کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشدار مرکزی جویبار:

لایروبی به‌موقع آب‌بندان‌ها و رودخانه از هدر رفت آب جلوگیری کرد

22 فروردين 1397 ساعت 21:13

بخشدار مرکزی جویبار گفت: ذخیره‌سازی بسیار مناسبی در آب‌بندان‌های این بخش صورت گرفته و با لایروبی به‌موقع آب‌بندان‌ها، رودخانه و نهرها در این بخش از هدر رفت آب با توجه به این شرایط جلوگیری شده است.


به گزارش بلاغ به نقل از جویباران، محمد مدانلو در همایش علمی توجیهی شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی جویبار اظهار کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی باید در جهت تحقق شعار و سیاست سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان‌شده است قدم بردارند تا ضمن شکوفایی اقتصادی کشور با این سیاست میزان بیکاری و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

وی به اشاره به وضعیت نامناسب آب در شهرستان جویبار اظهار کرد: باید با مدیریت و اصلاح الگوی مصرف به‌ویژه در بخش کشاورزی که وظیفه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها است فصل زراعی را با کمترین مشکلات پشت سر بگذاریم.

بخشدار مرکزی جویبار تأکید کرد: ذخیره‌سازی بسیار مناسبی در آب‌بندان‌های این بخش صورت گرفته و با لایروبی به‌موقع آب‌بندان‌ها، رودخانه و نهرها در این بخش از هدر رفت آب با توجه به این شرایط جلوگیری شده است.

مدانلو خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه جدید شورای حفظ حقوق بیت‌المال زمین‌هایی که جز مراتع طبیعی و بلااستفاده است و ظرفیت ذخیره‌سازی آب را دارد به آب‌بندان تبدیل می‌شود.

رجبعلی وهابی فرماندار شهرستان جویبار نیز در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم با ساخت پایانه‌های صادراتی محصولاتی کشاورزی در جویبار، تولیدات باکیفیت این شهرستان را صادر کنیم.

وی افزود: با تغییر شرایط اقلیمی و خشک‌سالی در کشور تمام مدیران پای‌کار هستند تا مشکلات پیش روی این وضعیت را برای مردم این شهرستان تسهیل کنیم.

فرماندار جویبار تصریح کرد: با حفر دو حلقه چاه در سیمرغ و پهناب، لایروبی آب‌بندان‌ها و انتقال آب از سد مرحوم صالحی مازندرانی به رودخانه سیاه رود، امیدواریم مشکلات کم‌آبی در بخش شرب و کشاورزی با این اقدامات کمتر شود.

وهابی به نقش دهیاران و شوراها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با کمک دهیاران و شوراها و ریش‌سفیدان روستاها توانسته‌ایم آمار طلاق را در شهرستان کاهش دهیم.


کد مطلب: 358670

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/358670/لایروبی-به-موقع-آب-بندان-ها-رودخانه-هدر-رفت-آب-جلوگیری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com