کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت سفره‌ یکبار مصرف ۴ برابر شد/ پتروشیمی‌ها قیمت مواد پلاستیکی را بالا بردند

30 آبان 1397 ساعت 13:43

مقیمی گفت: پتروشیمی‌ها مواد اولیه را قطره چکان به تولیدکنندگان می دهند و همین باعث دردسر شده است و کسی هم نیست که زورش به آن‌ها برسد.


به گزارش بلاغ،سید رحیمی مقیمی اصل، رئیس سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نایلون سال گذشته کیلویی 4 هزار تومان بوده که الان به 18 هزار تومان رسیده است. وی افزود:‌ سفره های معمولی و سفره یک بار مصرف، قیمتش 4 برابر شده، لوازم التحریر از جمله تراش و پاک کن و حتی جلد دفتر و کتاب افزایش قیمت داشته‌اند، به طور مثال قیمت جلد دفتر و کتاب 200 درصد گرانتر شده است و دلیلش این است که در تولید این لوازم پلاستیک به کار می رود.

مقیمی اصل دلیل اصلی این مشکلات را عملکرد نامناسب پتروشیمی‌ها دانست و گفت: پتروشیمی‌ها مواد اولیه را قطره چکان به تولیدکنندگان می دهند و همین باعث دردسر شده است و کسی هم نیست که زورش به آن‌ها برسد. اگر این روال ادامه یابد و پتروشیمی‌ها به تعاونی‌های واقعی مواد نداده و به رانت‌های خودشان مواد عرضه کنند وضع از این هم بدتر می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون 40 درصد کارخانه‌ها تعطیل شده‌، اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان هم در بروز این مشکلات تقصیر دارند، آن‌ها مواد اولیه را کیلویی 4500 تومان از پتروشیمی خریده اند اما به نرخ توزیع نمی کند.


کد مطلب: 367263

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/367263/قیمت-سفره-یکبار-مصرف-۴-برابر-پتروشیمی-ها-مواد-پلاستیکی-بالا-بردند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com