مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران اعلام کرد

تعزیر حدود 5 میلیاردی متخلفان پرونده‌های قاچاق در مازندران

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۳۶۱۵۳۲
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: در سه ماهه ابتدایی سال، 377 فقره پرونده قاچاق به تعزیرات حکومتی ارسال که از این تعداد 371 فقره رسیدگی و مختومه و متخلفان به 4 میلیارد و 960 میلیون و 974 هزار و 219 ریال جزای نقدی محکوم شدند.
۰
plusresetminus
تعزیر حدود 5 میلیاردی متخلفان پرونده‌های قاچاق در مازندران
مهدی عباسی در گفت‌وگو با بلاغ از برخورد با متخلفان در بخش قاچاق خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) در 12 تیر ماه سال 81 مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از صلاحیت‌های مهم تعزیرات حکومتی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: با توجه به‌اینکه قاچاق یک پدیده شوم محسوب شده و ضربه جبران ناپذیر به عرصه تولید و اشتغال وارد می‌کند و نیاز به عزم جدی در برخورد با این پدیده شوم می‌باشد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌ها گوشی‌های تلفن همراه را با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومانی خریده‌اند و با قیمت گران‌تر می‌فروشند که رسیدگی به این تخلف در دستور کار تعزیرات حکومتی استان قرار دارد.

عباسی اضافه کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی در استان، با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی سال، 377 فقره پرونده قاچاق به تعزیرات حکومتی ارسال که از این تعداد 371 فقره رسیدگی و مختومه و متخلفان به مبلغ 4میلیارد و 960 میلیون و 974 هزار و  219 ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در خصوص بیشترین و کمترین پرونده‌های وارده پاسخ داد: طی این بازه زمانی، چوب با 198 فقره، اقلام آرایشی و بهداشتی با 28 فقره، سیگار با 14 فقره و موتورسیکلت با 13 فقره، بیشترین و کمترین پرونده‌های وارده را در بخش قاچاق به خود اختصاص دادند.

عباسی با اشاره به اهمیت نقش مردم در نظارت‌ها متذکر شد: با توجه به وجود برخی محدودیت‌ها در نیروی انسانی، بازرسان و گستردگی واحدهای صنفی مردم می‌توانند بیشترین کمک را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهند.

به گفته وی، مردم در صورت مشاهده تخلف‌های اقتصادی موضوع را از طریق سامانه 135 تعزیرات حکومتی و یا سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام تا برخورد لازم صورت گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

برخورد با گرانفروشی؛ مطالبه به زمین‌مانده مردم
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷