کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده دریابانی مازندران:

آموزش‌های کاربردی و تخصصی مهم‌ترین عامل در کاهش جرایم مرزی است

21 آذر 1396 ساعت 13:00

فرمانده دریابانی استان مازندران، آموزش همگانی در بستر مديريت علمی را در کنار آموزش‌های تخصصی مهم‌ترین عامل در کاهش جرایم مرزی دانست.


سردار هوشنگ حسینی در گفت‌وگو با بلاغ، با اشاره به اینكه پیشگیری و کاهش جرایم  در حوزه مرزهای ایران اسلامی از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های مرزبانی ناجا در حوزه نظم و امنیت ملی و اجتماعی است، اظهار کرد: تشدید اقدامات امنیتی و اجتماعی عاملی مهم در پیشگیری از جرایم و تثبیت امنیت در مرزها است.

وی با بیان اینكه پیشگیری از جرم نقشی كلیدی در برنامه‌ریزی‌های دریابانی استان و ارتقا امنیت پایدار در مرزها بر عهده دارد، اضافه كرد: آموزش هدفمند لازمه ارتقای امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سطح كیفی اقدامات دریابانی به شمار می‌رود و همواره دریابانان باید در انجام ماموریت‌ها و در ارتباط با مرزنشینان و ساحل‌نشینان منطقه با سعه صدر، آگاهی و با آموزش همگانی، نسبت به توسعه فرهنگ خودمراقبتی و پیشگیرانه در حوزه مرزها اقدام كنند.

فرمانده دریابانی مازندران با تاكید بر ضرورت نهادینه كردن فرهنگ پیشگیری در مرزها، تصریح كرد: بسیاری از جرایم به ویژه در حوزه خرد به دلیل عدم آگاهی و یا سهل‌انگاری مردم و همچنین عدم رعایت موارد ایمنی و امنیتی اتفاق می‌افتد كه با بسترسازی مناسب آموزشی در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری، می‌توان از وقوع چنین جرایمی پیشگیری كرد.

حسینی آموزش همگانی در بستر مدیریت علمی را مورد تبیین و تاكید قرار داد و گفت: اگر تحلیل درستی از وضعیت و جغرافیای جرم نداشته باشیم، نمی‌توانیم درست برنامه‌ریزی کنیم و راهکارهای پیشگیری از آن جرم را در مرز پیاده کنیم.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه امنیتی و خودمراقبتی در مرزها و افزایش سطح آموزش‌های عمومی مرزنشینان و سهیم کردن آنها در ارتقا سطح کمی و کیفی امنیت در این حوزه از جمله مهم‌ترین اهداف و اقدامات دریابانی استان است كه تحقق راهبردهای اجرایی آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و مشاركت آحاد مرزنشینان منطقه حاصل می‌شود.

فرمانده دریابانی مازندران یادآور شد: با توجه به رویکردی که دریابانی در پیشگیری از جرایم مرزی دنبال می‌کند و حساسیت و توجه خاص نسبت به مقوله مقابله با جرایم و تثبیت امنیت منطقه لازم است با برنامه‌ریزی‌های گسترده و با به كارگیری تمامی امكانات و تجهیزات نسبت به جلب مشاركت عمومی برنامه‌ریزی داشت.

حسینی در پایان گفت: توجه به نقطه نظرات مرزنشینان بازتاب بسیار خوبی در انجام بهتر ماموریت‌های دریابانی استان داشته است كه در ادامه راه، افزایش اعتماد و تعدیل مطالبات مرزنشینان از دریابانان با ارائه آموزش‌های لازم وافزایش خودكنترلی با جدیت دنبال خواهد شد.


کد مطلب: 332626

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/332626/آموزش-های-کاربردی-تخصصی-مهم-ترین-عامل-کاهش-جرایم-مرزی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com