تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۴
کد مطلب : ۴۷۲۳۵۸
وزیر نیرو با‌ اشاره به آبرسانی به سه هزار روستا گفت: در طرح جهاد آبرسانی، مجموع پیشرفت ما در ۱۰ هزار روستا، ۴۰ درصد برآورد می‌شود.
۰
plusresetminus
آبرسانی به ۳۰۰۰ روستا در دولت سیزدهم
به گزارش بلاغ، علی‌اکبر محرابیان در برنامه ثریا با‌ اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی سرعت توسعه خدمات بسیار مطلوب بوده است اظهار داشت: مجموع پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا نزدیک به ۴۰ درصد است و هم‌اکنون سه هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی به شبکه متصل شده‌اند.

او با بیان اینکه در خوزستان طرح غدیر که ۶۰ درصد آب خوزستان را تامین می‌کند، ۱۰ماهه به سرانجام رسید، افزود: طرح‌های دیگری نیز در شمال و شرق خوزستان در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌کنیم مسئله آب را در خوزستان یک بار برای همیشه حل کنیم. ضمن اینکه در طرح فاضلاب اهواز پنج تا شش کارگاه فعال داشتیم اما با سفر اخیر رئیس‌جمهور به این شهر، به ۱۵۰ کارگاه رسید.

وزیر نیرو درباره آب سیستان گفت: طرف افغانستانی متعهد به تامین ۸۲۰ میلیون متر مکعب در سال است. جمهوری اسلامی ایران در مسئله آب هیرمند به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد اما معطل این مسئله نیستیم. در موضوع جهاد آبرسانی، بیشتر از ۲۰ درصد طرح در سیستان و بلوچستان تعریف شده است. بیش از ۱۰۰ حلقه چاه در منطقه پیش‌بینی شده و تاکنون ۸۰ حلقه آن تکمیل شده است. محرابیان با ‌اشاره به گوشه‌ای از خدمات انقلاب اسلامی، اعلام کرد: ۹۹ و هفت دهم درصد جمعیت کشور از برق برخوردار هستند در حالی‌که در کشورهای پیشرفته برق‌رسانی روستایی کمتر از ۷۵ درصد است. البته ما وظیفه خود می‌دانیم تا تمام روستاهایی که تامین آب و برق آن ممکن است را برق‌رسانی و آبرسانی کنیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷