تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۸۴۵۲۰
رئیس كمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری گفت: رعایت حقوق شهروندان بهترین معیار برای سنجش مسئولیت‌پذیری مدیران شهری است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از عصرساری، سید احمد صالحی بابیان اینكه شهروند و شهروندمداری با خود تعهداتی را به همراه دارد كه برابری و عدالت و استقلال در آن تعیین‌کننده‌اند، گفت: زمانی این جایگاه شهروندی می‌تواند رسمیت داشته باشد كه حقوق فردی اشخاص به رسمیت شناخته‌شده و در همان حال افراد در بستری اجتماعی مورد تائید قرار گیرند.

وی ادامه داد: شهروند و جامعه به حقوق و وظایف و نهادهای تازه نیاز دارند بنابراین همانطوركه افراد ساكن در شهر و برخوردار از حق مالكیت، برحسب شرایط و بهره‌مندی از امكانات، دارای وظایفی می‌گردند، مدیران شهرها و تصمیم‌گیرندگان و نمایندگان نیز تنها مجریان تصمیمات مردم هستند، نه اینكه بخواهند صرفاً در جایگاه روسا و سرپرستان مردم ایفای وظیفه كنند چراکه آن‌ها موظف به اجرای منویات شهروندان می‌باشند.

صالحی گفت: روابط میان جامعه سیاسی و شهروندان، رابطه‌ای است میان خود شهروندان كه با درك صحیح متقابل از آن، پیوند نزدیك میان حقوق و مسئولیت‌های شهروندی ایجاد می‌گردد.

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با اشاره به این‌که اصلاحات سیاسی باید باهدف بهبود فرصت‌های شهروندی و به‌منظور اعمال حقوق و ایفای وظایف درراه ترویج روح مشاركتی صورت گیرد، تصریح كرد: این پویایی شهروندی است كه تقابل میان حقوق و مسئولیت‌ها را از میان می‌برد.

وی بابیان اینكه مدیریت شهری بر مبنای الگوها و روش‌های سنتی جوابگوی مطالبات روزافزون شهر و شهروندان نخواهد بود، یادآور شد: به همین دلیل باید از فنّاوری‌های جدید و عرصه‌های اطلاعاتی و ارتباطی استفاده نموده و با تدوین استراتژی مشخص و كارآمد، همگام با رشد و توسعه برای حل یا كاهش مشكلات برنامه‌ریزی كند و از مسائلی كه ممكن است در آینده ایجاد شوند پیشگیری و بهترین عملكرد و روش را در زمان و مكان خاص اعمال نماید.

سید احمد صالحی خاطرنشان كرد: پس از ناكارآمدی طرح‌های جامع، استراتژی توسعه شهری باهدف ارتقای كیفیت زندگی شهروندان و دسترسی مطلوب به خدمات شهری می‌تواند در ساری مؤثر واقع شود كه ازجمله مصادیق آن می‌توان به تحقّق شهر الكترونیك در مركز مازندران اشاره كرد.

وی گفت: به دلیل اهمیت موضوعی كه مطرح نمودم، در نوبت‌های بعد بازهم به آن خواهم پرداخت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱