کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود خبر داد

فعالیت 10 واحد شالیکوبی مدرن در میاندرود/ظرفیت 22 هزار تنی تولید برنج در این شهرستان

2 مهر 1396 ساعت 23:49

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود با اشاره به اینکه شهرستان میاندرود دارای 10 واحد شالیکوبی مدرن است، گفت: ظرفیت تولید برنج در میاندرود، 21 هزار و 300 تن در شالیکوبی‌های مدرن و 600 تن در شالیکوبی‌های سنتی این شهرستان است.


به گزارش بلاغ سید شبر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف با اشاره به اینکه شهرستان میاندرود دارای 10 واحد شالیکوبی مدرن است، گفت: دو واحد شالیکوبی در بخش گهرباران و 8 واحد آن در بخش مرکزی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه دو واحد شالیکوبی سنتی در روستای ولوجا بخش گهرباران نیز در حال فعالیت است، افزود: ظرفیت تولید برنج در واحدهای مدرن این شهرستان 21 هزار و 300 تن و در شالیکوبی‌های سنتی 600 تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود در پایان مزایای شالیکوبی‌های مدرن را کاهش ضایعات و در نتیجه افزایش تولید در واحد سطح و به طبع آن افزایش درآمد اقتصاد خانوار روستایی و پیشگیری مهاجرت روستایان به شهرها عنوان و اذعان کرد: توسعه صادرات و کاهش ریسک در بخش اقتصادی، ارائه اطلاعات مهم در مورد مواد غذایی برای مصرف کننده و کاهش تقلب در آن، افزایش عمر نگهداری برنج و حق انتخاب کشاورز برای فروش محصول به بازار مصرف، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها و... از دیگر مزایای شالیکوبی‌های مدرن است.



انتهای پیام/


کد مطلب: 314607

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/314607/فعالیت-10-واحد-شالیکوبی-مدرن-میاندرود-ظرفیت-22-هزار-تنی-تولید-برنج-این-شهرستان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com