تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۴۷۱۰۹۹
کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: از منظر امام هشتم، خانواده اصلی‌ترین جایگاه برای شکل‌گیری شخصیت فرزندان است زیرا سال‌های طلایی عمر خود را در خانه هستند.
۰
plusresetminus
خانواده‌ها سیره تربیتی امام رضا(ع) را در زندگی جاری کنند
به گزارش بلاغ، فاطمه سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: خداوند به امام رضا(ع) در سنین بالا فرزندی عطا کردند و امام جواد (ع) تنها فرزند‌شان بود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر امام رضا(ع) تربیت صحیح شالوده فکری و ساختار شخصیتی فرزندان است چراکه آن‌ها پس از یک دوره مشخص وارد جامعه می‌شوند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از منظر امام هشتم، خانواده اصلی‌ترین جایگاه برای شکل‌گیری شخصیت فرزندان است زیرا سال‌های طلایی عمر خود را در خانه هستند و تمام رفتار‌ها و اعمال اعضای خانواده در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها نهادینه شده و در جامعه متجلی می‌شود.

سالاری یادآورشد: تربیت همانند سایر امور زندگی هر انسانی به صورت تدریجی محقق شده و یک شبه حاصل نمی‌شود و امام رضا(ع) همواره تأکید بر تدریجی بودن تربیت داشتند.

وی گفت: امام رضا(ع) همچنین به احترام متقابل در تربیت تأکید داشتند زیرا احترام بین اعضای خانواده نقش مؤثری در تربیت صحیح و شکل‌گیری شخصیت افراد دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که در سایه ترویج فرهنگ سرمایه‌داری غرب فرزندان بر والدین غلبه کردند که این بسیار غلط است و همواره امام رضا(ع) توصیه می‌کردند که خودخواهی و خود برتربینی را از فرزند خود دور کنید.

سالاری افزود: والدین باید در برخورد با فرزندان قاطع باشند و به همه درخواست‌ها بله نگویند، زیرا اگر این درس در محیط خانه به نسل آینده منتقل نشود، در جامعه ضربه بعدی از این اصل تربیتی خواهد خورد.

وی تاکید کرد: از منظر امام رضا(ع) ارائه مفاهیم دینی به فرزندان و تربیت آن‌ها مبتنی بر مسائل دینی باید به شیوه‌های نرم، زیبا و جذاب انجام شود تا علاقه آن‌ها به آموزه‌های دینی تشدید شود.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت دینی با اجبار و اعمال قدرت حاصل نمی‌شود بلکه کلام زیبای دین است که می‌تواند برقلب‌ها نفوذ کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱