کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس مطرح کرد

لزوم حمایت دولت از صیادان برای توقف صید پرندگان در فریدونکنار/ به مردم و صیادان توهین نکنید

18 مهر 1396 ساعت 14:29

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای توقف صید پرندگان در فریدونکنار حمایت دولت از صیادان لازم است، گفت: توهین به مردمی که امرار معاش آن‌ها با صید و صیادی انجام می‌شود رویکرد مناسبی از سوی برخی رسانه‌ها نیست.


به گزارش بلاغ به نقل از بصیرنیوز، ولی‌الله نانواکناری در جمع حبرنگاران با اشاره به طرح موضوع شکار غیرقانونی پرندگان مهاجر در تالاب‌های‌فریدو‌نکنار، اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها این موضوع را به صورت کلان و تنها بُرشی از آن را مطرح می‌کنند که به طور حتم این‌گونه اقدامات رسانه‌ها و اظهارات نابخردانه آن‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
 
وی با بیان اینکه توهین به مردمی که امرار معاش آن‌ها با صید و صیادی انجام می‌شود رویکرد مناسبی از سوی برخی رسانه‌ها نیست، افزود: شکار، بخشی از فعالیت‌های روزانه برخی صیادان است و این افراد زمین‌های خود را برای صید پرندگان از کشت خارج کردند و اگر قرار باشد که از صید جلوگیری شود باید فکری برای این صیادان شود.
 
نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه‌هایی که این صیادان برای قرق کردن زمین از جیب خود پرداخت می‌کنند، متاسفانه با بی‌توجهی دولت فراموش شده و مسئولان به این موضوع هیچ‌گونه ورود نمی‌کنند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان باید قبل از هرگونه  اظهارنظری مشکلات صیادان را مرتفع کنند، گفت: پرندگان کمیاب و نادر در دسته پرندگان مهاجر باید توسط مسئولان محیط زیست مشخص شود.
 
نانواکناری با تاکید بر فراهم کردن محیطی سالم برای حفظ پرندگان مهاجر و تصمیم مناسب برای شکارچیان خاطی، یادآور شد: متاسفانه در این میان افراد صیادی هستند که ورود نادرستی به موضوع صید دارند اما از صداوسیما و طرح برخی مسائل گلایه‌هایی وجود دارد.
 
وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا مرغابی‌ها و غازها در مرحله انقراض قرار دارند؟ اظهار کرد: نوع پرندگان مهاجر و آن‌هایی که در خطر انقراض هستند باید مشخص شود.
 
نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طورحتم مردم به این مسائل آشنا هستند و پخش مستندهای یک‌جانبه نوعی توهین به مردم است و این نشان‌دهنده این است که محیط زیست با برخوردهای چکشی به فکر مردم و پرندگان نیست.
 
نانواکناری در پایان گفت: بنده از آمادگی لازم برای حضور در هرگونه مناظره در این خصوص برخوردارم.


کد مطلب: 316789

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/316789/لزوم-حمایت-دولت-صیادان-توقف-صید-پرندگان-فریدونکنار-مردم-توهین-نکنید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com