تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۹۳۸۵۴
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از افزایش 11 درصدی پرونده های قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حیدر میرزایی امروز در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه های   قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان و دام پزشکی 13 هزارو 637 فقره در تعزیرات حکومتی تشکیل و تمامی پرونده ها مختومه و متخلفان به 499 میلیارد و 936 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات 7 هزار و 34 فقره پرونده تشکیل و مختومه شده اند و نسبت به مدت مشابه سال با قبل 34 درصد رشد روبه رو بوده است که  متخلفان به 60 میلیاردو و 919 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند و  بیشترین پرونده ها نیز در زاهدان زابل و چابهار تشکیل شده است.

میرزایی ادامه داد: در حوزه  بهداشت، دارو و درمان تعداد 500 فقره تشکیل که تمامی پرونده ها مختومه شده است و نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش 8 درصدی داشته و متخلفان به یک میلیارد و 65 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

وی ادامه داد: در بخش قاچاق سوخت 6 هزار و 103 فقره پرونده تشکیل که همه رسیدگی و متخلفان به 437 میلیارد و 951 میلیون ریال محکوم شده‌اند که پرونده های قاچاق در سال قبل نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است و بیشتر پرونده ها مربوط به شهرستان های زابل، زاهدان و سراوان بوده است

میرزایی همچنین به اشاره آمار پرونده‌های وارده در سه ماهه امسال نیز گفت: در سه ماهه امسال در هر سه حوزه صلاحیتی  ۳ هزار و ۶۹۹ فقره پرونده تخلفات تشکلیل شده و متخلفان به ۳۰۱ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

وی گفت:  بیشترین پرونده های متشکله مربوط به قاچاق کالا، عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است و سیستان و بلوچستان  رتبه اول را در وصولی به محکومیت و مقام اول را در اجرای احکام کسب کرده است.

وی با اشاره به گشت های سیار تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت:  سال گذشته ۴ هزار و ۷۹۸ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این تعداد هزار و ۹۶۸ واحد نواقص جزئی داشته اند که تذکرات لازم داده شده و برای هزار و ۵۴۷ واحد پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ادامه داد:  سال گذشته در انجام گشت های مشترک رشد ۶۸ درصد را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کسب کرده ایم.

وی تصریح کرد: اصل در تعزیرات حکومتی تسریع در رسیدگی به پرونده های وارده است که در استان میانگین رسیدگی به پرونده ها  ۱۱ روز و میانگین اجرای حکم ۱۰ روز است.

وی در ادامه سامانه سامانه ۱۳۵ را به عنوان سامانه مردمی دریافت شکایات مردم معرفی کرد و گفت: مردم می‌توانند تمام شکایت خود را از طریق این سامانه به ما اعلام کنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱