کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایب رئیس کمیسیون آموزش:

پاداش معلمان باید یکجا پرداخت شود/تأخیر ۹ ماهه در پرداخت به بازنشستگان سال ۹۶

3 تير 1397 ساعت 9:00

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلساتی که با مسئولان دولتی برگزار شد عنوان شد که به هیچ وجه نباید پول معلمان به صورت اقساط و ماهانه پرداخت شود و پاداش معلمان باید یکجا پرداخت شود.


به گزارش بلاغ، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌‎های آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به بودجه‌ای که امسال مجلس برای آموزش و پرورش مصوب کرد، آموزش و پرورش با مطالبه از سازمان برنامه و تخصیص اعتبارات مصوب به راحتی می‌تواند پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها را پرداخت کند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارشی که سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه کرده است، گفت: پاداش پایان خدمت تمامی بازنشستگان سال 95 به طور کامل پرداخت شده است و در این زمینه آموزش و پرورش از سال 95 به بعد بدهی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 ماه از تاریخ بازنشستگی بازنشستگان سال 96 گذشته است ولی هنوز پاداش پایان خدمت این عزیزان پرداخت نشده است و با توجه به اینکه این رقم، عدد بزرگی است و حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی با بیان اینکه دولت هنوز نتوانسته‌ است که این عدد را تأمین کند، اضافه کرد: از سوی دیگر در جلساتی که با مسئولان دولتی در این باره برگزار شد عنوان شد که به هیچ وجه نباید این پول معلمان به صورت اقساط و ماهانه پرداخت شود و پاداش معلمان باید یکجا پرداخت شود.

احمدی لاشکی با تأکید بر اینکه پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان از اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات است، احتمال داد که در هفته جاری نشستی با حضور مسئولان رده بالای سازمان برنامه و بودجه، خزانه داری کل کشور و وزارت آموزش و پرورش برگزار شود تا حق این مسلم معلمان بازنشسته سال 96 در این اوضاع اقتصادی هرچه سریع‌‎تر پرداخت شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس در بودجه امسال رقمی معادل 6 هزار و 700 میلیارد تومان به منابع درآمدی وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده است، افزود: هرچند این رقم به صورت گلوبال برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است ولی عمده این رقم با هدف پرداخت پاداش پایان خدمت برای معلمان در نظر گرفته شده است.


کد مطلب: 361271

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/361271/پاداش-معلمان-باید-یکجا-پرداخت-شود-تأخیر-۹-ماهه-بازنشستگان-سال-۹۶

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com