کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش نقدینگی در بازار ارزش پول ملی را کاهش داده

فارس , 18 فروردين 1397 ساعت 11:35

نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: وضعیت امروز اقتصادی کشور نتیجه چاپ اسکناس‌های بی‌پشتوانه است که از 450 هزار میلیارد تومان به بیش از یک تریلیارد و 300 هزار میلیارد تومان رسیده و مردم برای حفظ ارزش دارایی‌شان به خرید ارزهای معتبر خارجی روی می‌آورند.


به گزارش بلاغ، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت ارز در روز‌های اخیر در کشور، گفت: این وضعیت نتیجه چاپ اسکناس بدون پشتوانه در کشور است که موجب افزایش نقدینگی در بازار شده و این وضعیت ارزش پول ملی را کاهش داده است.

وی افزود: نقدینگی کشور حدود ۶ سال قبل به میزان ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بود که امسال به بیش از یک تریلیارد و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته. اگر این پول‌ها پشتوانه‌ای (طلا) داشته باشد نیازی به این همه نقدینگی نیست و ارزش پول ملی ما حفظ می‌شود و ارز‌های خارجی گران نمی‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس اظهار داشت: این وضعیت نشان می‌دهد ارزش پول ملی ما روز به روز کاهش می‌یابد و مردم از ترس اینکه دارایی‌هایشان یک شبه افت نکند به سمت خرید ارز‌های معتبر جهانی همچون دلار و یورو هجوم می‌آورند و به همین خاطر ارز گران می‌شود و در نتیجه طبیعی است که ارز هم کمیاب و هم گران می‌شود.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید تدبیری بیاندیشد که مردم به جای خرید ارز دارایی‌های خود را در مسیر تولید به کار بگیرند که البته تولید هم با وضعیتی که در کشور ما هست و تورم مستتری که وجود دارد و وضعیت وام‌ها به صرفه نیست و مردم به خرید ارز خارجی روی می‌آورند به طور کل این وضعیت باعث می‌شود همه ملت ایران ضرر کنند.


کد مطلب: 358512

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/358512/افزایش-نقدینگی-بازار-ارزش-پول-ملی-کاهش-داده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com