کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد

پیش‌بینی تولید ۲۳ هزار تن مرکبات و خرید ۸۰۵ تن سویا در گلوگاه

20 آذر 1396 ساعت 23:24

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از برداشت ۲۳ هزار تن مرکبات از باغات و خريد ۸۰۵ تن دانه سویا از کشاورزان در شهرستان خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل از گلوگاه ما، غلامرضا قنبری با بیان اینکه سطح باغ‌های مرکبات شهرستان گلوگاه یک هزار و ۵۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود با میانگین عملکرد ۲۲ تن در هکتار، ۲۳ هزار تن میوه از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: برخلاف سال گذشته که بعلت سرمای هوا و بارش برف زود هنگام، خسارت مالی سنگینی به باغداران گلوگاه وارد شد، امسال با پیگیری‌ها و مشاوره‌های کارشناسان پهنه و شرایط جوی مناسب، تولید مرکبات در این شهرستان مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: در این شهرستان گلوگاه دو سورتینگ فعال وجود دارد که بصورت دوره‌ای و منظم و قبل از برداشت محصول مورد نظارت و بازدید کارشناسان قرار دارد.

این مسؤول ادامه داد: در سال زراعی ۹۶-۹۵ یک هزار و ۳ هکتار جهت کشت سویا با کشاورزان شهرستان قرار داد کشت منعقد گردید که از این مقدار ۵۵۰ هکتار سطح سبز داشته است که ۲۵۰ هکتار بصورت کشت آبی و ۳۰۰ هکتار بصورت دیم کشت گردید.

قنبری اظهار کرد: بدلیل شرایط اقلیمی، کمبود آب و تنش خشکی، حدود ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان از چرخه تولید خارج شد است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اتمام فصل برداشت سویا، خریداری و تحویل آن توسط مرکز غله، متوسط عملکرد محصول در شهرستان گلوگاه ۱۶۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده و در مجموع ۸۰۵ تن دانه سویا از کشاورزان خریداری گردید.


کد مطلب: 332634

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/332634/پیش-بینی-تولید-۲۳-هزار-تن-مرکبات-خرید-۸۰۵-سویا-گلوگاه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com