تاریخ انتشاريکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۵۱۵۹۴
بلند خواندن قنوت در نماز‌ها حال چه در نماز جهرى، چه اخفاتى و همچنین چه براى امام یا منفرد. بلکه مأموم نیز در صورتى که صداى او به امام نرسد می‌تواند قنوت را بلند بخواند.
۱
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از بیتوته از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که فرمودند: کسى از شما که در دار دنیا قنوت او طولانی‌تر است، در موقف قیامت راحتی.

مستحبات و مکروهات قنوت نماز 

مستحبات قنوت:


۱. طول دادن قنوت، خصوصاً در نماز وتر: از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که فرمودند: کسى از شما که در دار دنیا قنوت او طولانی‌تر است، در موقف قیامت راحتی او نیز طولانى‌تر است و از بعضی از روایات استفاده مى‌شود که طول دادن دعا در نماز از طول دادن قرائت افضل است.

۲. تکبیر گفتن پیش از قنوت و بلند کردن دو دست در وقت تکبیر و پایین آوردن آن‌ها و بعد دوباره دو دست را بلند کند مقابل صورت نگاه دارد و هر دو کف دست را رو به آسمان و پشت به زمین باز کند، دو دست متّصل به یکدیگر باشد و انگشتان به یکدیگر پیوسته باشند، مگر دو انگشت ابهام که آن‌ها را جدا نگاه دارد و به دو دست خود نگاه کند.

۳. بلند خواندن قنوت در نماز‌ها حال چه در نماز جهرى، چه اخفاتى و همچنین چه براى امام یا منفرد. بلکه مأموم نیز در صورتى که صداى او به امام نرسد می‌تواند قنوت را بلند بخواند.

مکروهات قنوت:
۱. آن قدر دست‌ها را بلند کند که از سر بگذرد.

۲. در وقت پایین آوردن، دست‌ها را بر صورت و سینه‌ى خود بمالد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴