تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۴۸۵۹۰۴
مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، گفت: کسانی که مصرف زیر الگو دارند برق را با نرخ یارانه‌ای دریافت می‌کنند.
۰
plusresetminus
قیمت برق امسال افزایش نمی‌یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از فارس؛ مصطفی رجبی مشهدی در نشستی خبری با بیان اینکه ۸۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تاکنون به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده شده، ادامه داد: صنایع انرژی‌بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین درخصوص صنایعی که برای تامین برق خود اقدامی نکرده‌اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم. صنایعی هم که اقدام به ساخت نیروگاه کرده‌اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درخصوص سهم بخش خصوصی در تجارت برق هم گفت: برنامه ما این است که بخش خصوصی در صادرات و ترانزیت برق مشارکت کند. در گام اول افغانستان، پاکستان و ترکیه و عراق با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات امکان صادرات وجود دارد. قطعاً این به توسعه سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر‌ها کمک خواهد کرد و بر این اساس تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند هشت ماه برق خود را صادر کنند و چهار ماه دیگر برق را در تابلو برق عرضه کنند. ضمن اینکه امسال ۲۱۰ تراوات ساعت برق هم از طریق بورس عرضه خواهد شد.

رجبی در رابطه با برنامه‌های تشویقی مدیریت برق در زمان اوج بار گفت: پاداش صرفه‌جویی مطابق قبل است و مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف پاداش بگیرند. علاوه‌بر پاداش صرفه‌جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه قیمت برق در سال جاری تغییر پیدا نمی‌کند، افزود: مشترکانی که بر اساس الگو، مصرف برق داشته باشند تعرفه آنها یارانه‌ای محاسبه می‌شود و افرادی که بیش از الگو، مصرف برق داشته باشند تعرفه آنها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود. اگر میزان مصارف از الگو در هر اقلیم افزایش یابد میزان تعرفه نیز افزایش می‌یابد. البته دو و نیم درصد مشترکان که تعدادشان کمتر از یک میلیون مشترک است دوبرابر الگو مصرف می‌کنند.

رجبی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، چاه‌های کشاورزی که پنج ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. در صورتی که مشارکت بیشتر از پنج ساعت باشد پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد قابل توجهی مرکز استخراج رمزارز وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی شد و ۸۰۰ مگاوات معادل مصرف این ماینرها بوده و بر اساس قانون جدید ماینرهای توقیفی امحا می‌شود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز نیز بر اساس ضوابط ۱۲ شب تا هفت صبح از ماینر‌ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

مدیرعامل توانیر در رابطه با تغییر ساعت ادارات از خرداد ماه، اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، از ۱۵ خردادماه تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت و اگر تغییری در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷