کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این هم واردات جسد از سریلانکا به ایران !

4 بهمن 1397 ساعت 8:16

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در حال حاضر برای تامین جسد از طریق کشورهای خارجی به ویژه سریلانکا و هند اقدام کرده ایم اما به دلیل کمبود اعتبار و محدودیت منابع ارزی واردات جسد با مشکل مواجه شده و دانشگاه های علوم پزشکی به مشکل برخورده اند.


به گزارش بلاغ،«تابناک» به نقل از محمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات نبود جسد برای تشریح دانشجویان در دانشکده های پزشکی کشور گفت: در این زمینه برخی مشکلات فقهی وجود دارد که نمی توانیم این مشکلات را رفع کنیم و بهتر است فقها و مراجع در خصوص اقدامات آموزشی صورت گرفته بر روی اجساد اظهار نظر کرده و فتوا صادر کنند. و اگر بودجه اختصاصی برای تامین جسد درباره اقدامات آموزشی صورت نگیرد دچار مشکلاتی خواهیم شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: چون مسائل آموزشی وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان مربوط نیست و آنها موضوعات خود را از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دنبال می کنند به نظر می رسد که می توانند از طریق هیأت رئیسه برای کسب تکلیف در این خصوص و دریافت نظرات علما و مراجع اقدام کنند. در حال حاضر برای تامین جسد از طریق کشورهای خارجی به ویژه سریلانکا و هند اقدام کرده ایم اما به دلیل کمبود اعتبار و محدودیت منابع ارزی واردات جسد با مشکل مواجه شده و دانشگاه های علوم پزشکی به مشکل برخوردند.

امینی فرد گفت: از برخی اجساد مجهول الهویه هم در دانشگاه علوم پزشکی استفاده می شود اما چون تعداد دانشجویان و دانشکده های پزشکی افزایش یافته این تعداد جسد دیگر جوابگو نیست چرا که پیش از انقلاب ۱۰ دانشکده پزشکی و ۶۰۰ دانشجوی این بخش را داشتیم اما در حال حاضر ۳۵۰۰ دانشجوی پزشکی داریم.

وی در پایان گفت: کالبدشناسی و آموزش آناتومی فقط محدود به آموزش از طریق جسد نیست و می توان از فناوری های نوین در این بخش استفاده کرد. هر چند که استفاده از روش های دیگر نمی تواند جایگزین جسد شود.


کد مطلب: 376283

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/376283/این-هم-واردات-جسد-سریلانکا-ایران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com