عضو خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ:

اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است

تاریخ انتشاردوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۴۸۵۸۶۶
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدامات بارز و برجسته سپاه بارها و بارها، مایه مباهات و سربلندی ملت ایران شده است.
۰
plusresetminus
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
آیت‌الله  علی معلمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ در خصوص سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب عظیم اسلامی و نگاه بسیار دوراندیش امام راحل در آن ایام، یکی از ثمرات و برکاتش، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این پایه‌گذاری به مرور ایام، در مقاطع حساس چه زیبا خود را نشان داد و هم در عرصه جنگ هشت ساله دفاع مقدس و هم در فتنه‌های بعدی، مخصوصا در این مرحله اخیر در موشک باران مواضع و تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی توسط سپاه پاسداران در قلب فلسطین اشغالی، حقیقتا برجسته و تحسین برانگیز بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: اقدامات بارز و برجسته سپاه طی این ایام، بارها و بارها، مایه مباهات و سربلندی ملت ایران شده است.

امام جمعه قائم‌شهر، ادامه داد: امام راحل می‌فرمود که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» و یا «سپاه نور چشم من است»؛ این عبارات یک جمله‌های تعارفی و یا تعبیرعای تشویقی نبوده است؛ چرا که حضرت امام خمینی(ره) هرگز در سخنان خود، مبالغه نداشتند، اضافه‌گویی هرگز نداشتند و دقیقا بر اساس حکمت‌ها و تشخیص‌های درست، سخن می‌گفتند.

معلمی گفت: امام راحل چه در تشویق نیروهای انقلاب نظیر سپاه پاسداران و چه معرفی ماهیت پلید دشمن نظیر امریکا و اسرائیل، همواره بر اساس تشخیص درست عمل می‌کردند.

وی بیان کرد: آن ماهیت پلید و نفرت‌انگیز امام راحل در معرفی رژیم صهیونیستی و امریکا در آن ایام، امروزه در ماجرای غزه و سرزمین‌های اشغالی مقابل چشم جهانیان، نمایان شد و همگان دریافتند که حق با امام راحل بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اعلام کرد: در برابر آن واژگانی که به انگلیس، امریکا و اسرائیل نسبت می‌دادند، چه تعبیرهای زیبا و دلنشینی از سپاه داشتند و این تشویق‌های امام راحل، سپاه را رشد داده بود و به لطف خدا به یک نیروی شکست‌ناپذیر در مقابل دشمنان، مبدل شده است.

امام جمعه قائم‌شهر، تاکید کرد: اینگونه نیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صرفا یک نیرو و بعد نظامی باشد، سپاه نیروی فرهنگی هست، سپاهیان لشکر فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و نظامی هستند.

معلمی، ادامه داد: سپاه پاسداران در مقاطع مختلف، کارهایی مخصوصا در سازندگی انجام داده‌اند که ماندگار است و فراموش نکنیم در ماجرای سیل، زلزله، حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی، هر زمانی که مردم در گوشه‌ای از این مملکت نیاز به کمک و خدمت‌رسانی داشته‌اند، سپاه در وسط میدان و در کنار مردم بوده است.

وی اذعان کرد: سپاه در حوادث از این دست، نه با روحیه نظامی بلکه با روحیه مردمی در کنار مردم بوده است و این از ویژگی برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: سایر نیروهای مسلح کشور نیز از سپاه متاثر شده‌اند و هم در ارتش و هم در نیروهای انتظامی کشور نیز این روحیات وجود دارد.

امام جمعه قائم‌شهر، با اشاره به نقش سپاه در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن در مقابله با گروهک‌های متعدد ضد انقلاب، دوران دفاع مقدس، حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی و برقراری امنیت پایدار، تصریح کرد: دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی این ایام، برگرفته از رسالت پاسداری است که حفظ انقلاب و دستاوردهای آن در دل این نقش قرار گرفته است.

معلمی، در پایان یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از چهار دهه حضور خود در عرصه‌های گوناگون کشور و منطقه، به یک نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی، کارآمد و خستگی‌ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱