کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت 400 هزار واحد مسكونی تا سال 1400

20 آذر 1397 ساعت 12:55

معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی در دیدار رییس جمهوری با ارائه جزئیات برنامه برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكونی تا سال ۱۴۰۰، متن مجلد این برنامه را با جزئیات تقدیم رییس‌جمهوری كرد.


به گزارش بلاغ، سیدسعید سیدعلائی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در سالن اداره کل هواشناسی استان با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكونی تا اتمام برنامه ششم تصریح كرد: در بخش مسكن از سیاست‌های انقباضی به سمت رویكردهای انبساطی تغییر رویه داده ‌شده است و باید از جریان پایدار تولید مسكن در كشور با تخصیص زمین و تسهیلات ساخت اطمینان حاصل شود.

وی تأکید كرد: علاوه برساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكونی، تكمیل و واگذاری ۵۰۰ هزار واحد مسكونی مهر مدنظر قرار دارد كه از این تعداد ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسكونی به اتمام رسیده و منتظر خدمات روبنایی و زیربنایی است.

معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در ابلاغیه‌ای به استانداران سراسر کشور سیاست‌های وزارتخانه در خصوص برنامه‌های بازآفرینی شهری با تأکید بر اجرای تکالیف برنامه ششم توسعه و ابلاغ دستور رئیس جمهور در تحرک بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی اعلام‌شده است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مناسب استان و قابلیت‌های کشاورزی تصریح کرد: این استان مورد توجه همه مسئولان اداری کشور است.

سیدعلائی با اعلام اینکه به راه‌های استان مازندران توسعه مناسبی داشته است، گفت: اما نیازهای ویژه‌ای هم دارد که باید به جایگاه واقعی خود برسد.

وی گفت: بر اساس برنامه جامع نیروی انسانی، در سال جاری ۳۰۰ دانش آموخته‌دانشگاهی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی به کار گرفته می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بانک اطلاعاتی مدیران در این وزارتخانه ایجاد می شود تا اطلاعات علمی و قابل اتکا در بخش های شایستگی ، دانش مهارتی و تخصص نیروها به طور دقیق مشخص شود.

سیدعلائی گفت: بازآفرینی شهری یکی از سیاست های مهم دولت بوده و اقدامات قابل توجهی نیز در این زمینه انجام شده است.

رازجویان سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران نیز گفت: روند طرح تهیه تفضیلی و جامع شهری باید کوتاه‌تر شود.

وی کمبود اعتبار را از دلایل اصلی کندی پروژه های راهسازی در استان عنوان کرد.

بهادری مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات 14 ماهه خود را تشریح کرد.

سید محمد نظری مدیرکل جدید راه وشهرسازی مازندران نیز در سخنانی کوتاه گفت: به آینده مازندران خوشبینم و باید برای مردم شبانه روزی تلاش کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حکمی سید محمد نظری را به سمت مدیرکل راه و شهرسازی مازندران منصوب و از زحمات عبدالله بهادری در این مسئولیت تقدیر کرد.

سید محمد نظری که به عنوان مدیریت ساخت و توسعه راه‌های مازندران مشغول به فعالیت بوده اهل شهرستان سوادکوه است. نظری دارای مدرک کارشناسی ارشد راه و 25 سال سابقه کار در مسئولیت‌های رئیس اداره راه و ابنیه فنی، رئیس اداره راه آمل و هراز، رئیس اداره نظارت بر راهسازی و رئیس اداره بررسی طرح‌های مسکن مشغول کار بوده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 369648

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/369648/ساخت-400-هزار-واحد-مسكونی-سال-1400

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com