همزمان با سومین روز عزای سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهادت سردار همدانی در سوادکوه/تصاویر

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۴۲۶۹۷
همزمان با سومین روز عزای سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) مراسم گرامیداشت شهادت سردار همدانی در سوادکوه برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از سوادکوه آنلاین، همزمان با سومین روز عزای سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) مراسم گرامیداشت شهادت سردار همدانی با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران، جمعی از مسئولان شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی، کارکنان ادارت و نهادها و بسیجیان سوادکوه در حسینیه سپاه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد مجتهد زاده با تسلیت به مناسبت ایام محرم و با اشاره به نقش عزاداران در نهضت عاشورا، اظهار کرد: امروز عزاداران حسینی حامیان ابقایی نهضت عاشورا هستند و ادامنه دهنده راه مبلغ بزرگ کربلا حضرت زینب (س) هستند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف حادثه عاشورا گفت: کاروان کربلا دو بخش داشت، کاروان شهادتی که امام حسین(ع) و 72 تن از یارانش با شهادتشان نهضت عاشورا را بوجود آوردند و کاروان رسالتی که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بودند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران سپس با عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی اظهار داشت: این فرزند برومند، مخلص، مجاهد و مقاوم از ابتدای روزهای انقلاب تا به امروز به دفاع از نظام پرداخت به شهادت نائل آمد.

مجتهدزاده در سخنانی به تشریح ابعاد شخصیتی سردار همدانی و ویژگی های ایشان پرداخت و اظهار داشت: این سردار رشید اسلام دلبستگی های مادی را رها کرد و جانش را در راه خدا، اسلام و در دفاع از حریم آل الله فدا کرد.

وی تاکید کرد: امروز دفاع از اعتقادات محصور به مرزهای جغرافیایی نیست و در هر عرصه‌ای باید آماده جان‌فشانی در این مسیر بود.

این مقام مسئول با اشاره به تشییع باشکوه سردار همدانی اظهار کرد: وداع مردم با پیکر این شهید گرانقدر نشان از قدرشناسی ملت ایران و جایگاه رفیع شهادت است.

مجتهدزاده در پایان با اشاره به فاجعه منا گفت: کشته شدگان فاجعه منا هم ردیف شهدا هستند چون برای اجرای احکام دین و رمی جمرات مورد هجمه قرار گرفتند.

گفتنی است ذکر مصیبت، مرثیه‌خوانی و سینه زنی در عزای سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) و یاران با وفایش از دیگر برنامه های این مراسم بود.
  • مراسم گرامیداشت شهادت سردار همدانی در سوادکوه

    مراسم گرامیداشت شهادت سردار همدانی در سوادکوه

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱