کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در 5 روستای بخش مرکزی جویبار

27 شهريور 1396 ساعت 11:00

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در پنج روستای بخش مرکزی جویبار با حضور مسئولان آغاز شد.


به گزارش بلاغ، شیدالله مهدوی مدیر بازیافت مواد زائد جامد مازندران در حاشیه افتتاحیه طرح تفکیک زباله از مبدا روستایی در بخش مرکزی جویبار، اظهار کرد: براساس طرح جامع مدیریت پسماند، مراکز دفن استان از 27 مرکز به 9 مرکز در شهرهای هدف باید کاهش پیدا کند که اجرای طرح تفکیک از مبدا یکی از آن اهداف است.

وی احداث کارخانه کمپوست و نیروگاه‌های زباله‌سوز را در راستای طرح تفکیک زباله از مبدا به منظور جلوگیری از دفن زباله در کنار سواحل، رودخانه‌ها، مراتع و جنگل‌ها در سطح مازندران ضروری دانست و افزود: با استفاده از این روش که با تبدیل زباله به کود همراه است، با تولید انرژی از آثار مخرب و جبران‌ناپذیر پسماند زباله‌ها در عرصه‌های ارزشمند شمال کشور و آلودگی منابع آب زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

مدیر بازیافت مازندران ضمن تاکید بر آموزش و فرهنگ‌سازی در تمامی حوزه‌ها، همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها ازجمله دستگا‌ه‌های فرهنگی و اجتماعی، رسانه ملی و آموزش و پرورش را ضروری دانست.

مهدوی در پایان مشکلات و معضلات حوزه پسماند در مازندران را عدم ساختار مناسب معرفی کرد و گفت: فقدان سازمان مدیریت پسماند استان آسیب جبران‌ناپذیری را در این حوزه وارد کرده و ضرورت ایجاد سازمان مستقل را می‌طلبد.


کد مطلب: 313480

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/313480/اجرای-طرح-تفکیک-زباله-مبدا-5-روستای-بخش-مرکزی-جویبار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com