن در مرحله سوم دارد. کنست قرار است دوشنبه این هفته برای این منظور تشکیل جلسه دهد و همین امر باعث شده که معترضان بر شدت اعتراضات و هشدارهای خود بیفزایند. معترضان معتقدند که تصویب طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی و حذف نظارت دیوان عالی تیر پایان بر پیکره تل‌آویو خواهد بود و اگر نظارت دیوان عالی حذف شود، بعد از این نتانیاهو به‌عنوان نخست‌وزیر هرکاری که بخواهد بدون نظارت مرجع بالاتر انجام خواهد داد.

روند تصاعدی استعفای نظامیان
از سوی دیگر روند صعودی نظامیانی که از خدمت در ارتش رژیم اسرائیل منصرف می‌شوند، ادامه دارد.‌ هاآرتص نیز در این ارتباط گزارش داده است که تاکنون بیش از یازده هزار نیروی ذخیره کناره‌گیری خود از ارتش را اعلام کرده‌اند. آنان با متهم کردن بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به بردن رژیم اسرائیل به سمت دیکتاتوری، به فرماندهان خود اعلام کردند دیگر تمایلی به خدمت در این جامعه ندارند. کارشناسان کناره‌گیری نظامیان از خدمت در ارتش را زلزله‌ای توصیف کردند که ارتش را لرزانده است، اتفاقی که باعث می‌شود این رژیم آمادگی خود را برای جنگ از دست بدهند. همزمان، «اسرائیل زیف»، رئیس سابق بخش عملیات در نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، درباره تهدید بیش از هزار نظامی در نیروی هوایی به تعلیق خدمت خود در صورت تصویب این لایحه، هشدار داد و گفت که نتانیاهو باید مسئولیت‌شناسی داشته باشد و تغییرات قضایی را متوقف کند، در غیر این صورت، ما در معرض یک بحران بسیار جدی قرار خواهیم گرفت.
در عین حال گسترش اعتراضات و هشدارها باعث شده تا برخی منابع از احتمال تعویق رأی‌گیری طرح جنجالی نتانیاهو در کنست خبر دهند، اما هنوز چنین موضوعی از سوی هیچ‌کدام از نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی تأیید نشده و به نظر می‌رسد جامعه صهیونیستی روزهای طوفانی و پرآشوبی را پیش روی خود خواهد داشت.

دیوانگی را متوقف کن!
علاوه‌بر افسران نیروی هوایی، خلبانان جنگنده‌های ارتش نیز به جمع معترضان پیوسته‌‎اند و از نتانیاهو خواسته‌اند تا اقدامات خود برای تغییر قوانین قضایی را متوقف کند. اتحادیه خلبانان روز شنبه با انتشار پیامی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از او خواستند تا به «دیوانگی خود پایان دهد و تصویب لایحه قضایی را فوراً متوقف کند.»
همزمان با این درخواست خلبانان، حدود 100 نفر از فرماندهان و رؤسای سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، موساد، شاباک و ژنرال‌های ارتش ضمن اعلام حمایت خود از معترضان به طرح جنجالی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو از او درخواست کردند که تصویب این طرح را هرچه زودتر متوقف کند. همچنین «آلون بن دیوید» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به موج گسترده نافرمانی‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی و اصرار کابینه نتانیاهو بر تصویب آن، هشدار داد صدماتی که نتانیاهو به ارتش وارد می‌کند، یک دهه طول می‌کشد تا ترمیم شود.

کنست در محاصره معترضان
از سوی دیگر همزمان با بالا گرفتن اعتراضات و مخالفت‌ها با طرح نتانیاهو، کاروانی از معترضان طی چند روز گذشته از بیت‌المقدس و دیگر مناطق و شهرک‌های اشغالی به راه افتاده‌اند تا در اطراف کنست تحصن کنند. در همین ارتباط نیز تصاویر منتشرشده در جروزالم‌پست نشان می‌دهد که معترضان قصد دارند تا پس از طی مسیر ۶۵ کیلومتری با پای پیاده، ضمن ورود به شهر قدس مانع از تشکیل جلسه روز دوشنبه پارلمان رژیم صهیونیستی به منظور رأی‌گیری و تصویب لایحه موردنظر نتانیاهو شوند. روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت در این ارتباط خبر داد که این معترضان، علاوه‌بر برپایی چادر جلوی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، جلوی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم نیز تظاهرات برگزار خواهند کرد. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز به مسیر نهایی پیاده‌روی بیش از 10 هزار صهیونیست از شهر تل‌آویو تا قدس اشغالی اشاره و خاطرنشان کرد، معترضان که جمعه‌شب را در حومه قدس سپری کردند، قصد دارند تا روز یکشنبه در مقابل محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر تجمع و تظاهرات برگزار کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

یادداشت****امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
وعده‌ صادقی دیگر، نامه‌ای که ۱۰ سال از آن گذشت
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱