تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۲۹۶۹۲۵
رئیس جهاد کشاورزی تنکابن از راه‌اندازی نخستین بانک نشای مکانیزه غرب مازندران در تنکابن خبر داد.
۰
plusresetminus
نخستین بانک نشای مکانیزه کشاورزی غرب مازندران در تنکابن
به گزارش بلاغ به نقل از تنکابن24، عقیل استادی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: شهرستان تنکابن تا به امروز با دارا بودن بیش از 6 هزار هکتار زمین برنج‌کاری از روش‌های قدیمی و سنتی کاشت استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه یک جوان موفق به کشت برنج به‌صورت مکانیزه در اراضی منطقه شده است، گفت: برای نخستین بار است که در تنکابن، طرح بانک نشا برنج انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن، گسترش کاشت مکانیزه غرب مازندران را چشمگیر دانست و عنوان کرد: با توجه به ظرفیت فراوان منطقه برای کشت مکانیزه، آسانی و کم‌ضرر بودن این طرح و فواید آن در مراحل مختلف، این روش در اولویت ‎کلاس‌های آموزشی کشاورزان قرار گرفته است.

استادی مزایای کشت مکانیزه نسبت به سنتی را مقرون‌به‌صرفه بودن، کاهش سختی کار، کاهش بذر مصرفی در واحد سطح، جلوگیری از بیماری و کاهش آفات بذور و نشا برنج، یکنواختی و یکدست بودن سطح زیر کشت، کاهش هزینه مبارزه با علف هرز و سهولت در برداشت آن، برشمرد.

وی همچنین جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن را پیشگام در حمایت از طرح‌های مختلف کشاورزی دانست و تأکید کرد: این جهاد همپا با بانک کشاورزی از کارآفرینان واجد شرایط برای تعالی اقتصاد کشاورزی منطقه پشتیبانی می‌کند.

در ادامه مؤسس نخستین بانک نشاء در منطقه غرب مازندران نیز اظهار کرد: این طرح به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 15 نفر کارآفرینی ایجاد کرده است.

مجتبی حاتمی رضایت کشاورزان منطقه از کشت مکانیزه برنج را قابل‌توجه عنوان کرد و گفت: با حمایت مالی از سوی نهادهای مربوطه و بانک‌ها، می‌توان سطح زیر کشت برنج منطقه را با استفاده از چنین طرح‌هایی افزایش داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷