نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

تدبیر توأمان سیاسی و دفاعی سردار سلیمانی منحصربه‌فرد بود

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۴۸۳۳۹۱
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین مکتب شهید سلیمانی گفت: تدبیر توأمان سیاسی و دفاعی سردار سلیمانی منحصربه‌فرد بود.
۱
plusresetminus
تدبیر توأمان سیاسی و دفاعی سردار سلیمانی منحصربه‌فرد بود
منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ پیرامون تبیین مکتب شهید سلیمانی و تقویت جبهه مقاومت در منطقه و جهان، اظهار کرد: شخصیت سردار سلیمانی از ابتدای پیروزی انقلاب تا زمان شهادتش برای مردم ثابت شده بود و از اعتقاد به مبانی دینی گرفته تا جهاد یک فرد متفاوت از دیگران بود.

وی افزود: سردار پس از آنکه وارد سپاه شد جنگ تحمیلی شروع شد و پس از مبارزه با جریان‌های ضد انقلاب و اشرار، پای او به جبهه مقاومت منطقه باز شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: حاج قاسم، جبهه مقاومت را هم تدبیر سیاسی داشت و هم تدبیر نظامی؛ اگر خاطرتان باشد سردار جلساتی را با پوتین رئیس جمهور روسیه، مسئولان وقت عراق و سایر کشورهای منطقه داشت و لذا او هم دیپلماسی سیاسی داشت و هم دیپلماسی دفاعی و ما در کشور چنین افرادی با چنین ویژگی‌ و روحیاتی، کم داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی منابع طبیعی و آب مجلس، ادامه داد: لذا مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود در خصوص این سردار شهید فرمودند که شهید سلیمانی انسان با تدبیری بود و تدبیر می‌کرد و سپس عمل می‌کرد.

زارعی عنوان کرد: یکی از نمونه‌هایی که می‌توان از مکتب سلیمانی نام برد آن ویژگی‌های فرماندهی سردار است که حاج قاسم در فرماندهی به کسی نمی‌گفت برو بلکه می‌گفت بیا، یعنی خودش جلو می‌رفت و به رزمندگان می‌گفت بیا حتی نمی‌گفت بیایید برویم.

وی بیان کرد: از آن طرف در حوزه اجتماعی نیز برخوردهای سردار را با مردم سوریه دیدید، با فرزندان شهدا دیدید و یا آن کودکی که سر نماز گلی را به سردار سلیمانی تعارف می‌کند و شهید با یک دست قنوت و با دست دیگری گل را از دست آن کودک می‌گیرد و این حرکت شهید چقدر معنادار است و اینگونه رفتارها موجب شد تا مردم شیفته شهید سلیمانی شوند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، افزود: هیچکس منکر شکل‌گیری جبهه مقاومت توسط سردار سلیمانی نیست و این پایه اصلی از هما ابتدا کار سردار دل‌ها بوده است و می‌بینید چقدر این پایه که بر اساس مسائل دینی و شرعی و اسلامی بنا شده است تا چه میزان محکم و استوار است.

زارعی تاکید کرد: امریکایی‌ها بارها و بارها امتحان خود را پس دادند و از ابتدای رژیم صهیونیستی در منطقه جز اینکه به منافع خود بیندیشند اقدامی نمی‌کنند و شما در جنگ سوریه دیدید که امریکایی‌ها نخستین کاری که انجام دادند آن بود که بدنیال ذخائر نفتی رفتند؛ در ایران هم در کودتای ۲۸ مرداد و در دوران پهلوی، تنها و تنها به فکر منافع خود بودند و این برای ملت ایران، ثابت شده است.

وی اذعان کرد: اینکه امریکا تنها و تنها به منافع خود می‌اندیشد برای مردم منطقه و جهان نیز در حال اثبات شدن است و در قضیه اخیر جنگ غزه نیز اثبات شد که عوامل استکباری جز منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند و حقانیت جبهه مقاومت روز به روز برای مردم دنیا بیشتر از گذشته، مسجل می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشورهایی همچون امریکا و فرانسه و عوامل سلطه هر چند دم از حقوق بشر می‌زنند اما جنایتی که در حال انجام آن در جهان هستند حتی در دوران «هیتلر» نیز اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱