با تصویب لایحه واردات خودروهای کارکرده

دور جدید ریزش قیمت خودرو آغاز شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۹
کد مطلب : ۴۷۱۹۸۲
با تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال، دور جدید ریزش بهای خودروها در بازار آغاز به‌طوری که قیمت‌ها از ۱۰ تا ۹۰ میلیون تومان کاهش یافت.
۰
plusresetminus
دور جدید ریزش قیمت خودرو آغاز شد
به گزارش بلاغ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز یکشنبه (۲۸ خرداد) با لایحه ماده واحده دو فوریتی واردات خودروی کارکرده موافقت کردند. در پی تصویب این لایحه، قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار 10 تا 90 میلیون تومان کاهش یافت. ساینا S با افت
۱۰ میلیون تومانی، کمترین کاهش و تیگو ۸ پرو هم ۹۰ میلیون تومان بیشترین تنزل قیمت را دارد. قیمت محصولات پرطرفدار داخلی در گروه پژوها هم 30 تا 40 میلیون تومان افت کرد.
گفتنی است، کاهش قیمت خودروها در بازار از زمان عرضه خودرو در بورس آغاز شد و با افت قیمت ارز و مهار تورم ادامه یافت اما با تصویب لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در مجلس وارد دور جدیدی شده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی یکشنبه با لایحه ماده واحده دو فوریتی واردات خودروی کارکرده موافقت کردند. بر اساس این مصوبه، ۳ ماده شامل مواد ۱۱ تا ۱۳ به قانون ساماندهی بازار خودرو مصوب ۱۴۰۰ مجلس افزوده می‌شود.
مطابق تبصره یک ماده ۱۱ قانون ساماندهی بازار خودرو امکان واردات خودروی کارکرده مجاز می‌شود که در این صورت، الزامی که در بندهای 3 و ۴ قانون موجود مبنی بر انتقال فناوری همزمان با واردات خودرو، حذف می‌شود.
در تبصره ۲ این ماده عمر خودروهای وارداتی کارکرده حداکثر پنج سال لحاظ شده است. همچنین بر اساس ماده ۱۲ قانون ساماندهی بازار خودرو (بعد از تایید شورای نگهبان) تبصره ۶ ماده واحده قانون چگونگی محاسبه و وصول حقوق گمرکی و سود بازرگانی و مالیات انواع خودرو و ماشین‌آلات راه‌سازی وارداتی و ساخت داخل مصوب ۱۳۷۱ اصلاح شده و تبصره ۸ این ماده واحده حذف می‌شود.
مطابق لایحه تصویب شده سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست امکان استفاده از استانداردهای ملی کشور و استانداردهای کشور تولید‌کننده برای خودروهای وارداتی را خواهند داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱