کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده معاونت بهداری سپاه کربلا خبر داد

پوشش امدادی کامل به زائران کاروان‌های راهیان نور

4 فروردين 1397 ساعت 9:00

نماینده معاونت بهداری، بهداشت و درمان سپاه کربلا با بیان اینکه خدماتی که از صفر تا صد کار و حتی جراحی‌های سرپایی برای کلیه زائرین در راهیان نور رایگان است، گفت: این خدمات برای زائران استان‌های گیلان و اصفهان و زنجان و استان‌هایی که اردوگاه‌هایشان در مجاورت اردوگاه سپاه کربلا مازندران هست نیز به‌طور رایگان انجام می‌شود.


جلیل مقصودی در گفت‌وگو با بلاغ، جلیل مقصودی با بیان اینکه مجموعه بهداری سپاه کربلا مستقر در اردوگاه شهید باکری با اکیپ پزشکی شامل پنج پزشک، پرستار و بهیار و کمک بهیار حضور دارد، اظهار کرد: تاکنون پوشش امدادی مطلوبی در زمینه بیماران و مراجعان از کاروان‌های راهیان نور و در جهت ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی مجموعه راهیان نور ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اکیپ پزشکان به صورت شیفتی هر 10 روز جابه‌جا می‌شوند، افزود: در این اکیپ مجموعه بهداری سپاه کربلا، پزشک‌های هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان با ما همکاری می‌کنند.

نماینده معاونت بهداری، بهداشت و درمان سپاه کربلا تصریح کرد: در قسمت بهداشت، نظارت بر طبخ مواد غذایی، بهداشت محیط، بهسازی محیط و نظارت بر آب آشامیدنی سالم معمولا از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل و همچنین پزشکان بهداری سپاه کربلا ورود پیدا کردند و نظارت و کنترل کامل دارند.

مقصودی با اشاره به اینکه در بخش داروخانه اکثر داروهای ابتدایی مجموعا به‌صورت سرپایی ویزیت می‌کنیم مهیا است و اگر هم نیاز به مراجعات تخصصی باشد و اگر بیماران نیاز داشته باشند به مراکز درمانی در شهر خرمشهر اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: این اقدام با اکیپ آمبولانس همچنین همراه با بهیار و کمک پرستاران در جهت عزیمت بیمار به مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خدماتی که از صفر تا صد کار و حتی جراحی‌های سرپایی برای کلیه زائرین رایگان انجام می‌شود، اضافه کرد: خدمات‌رسانی نه تنها مربوط به زائرانی که از استان مازندران بلکه به کاروان‌های استان‌های گیلان، اصفهان، زنجان و استان‌هایی که اردوگاه‌هایشان در مجاورت اردوگاه سپاه کربلا مازندران است، خدمات رایگان ارائه می‌شود.

نماینده معاونت بهداری، بهداشت و درمان سپاه کربلا خاطرنشان کرد: در هر شیفتی معمولاً 300 الی 400 نفر و در آخرین آمار 345 نفر خدمات رایگان دریافت کردند.

مقصودی در پایان گفت: یک آمبولانس آماده به‌کار در مقر مستقر است و از شهرستان‌ها نیز معمولاً برای پوشش درمانی مطلوب از زائران از محل آغاز حرکت تا اردوگاه شهید باکری و اردوگاه شهید اندیمشک آمبولانس همراه کاروان با امکانات درمانی قرار دارد.


کد مطلب: 357409

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/357409/پوشش-امدادی-کامل-زائران-کاروان-های-راهیان-نور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com