تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۷۳۲۶۴
مدیرعامل سازمان بنادر با ‌اشاره به تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی به بنادر کشور با وجود تحریم‌های دشمنان از سرمایه‌گذاری‌های خارجی خبر داد.
۰
plusresetminus
تردد سالانه ۱۳۰ هزار کشتی به بنادر ایران با وجود تحریم‌ها
به گزارش بلاغ، علی‌اکبر صفایی در بندر شهید رجایی، فعالیت‌های دریایی و بندری را از جمله فعالیت‌های بین‌المللی توصیف کرد و افزود: ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه تمام تلاش خود را انجام داده و خواهد داد تا بر این مشکلات فائق شود. تا حد زیادی نیز توانسته‌ایم راهکارهای خیلی خوبی را برای شکوفایی اقتصاد کشور ارائه کنیم و به سرانجام برسانیم.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات بسیار مهم این است که حضور ایران روزبه‌روز در فعالیت‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و هدف بیشتر می‌شود. در همین راستا تجارت، اقتصاد متقابل، پیوندهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک به وقوع می‌پیوندد و در همین راستا جلسات و مذاکرات بسیاری با کشورهای همسایه و هدف در بخش دریایی و بندری داشته‌ایم و موفق شده‌ایم بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در جمهوری اسلامی ایران به ویژه در گذرگاه شمال-جنوب مدنظر قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان بنادر افزود: در نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که با حضور سفرای کشورهای همسایه برگزار شد به توافقات خوبی دست یافتیم و شاهد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مجموعه فعالیت‌های کشتیرانی، بندری و لجستیکی خواهیم بود.
 شکست تحریم کشتیرانی
صفایی با بیان این‌که همه فشارهای مرتبط با ایران برای این بود که کشتی‌های ایرانی ترددهای بین‌المللی نداشته باشند، ‌افزود: امروز روی کشتی با ظرفیت ۱۴ هزار کانتینر قرار داریم که در صنعت حمل‌ونقل دریایی بسیار بزرگ به شمار می‌رود و مستقیم از بندر هدف به بندر شهیدرجایی آمده است.
او ادامه داد: مجموعه کشتی‌ها و خطوط لاینری که بندر شهیدرجایی را به نقاط مختلف دنیا وصل می‌کند شرایطی را برای فعالان اقتصادی و تجار فراهم کرده است که بتوانند در کشورهای مختلف دنیا فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و تبادل کالا داشته باشند. مدیرعامل سازمان بنادر افزود: در همین رابطه تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی به بنادر ایران، نیازمند الزاماتی است که در مقوله ایمنی، امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی مدنظر قرار گیرد و به همین دلیل تلاش‌های بسیاری در این بخش انجام شده است.
صفایی افزود: ایران با طراحی سیستم‌های پایش اتوماتیک کشتی‌ها، سیستم‌های راداری، نقشه‌های الکترونیکی توانسته است سیستم یکپارچه‌ای را طراحی کند که تمامی آبراه‌ها و آب‌های کشور را تا مرز ۲۰۰ مایل منطقه انحصاری-اقتصادی و در برخی مواقع بیشتر از ۲۰۰ مایل در آب‌های آزاد که متعلق به تمامی مردم دنیا است به صورت پیشرفته کنترل کرده و هرگونه تردد و فعالیت کشتی را رصد کند.
او تاکید کرد: تردد انبوه کشتی‌ها به دریای سرزمینی و منطقه انحصاری-اقتصادی ایران با رعایت کامل مسائل ایمنی و بدون صدمه به محیط زیست دریایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

یادداشت****امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
وعده‌ صادقی دیگر، نامه‌ای که ۱۰ سال از آن گذشت
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱