تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۳۹۲۲۶۲
وزیر کشور گفت: در اصلاحات ارضی می‌خواستند ساختارهای اجتماعی پاشیده شود و وابستگی به نفت و نظام سلطه اتفاق بیفتد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص آیین‌نامه اجرایی پیوست اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: پیوست اجتماعی ضرورت عقلی، عینی و اجتماعی دارد.

وی گفت: ما در کشور با سیل عظیمی از پروژه‌ها مواجه هستیم و یک پروژه فرهنگی و آموزشی می‌تواند آثاری داشته باشد که مضر باشد و باید از قبل این موارد را مدیریت کنیم. 

وزیر کشور گفت: ما باید در پیوست اجتماعی به گونه‌ای عمل کنیم که جامع، مانع و کامل باشد و همین که در روند کار کندی ایجاد نکند و موجب سهولت کار شود و حداقل هزینه را نیز داشته باشد.

رحمانی‌فضلی افزود: بعضی از پروژه‌ها در طول زمان موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شود که صرفه اقتصادی ندارد.

وی بیان داشت: شورای اجتماعی در حوزه سیاست‌گذاری، تعیین اصول و برنامه‌ریزی کار می‌کند بنابراین اصول و شاخص‌هایی که متناسب با پیوست اجتماعی است باید در شورای اجتماعی مورد تأیید قرار بگیرد. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شورای اجتماعی بر اساس جایگاهی که دارد در خصوص پیوست‌ها نظارت می‌کند و ما پیوست‌های متعددی به عنوان مثال پیوست‌های عمرانی، ترافیکی، زیست‌محیطی و غیره داریم که باید در پروژه‌ها لحاظ شود. 

رحمانی‌فضلی گفت: در پیوست اجتماعی با توجه به اینکه فرهنگ نیز نزدیک به آن است باید این دو مورد را کنار یکدیگر ببینیم و پروژه‌ها را بر اساس این پیوست‌ها پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه‌ها در شروع توجیه اقتصادی دارد ولی در ادامه به دلیل مشکلاتی که به وجود می‌آید از توجیه اقتصادی می‌افتد.

وزیر کشور گفت: به عنوان مثال ما پیوست زیست‌محیطی در پروژه‌های کلان داریم ولی پیوست اجتماعی و فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رحمانی‌فضلی درباره اصلاحات ارضی گفت: بعضاً مطرح می‌شود که در اصلاحات ارضی آثار اجتماعی آن دیده نشده بود و موجب از بین رفتن فضاهای روستایی و تقویت بخش‌ها شده بود. 

وی گفت: در اصلاحات ارضی می‌خواستند ساختارهای اجتماعی پاشیده شود و وابستگی به نفت و نظام سلطه اتفاق بیفتد. بنابراین باید تلاش کنیم که آثار منفی در طرح‌ها نداشته باشیم. 

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷