پایگاه خبری بلاغ مازندران - پربيننده ترين عناوين مذهبی :: نسخه کامل http://www.bloghnews.com/Religious Wed, 19 Dec 2018 13:05:28 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/950826/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری بلاغ مازندران http://www.bloghnews.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلاغ مازندران آزاد است. Wed, 19 Dec 2018 13:05:28 GMT مذهبی 60 قم غرق در عزای شفیعه بهشت(س) http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370544/قم-غرق-عزای-شفیعه-بهشت-س به گزارش بلاغ،همزمان با سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) از شب گذشته مراسم‌ عزاداری مختلف در حرم مطهر در حال برگزاری است. از روز گذشته، عاشقان و شیفتگان اهل بیت و ارادتمندان به آستان مقدس دخت موسی بن جعفر(ع)، از اقصی نقاط کشور به قم عزیمت کردند تا در آستان مقدس حضرت معصومه(س) حضور یابند و به عزاداری بپردازند؛ همچنین زائرانی از کشورهای دیگر نیز برای سوگواری در حرم مطهر حضور یافتند. آستان مقدس حضرت معصومه از شب گذشته مراسمات عزاداری و سوگواری متعددی را تدارک دیده است و به همین منظور شب گذشته، مداحان و مرثیه سرایان در حرم مطهر گرد هم جمع شدند و به عزاداری و عرض ارادت پرداختند. هیئات مذهبی استان قم نیز شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسگری تجمع کردند و سپس با نوحه و عزاداری وارد حرم مطهر شدند، همچنین دسته عزاداری زائراولی ها نیز از مصلی قدس قم به سمت حرم مطهر حرکت کردند و به سوگواری پرداختند. از صبح امروز نیز برنامه‌های متعدد سوگواری در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در حال اجراست، همچنین دسته‌جات متعدد عزاداری از جای جای استان قم در حال حرکت به سمت حرم بانوی کرامت است و فضای شهر آکنده از عزا و ماتم است. از صبح امروز نیز مراسمات عزاداری با حضور مسئولان استانی و عموم مردم متدین قم در بیوت مراجع در حال برگزاری است؛ همزمان تکایا، مساجد و هیئات استان قم نیز مراسم‌ عزاداری را برپا کردند و به عرض ارادت خدمت اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه(س) پرداختند. حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذیقعده سال 173 هجری، در شهر مدینه چشم به جهان گشود، از القاب وی می‌توان به معصومه، طاهره، حمیده، بَرَّه (نیکوکار)، رشیده، تقیه، نقیه، رضیه، مرضیه، سیده، اُخت الرضا اشاره کرد، همچنین «معصومه»، مشهورترین نام یا لقب این بانو است و حضرت معصومه(س) امروزه به کریمه اهل بیت(ع) شهرت دارد.  نقل شده است که روزی عده‌ای از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسش‌هایی داشتند که می‌خواستند از محضر امام کاظم(ع) بپرسند و ایشان در سفر بود. از این رو فاطمه معصومه (س) پاسخ آن پرسش‌ها را نوشت و به آنان داد، آنان از مدینه خارج شده و در بیرون شهر امام (ع) را دیدند. هنگامی که امام (ع) پرسش‌های آنان و پاسخ‌های معصومه (س) را مشاهده کرد، سه بار فرمود: «فِداها اَبوها» پدرش به فدایش باد. بر پایه برخی روایات، حضرت معصومه از مقام شفاعت نزد خداوند برخوردار است و شیعیان با شفاعت او وارد بهشت می‌شوند. از جمله از امام صادق(ع) روایت شده است که: «در قم، بانویی از نسل من دفن می‌گردد که فاطمه نامیده می‌شود، با شفاعت او همه شیعیانِ ما وارد بهشت می‌شوند.» همچنین در زیارتنامه حضرت معصومه(س) به جایگاه او نزد خدا اشاره شده و از او درخواست شفاعت شده است. پس از ورود امام رضا(ع) در سال 200 هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه(س) پس از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کرد و در 23 ربیع الاول وارد قم شد. آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت؛ آن بزرگوار بعد از 17 روز اقامت در منزل موسی ابن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در 10 ربیع الثانی سال 201 هجری قمری دیده از جهان فرو بست. شیعیان پیکر این بانوی با کرامت را تشییع کردند و در منطقه‌ای به نام بابلان(حرم کنونی) که متعلق به موسی بن خزرج بود به خاک سپردند؛ موسی بن خزرج سایبانی از بوریا بر فراز قبر وی قرار داد تا اینکه در سال ۲۵۶ زینب دختر امام جواد (ع) که برای زیارت مزار عمه خود، به قم آمده بود، قبه‌ای بر فراز آن بنا کرد. بر پایه روایاتی که از امام صادق(ع)، امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) نقل شده، بهشت، پاداش کسی است که او را زیارت کند، البته در برخی روایات، پاداش‌ بهشت، برای کسی دانسته شده که او را با معرفت و شناخت(عارفا بحقها) زیارت کند. همچنین امام جواد(ع) فرموده است: «هرکس قبر عمّه‌ام حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند، اهل بهشت خواهد بود‌». در ریاحین الشریعه از امام رضا (ع) نقل شده که «هر کس خواهرم معصومه(س) را زیارت کند؛ مرا زیارت کرده است». ]]> مذهبی Tue, 18 Dec 2018 10:42:00 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370544/قم-غرق-عزای-شفیعه-بهشت-س صدامِ باهوش از آسمان نیامده بود! http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370557/صدام-باهوش-آسمان-نیامده به گزارش بلاغ، اولین نشست بررسی تحلیلی تاریخ دفاع مقدس با عنوان «داس و شمشیر» در سالن اَوِستای حوزه هنری برگزار شد. در این نشست، محمد علی صمدی از پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس به ارائه مطالبی تاریخی و تحلیلی از تاریخچه شکل گیری کشور عراق و بررسی زمینه های حمله رژیم بعث به ایران در سال 1359 پرداخت. صمدی گفت: کشورهای ترکیه، پاکستان و عراق از جمله گزینه های مناسب برای فشار غرب علیه ایران بودند اما عراق با این که فقط 15میلیون نفر جمعیت داشت، جسارت پیدا کرد که این تصمیم را عملی کند. ترکیه، مرز کافی برای این کار نداشت و پاکستان هم درگیر مشکلاتی بود که این کشور را از حمله به ایران، بازمی داشت. وی افزود: کشور عراق بعد از جنگ جهانی اول به دنبال برخی عوامل اقتصادی تشکیل شد. انگلستان وقتی فهمید که این سرزمین دارای حوزه های نفتی قابل توجه است، بخشی از مستعمرات خود بین مناطق موصل در شمال عراق و آبادان را به هم وصل کرد و در سال 1920 کشور عراق را تشکیل داد. نگهبانی از این محدوده را هم به فیصل بن حسین ملقب به ملک فیصل اول واگذار کردند. این پژوهشگر ادامه داد: ارتش عراق در سال 1359، سابقه 60 ساله داشت و کاملا بر اساس آموزه های بریتانیای کبیر، رشد کرده بود. ژنرال های انگلیسی، عراقی ها را آموزش می دادند و به همین خاطر، در آن زمان، بعد از مصر، عراق دومین ارتش جهان عرب را در اختیار داشت. این ارتش توانست در طول جنگ تحمیلی، یک و نیم میلیون نفر را به جبهه ها بیاورد در حالی که ایران در طول جنگ فقط 500هزار نفر را به میدان آورد. البته به کارگیری این حجم از نیروها در عراق، سیاهچال بزرگی را پشت سر این کشور ایجاد کرد که صدام، پس از جنگ، به داخل آن افتاد. صمدی با اشاره به تحولات عراق گفت: در دهه 50 میلادی، طی کودتایی، نوری سعید پاشا، دستگیر، کشته و مثله شد و عبدالکریم قاسم، هدایت عراق را به دست گرفت. این کودتاها ادامه یافت تا این که صدام در مسیر نخبگانی به حکومت عراق رسید و فردی نبود که از آسمان آمده باشد. او اتفاقا هوش بالایی داشت. این نویسنده دفاع مقدس در ادامه به ریشه های حزب بعث اشاره کرده و گفت: حزب بعث به معنای خیزش و احیای امپراطوری عربی، توسط یک مسلمانزاده و یک مسیحی زاده تاسیس شد تا عاملی باشد برای اتحاد، عراق، سوریه و اردن. بعدها شاخه سوریه و شاخه عراق این حزب با هم به مشکلاتی برخوردند به طوری که شاخه سوریه آن که با رهبری حافظ اسد اداره می شد، از متحدان جدی ما در جنگ تحمیلی بود. از طرف غربی ها بارها برای اتحاد حزب بعث عراق و سوریه، دیدارهایی ترتیب داده شد اما بی اثر بود. بعثی های عراق، جانورهای عجیب و غریبی بودند. نویسنده کتاب داس و شمشیر، با اشاره به وضعیت کردها در عراق و ایران گفت: کردها از جمله ایرانی ترین اقوام ایران هستند اما سرشان بعد از جنگ جهانی اول بی کلاه ماند و نتوانستند کشوری مستقل تشکیل دهند و لذا این قوم در ایران و عراق و ترکیه پراکنده شدند. دشمن اصلی حزب بعث هم همین کردها بودند. بخش مهمی از ثروت عراق هم در منطقه کرکوک، زیر دست آن ها بود. حدود 20 درصد از نفت عراق در این منطقه قرار داشت و حدود 70 درصد نیز در منطقه بصره بود که اهمیت این منطقه را برای عراق در طول جنگ نشان می دهد. صمدی در پایان با اشاره به وضعیت ایران در سال 59، به عدم کارایی ارتش در آن دوره پرداخت و گفت: ارتش ایران ضربات زیادی خورده بود. کودتای 28 مرداد باعث شده بود چشم مردم از ارتش بترسد. حتی جابجایی ساده یک تانک در بین شهرها هم می توانست موجب نگرانی های زیادی شود. ارتش ایران تا قبل از سال 57 برای این موضوع طراحی شده بود که بتواند 48 ساعت در برابر ارتش شوروی مقاومت کند تا ناوگان آمریکا از نزدیک ترین محل، به منطقه درگیری برسد. این نشست با پرسش و پاسخ برخی حضار، یه پایان رسید. نشست بررسی تحلیلی تاریخ دفاع مقدس با عنوان «داس و شمشیر» تا 9 هفته دیگر، دوشنبه ها راس ساعت 15:30 در سالن اَوِستای حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می شود و شرکت عموم علاقمندان در این نشست، امکان پذیر است. ]]> مذهبی Tue, 18 Dec 2018 15:49:16 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370557/صدام-باهوش-آسمان-نیامده شخص چند وطن مي تواند داشته باشد؟ http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370567/شخص-چند-وطن-مي-تواند-داشته-باشد به گزارش بلاغ، آيات عظام امام، رهبري، شبيري: دو وطن مي تواند داشته باشد؛ اما در بيش از آن، به احتياط واجب نماز را جمع بخواند. آيت الله فاضل: دو وطن مي تواند داشته باشد. (در بيشتر از دو وطن بنابر احتياط واجب جمع بخواند.) آيت الله مكارم: حداكثر سه وطن مي تواند داشته باشد. بقيه مراجع: بيش از دو وطن نيز مي تواند داشته باشد. پي نوشت: توضيح المسائل مراجع، ج1، م 1332. امام، تحريرالوسيله، ج1، القول في القواطع، م2. رهبري، استفتائات سايت، نماز مسافر، وطن جديد، آيت الله صافي: جامع الاحكام، ج1، س 380. آيت الله وحيد، منهاج الصالحين، العبادات، م 924. آيت الله مكارم، توضيح المسائل، م 1162. آيت الله بهجت، وسيلة النجاة، ج1، م 275 و كتاب احكام مسافر، ص 38، س 28. جامع احكام، رضوي، م 387. ]]> مذهبی Tue, 18 Dec 2018 09:04:29 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370567/شخص-چند-وطن-مي-تواند-داشته-باشد هر چه زود‌تر از خواب بیدار شده و این قدر به فکر دنیای مادی نباشید http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370471/زود-تر-خواب-بیدار-شده-این-قدر-فکر-دنیای-مادی-نباشید به گزارش بلاغ،شهید «حسن آجرلو» یکی از شهدای جوان هشت دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است.فرازهایی از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به شرح زیر است. خدایا؛ یاری ام کن تا در عشق تو بسوزم و مانند یک عاشق دل باخته در راه تو فانی شوم و چه گوارا و شیرین است در راه دوست فدا شدن، همان دوستی که از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است.‌ ای کسانی که در خواب غفلت به سر می‌برید! هر چه زود‌تر از خواب بیدار شده و این قدر به فکر دنیای مادی نباشید. ]]> مذهبی Tue, 18 Dec 2018 04:57:13 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370471/زود-تر-خواب-بیدار-شده-این-قدر-فکر-دنیای-مادی-نباشید چه کسانی منفورترین مردم نزد خداوند هستند؟ http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370717/کسانی-منفورترین-مردم-نزد-خداوند-هستند به گزارش بلاغ، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است. امام سجّاد علیه السلام: ألا و إنَّ أبغَضَ النّاسِ إلَى اللّه ِ. مَن یَقتَدی بِسُنَّةِ إمامٍ و لا یَقتَدِی بِأعمالِهِ؛ امام سجّاد علیه السلام: هشدار که منفورترین مردم نزد خداوند کسى است که سیره امامى را برگزیند ولى از کارهاى او پیروى نکند. [ الکافى، ج. ۸، ص. ۲۳۴.] ]]> مذهبی Wed, 19 Dec 2018 08:48:20 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370717/کسانی-منفورترین-مردم-نزد-خداوند-هستند «کعبه» برای زیارت و «قدس» برای شهادت http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370722/کعبه-زیارت-قدس-شهادت به گزارش بلاغ،26 فروردین هرسال یادآور رشادت های گمنامانه و شهادت پر افتخار اولین شهید جبهه مقاومت اسلامی، شهید «عبد الصمد امام پناه» است. شهیدی که تفکری فراجغرافیایی داشت و به فکر نابودی اسرائیل بود و در نهایت نیز به دست صهیونیست ها به شهادت رسید. بر روی سنگ قبر این شهید بزرگوار چنین نوشته شده است: مسلمانان دوقبله دارند، کعبه برای زیارت و قدس برای شهادت. قسمتی از متن وصیت نامه این شهید گرانقدر بدین شرح است: پدر و مادر گرامی برای آخرین بار دستتان را می‌بوسم امیدوارم همیشه ایام را مثل امروز خوش بگذرانید. چون دیدم آمادگی پذیرش واقعیت را ندارید لذا مجبورم این گونه خداحافظی کنم. ولی راضی نمی‌شوم دلم می خواست صاف کنار هم بایستید و من پایتان را ببوسم و بعد با روی گشاده و بشاش از هم دیگر جدا شویم. البته باز هم به همدیگر می رسیم. انشاءالله اگر خداوند بخواهد در آن دنیا تلافی می کنم. چون این دنیا را کوچکتر و پست‌تر از آن دیدم که بتوانم بوسیله اشیائش شما را مسرور کنم. من این را از خداوند سال‌هاست که خواسته‌ام و منتظر بودم. حال خداوند راضی شده و جوابم را داده است. پس شما هم راضی باشید به رضای خداوند و بدانید هر حرفی غیر این کفر و وسوسه شیطان است. اگر بغضی هم دست داد فقط و فقط به یاد مصائب اباعبدالله الحسین (ع) اشک بریزید. چون من گناهکار و عاصی چیزی نیستم که قابل این باشم. هر چه هست در دامن این بزرگواران است. گریه کنید تا دست همه ما را بگیرند. از مادرم حضرت زهرا (س) صبر بخواهید. هم او بود که مرا به ساحل نجات رسانید و الا خدا می‌داند در چه سرگردانی‌ هایی بودم. مبادا فکر کنید که مرا از دست داده‌اید. بهتر است از قول شهید بهشتی برایتان بگویم که می‌گفت: ما شهیدان را از دست نداده‌ایم. بلکه به دست آورده‌ایم و غلط است که می‌گویند از دست رفته خودمان هم موقعی به دست می‌آییم که روزی به شهادت برسیم. وصیتی هم دارم که نگذارید بعد سوء استفاده‌ای بشود. از همه آشنایان حلالیت بخواهید. و السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته ]]> مذهبی Wed, 19 Dec 2018 08:59:14 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370722/کعبه-زیارت-قدس-شهادت منظور قرآن از توبه نمودن خداوند http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370727/منظور-قرآن-توبه-نمودن-خداوند به گزارش بلاغ،يكي از اسماي الهي توّاب است. توّاب در قرآن كريم 9 بار به همراه اسم «رحيم» ، يكبار به همراه اسم «حكيم» و يكبار به تنهايي بكار رفته است. تواب از ريشه توب به معناي بازگشت است. توبه هم به خدا اسناد داده مي شود، هم به بنده؛ با اين تفاوت كه توبه كردن بنده با حرف "الي” بكار رفته و به معناي بازگشتن از گناه و نافرماني الهي به اطاعت از وي است و توبه خدا چون از مقامي والاست با حرف "علي" بكار مي رود و به معناي بازگشت خداوند به سوي بنده با رحمت است. واژه توّاب صيغه مبالغه است و بر كثرت بازگشت الهي بسوي بندگان دلالت دارد. در واقع بازگشت خداي متعال بسوي بنده از بازگشت بنده به سوي او بيشتر است. توبه بازگشت خدا به سوي بنده را مي توان به دو صورت ترسيم كرد:1.توبه خدا به منظور موفق ساختن بنده به توبه: توبه الهي در اين مورد پيش از توبه بنده و به منظور دادن توفيق بازگشت از معصيت و فراهم ساختن اسباب توبه، پشيمان كردن وي از گناه، هدايت او بسوي توبه و بازگرداندن دل هاي رميده از حق بسوي اطاعت و محبت خويش ظهور مي يابد. از آنجا كه خداوند به باطن بندگان آگاه است به شايستگان توبه، توفيق آنرا مي دهد: «وَيَتُوبُ اللَّهُ عَلَى مَنْ يَشَاءُ »[1] چنانكه به آدم پس از ترك اولي و خوردن ازميوه درخت ممنوع چنين توفيقي عنايت فرمود: « فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ»[2] اينگونه توبه خداوند سبب توبه بنده است؛ زيرا تا خداوند با رحمت خويش به سوي بنده بازنگشته و به او توفيق توبه ندهد،وي نمي تواند از گناه خود پشيمان شده، به سوي خدا بازگردد. « ثُمَّ تَابَ عَلَيْهِمْ لِيَتُوبُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ »[3] 2.توبه خداوند به معناي پذيرش توبه بنده: توبه خداوند در اين مورد پس از توبه بنده است و عبارتست از پذيرش توبه بنده و بازگشت وي از معصيت: «أَنَّ اللَّهَ هُوَ يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ»[4]. خداوند با پذيرش توبه بنده، اعمال نيك پيشين او را حبط نكرده و احسان وعده داده شده به اهل طاعت را از وي منع نمي كند؛ چنانكه پس از توبه بني اسرائيل و امتثال فرمان الهي، خداوند گناهان بزرگ آنان را عفو كرد و آنان را آمرزيد. بنابراين توبه بنده ميان دو توبه خدا و محفوف به آن دو است، زيرا اصل توبه بنده ،حسنه اي است كه نيازمند قدرت است و همه حسنات و قدرت ها از آن خداست، پس توفيق توبه و اذن و الهام آن از سوي خداست. پس از توبه كردن نيز باز بنده نيازمند خداست تا توبه اش را بپذيرد. گاهي نيز توبه خدا حتي بدون تحقق توبه بنده نيز مصداق دارد، چنانچه بر اساس آيه 27 سوره نساء خداوند اراده كرده است كه با رحمت خويش به سوي مومنان بازگردد:« وَاللَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ » در اين آيه توبه الهي بدون توبه مومنان محقق شده است. از مصاديق اين توبه خداوند، آسان كردن دشواري و تخفيف در حكم دانسته شده است. هم چنين مي توان برطرف كردن انواع بلاها ، افاضه نعمت هاي گوناگون و پاسخ دادن دعا با عطا را نيز از مصاديق توبه خداوند بدون وجود توبه بنده دانست. برپايه روايتي از امام رضا(ع) هر كس روزي سه بار «ياتوّاب» بگويد ،وسوسه از دلش زدوده و توبه اش پذيرفته مي شود.[5] پي نوشت: [1] . و خدا توبه هر كس را بخواهد (و شايسته بداند) مي ‏پذيرد. توبه،15 [2] . سپس آدم از پروردگار خود كلماتي دريافت داشت (و با آنها توبه كرد) و خداوند توبه او را پذيرفت، خداوند تواب و رحيم است. بقره،37 [3] . در آن هنگام خدا آنانرا مشمول رحمت خود ساخت و خداوند توبه آنها را پذيرفت كه خداوند توبه پذير و مهربان است.توبه ،118 [4] . تنها خداوند توبه را از بندگانش مي‏ پذيرد. توبه،104 [5] .دائره المعارف قرآن كريم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي،1382، ج9، ذيل ماده توبه ]]> مذهبی Wed, 19 Dec 2018 09:04:30 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370727/منظور-قرآن-توبه-نمودن-خداوند برزخ هر شخص از چه زماني آغاز مي‏ شود؟ http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370726/برزخ-شخص-زماني-آغاز-مي-شود به گزارش بلاغ، از همان لحظه‏ اي كه انسان قبض روح مي‏ شود، عالم برزخ، آغاز مي‏ گردد. از اين رو، رسول خدا (ص) فرمود: «به راستي كه قبر(عالم برزخ) آغاز سراي آخرت است، پس اگر انسان از آن نجات يابد، منازل بعدي بر او آسان مي‏ گردد. و اگر از عذاب برزخ نجات نيابد، آنچه پس از برزخ است، كمتر از عذاب برزخ نيست» بنا بر اين حديث(1) و بسياري احاديث ديگر، در عالم برزخ عذاب و كيفر هست، چنان كه پاداش نيز وجود دارد. چنان كه امام صادق(ع) مي‏ فرمايد: ارواح مؤمنان در برزخ در حجره‏ هاي بهشتي ‏اند، از طعامش مي‏ خورند و از شرابش مي‏ آشامند و مي ‏گويند: «پروردگارا! قيامت را براي ما پيش آور و به آنچه وعده داده‏ اي وفا كن و آخرمان را به آغازمان ملحق كن»(2) پي نوشت 1. بحارالانوار، ج 6، ص 242، روايت 64. 2. بحارالانوار، ج 6، ص 269، روايت 122. ]]> مذهبی Wed, 19 Dec 2018 09:03:56 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370726/برزخ-شخص-زماني-آغاز-مي-شود راهکار کلیدی امام هادی(ع) برای مطیع کردن دیگران http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370711/راهکار-کلیدی-امام-هادی-ع-مطیع-کردن-دیگران به گزارش بلاغ، احادیث معصومین(علیهم السلام) به مثابه چراغ‌هایی هستند که در ظلمات و تاریکی‌ها مسیر را به انسان نشان می‌دهند. هر چه ما انسان‌ها عمل و گفتارمان نزدیک و شبیه به افعال ائمه هدی شود بدون تردید کفه‌ی اعمال نیک ما در آخرت سنگین‌تر خواهد شد.   امام هادی (علیه السلام) : کسی که تقوای الهی را رعایت نماید ومطیع احکام و مقررات الهی باشد ، دیگران مطیع او می شوند.   منبع :بحارج57ص81ح ]]> مذهبی Wed, 19 Dec 2018 08:24:26 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370711/راهکار-کلیدی-امام-هادی-ع-مطیع-کردن-دیگران توصیه حضرت زهرا(س) برای بهشتی شدن http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370714/توصیه-حضرت-زهرا-س-بهشتی-شدن به گزارش بلاغ، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام: پدران این امّت حضرت محمد صلی الله علیه و آله  و حضرت علی علیه‌السلام هستند. اگر از آن دو اطاعت کنند،  کژی‌های آنان را اصلاح می‌کنند و از عذاب دردناکشان نجات می‌بخشند و همراهی با آن دو نعمت جاودان ـ بهشت ـ را ارزانیشان می‌دارد. متن حدیث:  قالَت فاطِمَةُ علیهاالسلام: اَبَوا هذِهِ الْأُمَّةِ مُحَمَّدٌ وَ عَلِیٌّ یُقیمانِ اَوَدَهُمْ وَ یُنْقِذانِهِمْ مِنَ الْعَذابِ الدّائِمِ اِنْ اَطاعُوهُما وَ یُبیحانِهِمُ النَّعیمَ الدّائِم اِنْ وافَقُوهُما.   «تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه‌السلام، ص 330» ]]> مذهبی Wed, 19 Dec 2018 08:43:27 GMT http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/370714/توصیه-حضرت-زهرا-س-بهشتی-شدن